Používáme technologie, jako jsou cookies za účelem analýzy návštěvnosti, cílené reklamy a zajištění fungování stránek. Více informací o ochraně osobních údajů

SEO - optimalizace pro vyhledávače

Jak děláme analýzu klíčových slov

Analýza klíčových slov patří mezi nejdůležitější prvky při návrhu nebo zlepšování webových stránek. Správná analýza nám pomáhá určit poptávku na internetu a na základě této poptávky správně navrhnout strukturu stránek a oslovit tak více návštěvníků.

Co je to analýza klíčových slov? 

Analýza klíčových slov je souhrn všech zajímavých a vyhledávaných slov týkajících se vašich webových stránek. Obvykle je ve formě dokumentu, který je rozdělen podle témat a oblastí vašeho oboru, ale využíváme i malé analýzy pro jednu konkrétní podstránku nebo článek. Součástí analýzy klíčových slov by měla být analýza konkurence, která nám pomůže najít další příležitosti a upozorní nás na příliš konkurenční a nákladná slova. V základu se tedy jedná o souhrn často vyhledávaných pojmů zejména na Googlu a Seznamu. 

K čemu analýzu použijeme? 

Analýza klíčových slov je prvotním pomocníkem při tvorbě obsahu vašich stránek. Pomůže nám zjistit, jak to ve vašem odvětví vypadá s konkurencí, jak naopak nabídnout doplňující a vyhledávané služby, které konkurence nenabízí, jak správně vytvořit strukturu webu, aby byl pro návštěvníky přehledný a příjemný a v neposlední řadě nám poskytne celkový přehled o oblasti, ve které podnikáte. Na co konkrétně se zaměříme při tvorbě analýzy klíčových slov?   

 

Zaměření poptávky 

Díky analýze klíčových slov zjistíme, že lidé hledají více slovní spojení "notebook asus", než-li frázi "přenosný počítač". To nám napoví, že důležitější je rozdělení stránek podle značek, než rozdělení podle typu počítače. Pomocí strategického rozdělení stránek zachytíme poptávku a pro návštěvníka (a potenciálního zákazníka) bude náš web mnohem přívětivější.

 

Rozšíření poptávky

Představme si, že se vaše firma specializuje na návrhy interiérů. Nabízené služby propagujete na webu frází "návrhy interiérů", ale pomocí analýzy klíčových slov zjistíme, že lidé mnohem více vyhledávají "inspirace ložnice" a "inspirace obývací pokoj". Díky tomu optimalizujeme a vyladíme obsah vašich stránek. Následně tak zachytíme více návštěvníků a zvýšíme zisky. 

 

Zvýšení CTR

Na základě analýzy klíčových slov navrhneme lepší titulky , popisy stránek a popisy obrázků. Tím zvýšíme míru prokliku z výsledků vyhledávání a docílíme vyšší návštěvnosti.

 

 

Odhad investice do SEO

Analýza klíčových slov nám ukáže přibližné náklady, které byste museli vynaložit v PPC kampaních. Podle toho se snadněji rozhodnete, kolik investujete do optimalizace pro vyhledávače.

 

Nástroje využívané při analýze klíčových slov

Kromě hlavních nástrojů jako jsou Google Ads a Sklik využíváme klíčová slova získaná z Google Trends, našeptávačů, statistiky a zkušenosti. Výsledky finální analýzy klíčových slov využijeme na mnoha místech z oblasti marketingu. Kromě základního využití při vytváření a přizpůsobení obsahu vašich stránek použijeme nalezená spojení v doprovodné propagaci mimo hlavní web. 

Rozdělení analýzy klíčových slov

Mezi hlavní parametry analýzy klíčových slov patří hledanost, konkurence a typ. Cílem není najít slovní spojení s nejvyšší hledaností, protože u těchto slov bude pravděpodobně také největší konkurence a návratnost investice do těchto slov by se nevyplatila. Další nevýhodou klíčových slov s největší hledaností je jejich obecnost. Jedná se o slova jako například "boty", které nejsou nijak specifická a pravděpodobnost, že zákazník proklikne na váš web, najde tam boty které hledá a zakoupí, je mizivá. Pokud se naopak zaměříme na klíčovou frázi "červené sportovní boty Nike na běhání", která nebude mít zdaleka takovou hledanost, máme vysokou pravděpodobnost, že zákazník u nás nakoupí.

Jaká klíčová slova tedy hledat? 

 

Cílem je najít slova s rozumnou hledaností a nízkou konkurencí. Dalším podstatným faktorem je relevance slov. Při tvorbě analýzy si vždy musíme uvědomit, jestli má daná hledaná fráze spojitost s vaším webem. Pokud například prodáváte výše zmíněné boty,  slovní spojení "sportovní boty" je pro vás relevantní, ale spojení "sportovní oblečení" nebo jen "oblečení" už moc ne. Našim cílem není přilákat co nejvíce návštěvníků za každou cenu, ale cíleně oslovit ty správné lidi, kteří vyhledávají vámi nabízený sortiment. 

Dalším podstatným prvkem při hledání klíčových slov je konverzní poměr. V základu platí, že čím obecnější slovo, tím pravděpodobněji zákazník pořádně neví co chce a není připraven ihned nakoupit. Výhodnější je tedy investovat do longtailových výrazů, které mají menší hledanost, zato ale vysoké konverzní poměry.

Typy klíčových slov

 

  • TOP - hlavní slova charakterizující váš obor, například "návrhy interiérů"
  • Rozšiřující - méně hledaná, ale důležitá přesnější spojení, například "návrhy interiérů koupelen"
  • Lokální - velmi důležitá spojení - lidé často hledají lokálního dodavatele, jako například "návrhy interiérů Praha"
  • Poraďte mi - před rozhodnutím o koupi chtějí zákazníci často poradit, třeba "jak na rekonstrukci interiéru"
  • Rozšiřující substituční - mnoho lidí bude zvažovat realizaci vlastními silami, pomocí vhodného obsahu je můžete přesvědčit o tom, že řešení s vámi je výhodnější - hledají třeba "inspirace ložnice", "inspirace obývací pokoj" 

Co je cílem? 

  • Oslovit více návštěvníků a potenciálních zákazníků
  • Najít slova a slovní spojení relevantní pro váš web
  • Posunout se na lepší pozice ve výsledcích vyhledávání
  • Zjistit, jakým způsobem vyhledávají potenciální zákazníci
  • Optimalizovat obsah vašich webových stránek
  • Přizpůsobit strukturu stránek (položky v hlavní nabídce, rozdělení menu, ...) 
  • Z finální analýzy promyslet strategii propagace a rozvrhnout investice

 

Krom výše zmíněných bodů by vám kvalitní analýza klíčových slov měla pomoci odhalit slabiny webu a nevyužité potenciály. Jde především o nástroj, díky kterému vylepšíte obsah vašich stránek, protože právě obsahem a nabízenými službami vyniknete nad konkurencí.

Chcete oslovit více zákazníků? 

Ozvěte se nám, vytvoříme analýzu klíčových slov na míru a pobavíme se o vašich možnostech. 

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.