PPC
Statické PPC bannery Google Ads a Sklik
Celkem můžete využít až 18 formátů statických obrázků v Google Ads a 11 v Sklik. Mezi podporované typy souborů patří JPEG, JPG, PNG a GIF. Pro všechny platí, že celková velikost jednoho obrázku musí být menší než 150 kB.
Rozměry a velikost platí také pro remarketing a také animované bannery ve formátu HTML5.
Detailní informace ke Google Ads bannerům najdete na stránkách: odkaz
Detailní informace ke Sklik bannerům najdete na stránkách: odkaz
Doporučené rozměry bannerů Google Ads
Kombinující desktop i mobilní reklamu. První čtyři jsou nejefektivnější.
Typ | Podporovaná velikost |
Velký obdélník | 336 x 280 |
Vkládaný obdélník | 300 × 250 |
Široký banner | 728 x 90 |
Polovina stránky | 300 x 600 |
Velký banner | 468 × 60 |
Poloviční banner | 234 x 60 |
Svislý banner | 120 x 240 |
Sloupec | 120 x 600 |
Na výšku | 300 x 1 050 |
Velký široký banner | 970 x 90 |
Reklamní panel | 970 x 250 |
Čtverec | 250 x 250 |
Malý čtverec | 200 x 200 |
Malý obdélník | 180 x 150 |
Tlačítko | 125 x 125 |
Na výšku | 160 x 600 |
Doporučené rozměry bannerů pro sadu v Sklik
Kombinující desktop i mobilní reklamu. První čtyři jsou nejefektivnější.
Typ | Podporovaná velikost |
Svislý formát | 300 x 600 |
Vodorovný formát | 480 x 300 |
Vodorovný formát | 300 x 250 |
Vodorovný formát | 970 x 310 |
Vodorovný formát | 320 x 100 |
Kostka | 300 x 300 |
Svislý formát | 160 x 600 |
Vodorovný formát | 320 x 100 |
Vodorovný formát | 468 x 60 |
Vodorovný formát | 728 x 90 |
Vodorovný formát | 930 x 180 |
Vodorovný formát | 970 x 210 |
Google Ads – samostatné mobilní reklamy
Typ | Podporovaná velikost |
Střední obdélník | 300 x 250 (nejvýkonnější formát) |
Velký mobilní banner | 320 x 100 (nejvýkonnější formát) |
Na výšku | 320 x 50 |
Široký banner | 250 x 50 |
Čtverec | 250 x 250 |
Malý čtverec | 200 x 200 |
Sklik – samostatné mobilní reklamy
Nejvýkonnější formáty bannerů pro mobilní zařízení v rámci Skliku jsou:
Typ | Podporovaná velikost |
Kostka | 300 x 300 |
Vodorovný formát | 300 x 250 |
Vodorovný formát | 320 x 100 |
Responzivní reklamy
Responzivní reklamy se skládají z textů, obrázků a loga. Výhodou tohoto formátu reklam je schopnost přizpůsobit se většině reklamních ploch na internetu. Nevýhodou je poměrné velká ztráta kontroly nad vzhledem reklam.
- Text v obrázku pro Google Ads nesmí přesáhnout 20 % a pro Sklik nesmí obsahovat žádný text, jinak bude inzerát zamítnut.
- Banner nesmí obsahovat logo (logo je samostatný obrázek)
- Banner na šířku (Sklik, Google Ads): min. 1200 x 628 px
- Banner čtverec (Sklik, Google Ads): min. 1200 x 1200 px
- Banner na výšku (pouze Google Ads): min 600 × 1067 px (poměr 9:16)
- Logo na šířku: 1 200 x 300 px
- Logo – čtverec: 1 200 × 1 200 px
- Velikost obrázků nesmí přesáhnout 5 MB pro Google Ads a 1 MB pro Sklik jinak inzerát se nespustí.
Animované bannery HTML5 či GIF
Další možností je využít animované bannery a to buď ve formátu animovaného GIF nebo HTML5 (ideální). Používané rozměry jsou identické se statickými PPC bannery. S animovaným bannerem je však třeba se vejít také do 150 kB. Flash bannery již nejsou podporovány.
Pro bližší informace o animovaných bannerech doporučujeme nápovědu Google Ads.
Ukázky animovaný bannerů: klikněte
Branding
Branding je umístěn „za obsahovou částí webové stránky“ a pokrývá veškerý volný prostor okna prohlížeče.
Parametry reklamy: https://napoveda.sklik.cz/pravidla/branding/
REKLAMY NA SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Facebook, Instagram
a) Statické pro feed (jpg, png)
Pouze Čtverec 1:1 – min. 1080 x 1080 px, ideálně 2048 x 2048 px pro reklamu
b) Animované (mp4)
Portrait 4:5 – 1080 x 1350 px
Čtverec 1:1 – min. 1080 x 1080 px, ideálně 2048 x 2048 px
Více informací: odkaz
Stories (Facebook, Instagram), TikTok
YouTube
a) Video reklama pro desktop (formát mp4)
Landscape 16:9 – 1920 x 1080 px
b) Mobilní video reklama (formát mp4)
Čtverec 1:1 – 1080 x 1080 px
Vertical landscape 9:16 – 1080 x 1920 px
Více informací k YouTube video reklamě: odkaz