Nápověda k modulům ANT CMS

Alternativní kategorie produktů

Máte na e-shopu produkt, který se dá zařadit do více kategorií? Určitě vás napadlo, že by mohl existovat snazší způsob než vložit produkt do všech dalších kategorií.

Alternativní kategorie standardně mají tyto možnosti

  • Možnost jakýkoliv produkt ručně zařadit do jedné hlavní kategorie a neomezeného množství alternativních kategorií. 
  • Z pohledu SEO neovlivňují tvorbu URL, drobečkovou nápovědu ani tvorbu menu. 
  • Odkaz na produkt vždy vede do hlavní kategorie, ve které je produkt zařazen. Netvoří se tím duplicita obsahu.
  • Při editaci stačí upravit produkt v hlavní kategorii, místo úpravy produktů ve všech dalších kategoriích.
  • Přehlednější struktura a správa produktů snižuje náklady na údržbu a rozvoj.
     

Individualizace modulu Alternativních kategorií za příplatek

Preferované alternativní kategorie

Tato příplatková funkce pomáhá již řádově při desítkách kategorií a cca 500 produktech. Slouží primárně k tomu, abyste zautomatizovali a sjednotili zařazování produktů do alternativních kategorií. Stačí jen jednou nastavit.

3 plus preferovaných kategorií

  1. Nemyslíte stále na to do jakých všech alternativních kategorií ještě zařadit daný produkt. Nastavíte jednou pravidla a ty se pak aplikují vždy při založení nového produktu (nebo při automatickém importu).
     
  2. Nově založený produkt tak bude mít vždy nastavené stejné alternativní kategorie, i když ho budou zakládat tři různí lidé nebo automatický import.
     
  3. Pokud bude potřeba individualizovat zobrazení nějakého produktu, neztrácíte svobodu. Můžete si dodatečně změnit nastavení alternativních kategorií na úrovni jakéhokoliv produktu ručně dle potřeby.
     

Jaký je rozdíl mezi virtuálními a alternativními kategoriemi?

Oba způsoby umožňují mít jeden produkt ve více kategoriích. Základní rozdíl je v tom, že v případě virtuálních kategorií nastavíte pravidla na novou kategorii, díky kterým se do této nové virtuální kategorie automaticky budou přidávat produkty, které budou splňovat nastavené pravidlo.

Alternativní kategorie fungují jinak. Jeden produkt je možné alternativně vložit do jiné, již existující,  kategorie. Stále ten produkt má jednu “hlavní” kategorii, do které patří, ale může se zobrazovat i v dalších kategoriích.
 

 Projděte si také nápovědu k virtuálním kategoriím.

Proč nemohu “jednoduše” založit stejný produkt ve více kategoriích, ale musím to řešit přes alternativní nebo virtuální kategorie?

Založení produktu ve více kategoriích najednou je zcela nevhodné z pohledu duplicity. Pro budování dobré pozice ve výsledcích vyhledávání je nutné mít unikátní obsah. Zároveň pokud budete zakládat stejný produkt několikrát, budete muset vždy volit jinou URL adresu, protože i ta musí být unikátní.

Potom každý produkt má unikátní kód, přes který jej najdete. V případě, že budete mít několik produktů stejných bude určitě vznikat zmatek na skladu a v objednávkách produktů. V neposlední řadě jde také o ušetření nesmyslné a zbytečné práce.
 

Nastavení alternativních kategorií v ANT CMS

Řekněme tedy, že máme nějaké běžecké boty, které by se daly umístit i v kategorii Trekové boty.
Pro nastavení alternativní kategorie přejděte do Administrace -> E-shop -> editace daného produktu

 

 

Pro přidání produktu do alternativní kategorie klikněte vpravo na tlačítko alternativní kategorie.

 

 

Otevře se okno, kde se nacházejí všechny kategorie našeho e-shopu. Nyní pouze stačí zakliknout všechny kategorie, ve kterých chceme náš produkt zobrazit.

 

 

Nyní klikneme nahoře nebo i dole na tlačítko uložit a vyskakovací okno zavřete.

 

 

Pro kontrolu můžete přejít do kategorie Trekové boty, kde ve výpisu produktů je informace i o hlavní kategorii produktu, v tomto případě Běžecké boty:

 


 

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů