BLOG

Klíč k efektivním kampaním na sociálních sítích? Facebook Conversions API

Přestaňte se okrádat o cenná data, která můžete získat z chování vašich zákazníků a zároveň i o větší zisky z reklamních kampaní na sociálních sítích.

Pojďme se podívat na to, co to CAPI je, jak funguje, a proč by mělo získat vaši pozornost. Svět online marketingu se neustále vyvíjí a doba, kdy stačilo mít na webu jen Meta Pixel, už je dávno pryč. Facebook Conversion API (dále jen CAPI) vám může pomoci získat lepší výsledky z vašich reklamních kampaní. 

Zejména tím, že vám poskytne přesnější data o chování návštěvníků vašich stránek. Facebook Conversions API je snadné řešení, které vás bude dříve nebo později stejně zajímat. Navíc v průběhu příštího roku bude CAPI povinné nasadit, čím dřív se toho tedy zhostíte, tím líp.

Co přesně Facebook Conversions API je?

CAPI je nástroj společnosti Meta pro sdílení webových událostí a akcí návštěvníků e-shopu a webu přímo ze serveru. Sbírá data o veškerých událostech na vašich webových stránkách, e-shopech nebo v mobilních aplikacích a posílá je přímo na servery Meta.

Co to v praxi znamená? Uživatel navštíví váš e-shop nebo webovou stránku, prokliká se na pár stránek a nakonec odejde. CAPI vám dopomůže k tomu, abyste měli co nejpřesnější data o kompletním chování uživatele pro lepší optimalizaci a cílení vašich kampaní.

Meta Pixel vs Facebook Conversions API

Meta Pixel je měřící kód, který funguje na principu cookies a ty začínají být často blokované přímo na úrovni prohlížeče. Proto Meta doporučuje všude Pixel kombinovat s CAPI.

CAPI měří způsobem “server to server” a dokáže, narozdíl od Meta Pixelu, pracovat i s uživateli, kteří používají různé nástroje na blokování reklam nebo prohlížeče, které neukládají soubory cookies. Zjednodušeně řečeno, CAPI sahá až tam, kam Meta Pixel nemůže.

Proč je CAPI důležité?

  • Přínos pro reklamní kampaně:
    Zvýšení ziskovosti reklamy až o 25 %.
    Sníženy ceny za nákup až o 20 %.
    Růst tržeb až o 20 %.
  • Širší publikum, se kterým lze v kampaních pracovat.
  • Rychlá aktualizace dat:
    S CAPI získáváte data rychleji než s Meta Pixelem, což vám umožní rychle reagovat na vývoj kampaní a optimalizovat je na základě aktuálních informací.
  • Měření dat:
    Získaná data z CAPI vám mohou částečně kompenzovat ztrátu dat způsobenou aktualizací iOS 14.5 od Applu, novými pravidly cookies nebo např. prohlížečem Safari, který marketingové cookies blokuje komplet.

S nasazením CAPI doporučujeme neotálet. Bez CAPI sami sebe okrádáte o cenná data a výkonnost reklamních sestav. Ztrácíte možnost lepší optimalizace kampaní a zpřesnění celé nákupní cesty vašeho zákazníka. Obíráte se o větší publikum do remarketingu, přesnější cílení, výkonnější reklamy a tím i o objem tržeb, které z Facebooku můžete získat.

Naše zkušenosti

CAPI implementované od ledna 2023. Meta díky implementaci CAPI získala data o 25 % více transakcích. Díky tomu můžeme lépe cílit a při stejných nákladech máme vyšší tržby. Dlouhodobě se snižuje cena za konverzi, snižuje se PNO a roste objem tržeb.

*Prohlížeč = data od Meta Pixelu
*Server = data CAPI

CAPI doporučujeme nasadit na všechny systémy pro weby i e-shopy – ANT CMS, WordPress, Shoptet, Shopify a ostatních řešení. Všude, kde inzerujete přes reklamní systém Meta.

Jste ready na Conversions API?

Chcete se změnami pomoci? Ozvěte se nám!

A buďte připraveni už teď.