Zavřít
facebook-pjt twitter-pjt instagram-pjt
BLOG

Nejpoužívanější formáty a rozměry reklamních bannerů v onlinu

Google, Seznam, Facebook, TikTok či Instagram nebo YouTube nabízí velké množství formátů. Jaké jsou technické požadavky a jaké formáty vybrat?
BLOG

Nejpoužívanější formáty a rozměry reklamních bannerů v onlinu

Google, Seznam, Facebook, TikTok či Instagram nebo YouTube nabízí velké množství formátů. Jaké jsou technické požadavky a jaké formáty vybrat?
BLOG

Nejpoužívanější formáty a rozměry reklamních bannerů v onlinu

Google, Seznam, Facebook, TikTok či Instagram nebo YouTube nabízí velké množství formátů. Jaké jsou technické požadavky a jaké formáty vybrat?
BLOG

Nejpoužívanější formáty a rozměry reklamních bannerů v onlinu

Google, Seznam, Facebook, TikTok či Instagram nebo YouTube nabízí velké množství formátů. Jaké jsou technické požadavky a jaké formáty vybrat?

PPC

Statické PPC bannery Google Ads a Sklik

Celkem můžete využít až 18 formátů statických obrázků v Google Ads a 11 v Sklik. Mezi podporované typy souborů patří JPEG, JPG, PNG a GIF. Pro všechny platí, že celková velikost jednoho obrázku musí být menší než 150 kB.

Rozměry a velikost platí také pro remarketing a také animované bannery ve formátu HTML5.

Detailní informace ke Google Ads bannerům najdete na stránkách: odkaz
Detailní informace ke Sklik bannerům najdete na stránkách: odkaz

Doporučené rozměry bannerů Google Ads

Kombinující desktop i mobilní reklamu. První čtyři jsou nejefektivnější.

Typ Podporovaná velikost
Velký obdélník 336 x 280
Vkládaný obdélník 300 × 250
Široký banner 728 x 90
Polovina stránky 300 x 600
Velký banner 468 × 60
Poloviční banner 234 x 60
Svislý banner 120 x 240
Sloupec 120 x 600
Na výšku 300 x 1 050
Velký široký banner 970 x 90
Reklamní panel 970 x 250
Čtverec 250 x 250
Malý čtverec 200 x 200
Malý obdélník 180 x 150
Tlačítko 125 x 125
Na výšku 160 x 600

Doporučené rozměry bannerů pro sadu v Sklik

Kombinující desktop i mobilní reklamu. První čtyři jsou nejefektivnější.

Typ Podporovaná velikost
Svislý formát 300 x 600
Vodorovný formát 480 x 300
Vodorovný formát 300 x 250
Vodorovný formát 970 x 310
Vodorovný formát 320 x 100
Kostka 300 x 300
Svislý formát 160 x 600
Vodorovný formát 320 x 100
Vodorovný formát 468 x 60
Vodorovný formát 728 x 90
Vodorovný formát 930 x 180
Vodorovný formát 970 x 210

Google Ads – samostatné mobilní reklamy

Typ Podporovaná velikost
Střední obdélník 300 x 250 (nejvýkonnější formát)
Velký mobilní banner 320 x 100 (nejvýkonnější formát)
Na výšku 320 x 50
Široký banner 250 x 50
Čtverec 250 x 250
Malý čtverec 200 x 200

Sklik – samostatné mobilní reklamy

Nejvýkonnější formáty bannerů pro mobilní zařízení v rámci Skliku jsou:

Typ Podporovaná velikost
Kostka 300 x 300
Vodorovný formát 300 x 250
Vodorovný formát 320 x 100

Responzivní reklamy

Responzivní reklamy se skládají z textů, obrázků a loga. Výhodou tohoto formátu reklam je schopnost přizpůsobit se většině reklamních ploch na internetu. Nevýhodou je poměrné velká ztráta kontroly nad vzhledem reklam.

  • Text v obrázku pro Google Ads nesmí přesáhnout 20 % a pro Sklik nesmí obsahovat žádný text, jinak bude inzerát zamítnut.
  • Banner nesmí obsahovat logo (logo je samostatný obrázek)
  • Banner na šířku (Sklik, Google Ads): min. 1200 x 628 px
  • Banner čtverec (Sklik, Google Ads): min. 1200 x 1200 px
  • Banner na výšku (pouze Google Ads): min 600 × 1067 px (poměr 9:16)
  • Logo na šířku: 1 200 x 300 px
  • Logo – čtverec: 1 200 × 1 200 px
  • Velikost obrázků nesmí přesáhnout 5 MB pro Google Ads a 1 MB pro Sklik jinak inzerát se nespustí.

Animované bannery HTML5 či GIF

Další možností je využít animované bannery a to buď ve formátu animovaného GIF nebo HTML5 (ideální). Používané rozměry jsou identické se statickými PPC bannery. S animovaným bannerem je však třeba se vejít také do 150 kB. Flash bannery již nejsou podporovány.

Pro bližší informace o animovaných bannerech doporučujeme nápovědu Google Ads.

Ukázky animovaný bannerů: klikněte

Branding

Branding je umístěn „za obsahovou částí webové stránky“ a pokrývá veškerý volný prostor okna prohlížeče.

Parametry reklamy: https://napoveda.sklik.cz/pravidla/branding/

REKLAMY NA SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Facebook, Instagram

a) Statické pro feed (jpg, png)
Pouze Čtverec 1:1 – min. 1080 x 1080 px, ideálně 2048 x 2048 px pro reklamu

b) Animované (mp4)
Portrait 4:5 – 1080 x 1350 px 
Čtverec 1:1 – min. 1080 x 1080 px, ideálně 2048 x 2048 px

Více informací: odkaz

Stories (Facebook, Instagram), TikTok

Statické i animované (jpg, png, mp4)
Vertical landscape 9:16 – 1080 x 1920 px

Více informací: odkaz

Pozor na safe zóny a UI aplikací, ve kterých reklama běží. Často se mění:
Facebook, Instagram: odkaz
TikTok: odkaz

YouTube

a) Video reklama pro desktop (formát mp4)
Landscape 16:9 – 1920 x 1080 px

b) Mobilní video reklama (formát mp4)
Čtverec 1:1 – 1080 x 1080 px 
Vertical landscape 9:16 – 1080 x 1920 px

Více informací k YouTube video reklamě: odkaz

LinkedIn, Twitter

Statické a animované (jpg, png, mp4)
Čtverec 1:1 – 1080 x 1080 px

Více informací LinkedIn: odkaz
Více informací Twitter: odkaz

Související služby

WordPress Lightbox