Používáme technologie, jako jsou cookies za účelem analýzy návštěvnosti, cílené reklamy a zajištění fungování stránek. Více informací o ochraně osobních údajů

Blog

Novinky v PPC reklamě - shrnutí roku 2014

Pro lepší kampaně v roce 2015 přinášíme přehled novinek z celého loňské ho roku. A bylo toho více než dost. Narazili jste na nějakou novinku, kterou jsme vynechali, dejte nám vědět.

Prosinec

Sklik – cílení pomocí témat

Když jste dříve chtěli inzerovat v Obsahové síti, museli jste pracně vypisovat jeden web za druhý, kde se měla Vaše reklama objevit. Druhou možností se později stala tabulka umístěná kdesi v Nápovědě Skliku, kde jste mohli najít (a stále můžete), která obsahoval pár webů rozdělených do témat. A jsou to právě témata, kterými Sklik obohatil a usnadnil cílení v obsahové síti. Teď si stačí vybrat ze seznamu, zakliknout a vše se děje automaticky.

AdWords – nový AdWords Editor – ver. 11

Oblíbený nástroj pro offline správu PPC kampaní dosáhl nejrozsáhlejší aktualizace od svého vydání v roce 2006. Uživatelé u nového AdWords Editoru především ocení rychlejší odezvu. V počátcích nefungoval export ani import do Skliku, ale vše už běží jako na drátkách.

Listopad

Foukal vítr, padalo listí a v PPC se toho moc nedělo :-)

Říjen

Sklik – střídání inzerátů pomocí CPA a PNO

Od října můžete PPC reklamu na Seznam.cz střídat efektivněji se zaměřením na konverze. Nově lze ke střídaná inzerátů využít CPA (cenu za akvizici), kdy se preferují ty s nižší cenou na získání jedné konverze (CPA). Další novinkou je optimalizované střídání dle přepočteného podílu nákladů na obratu (PNO). Pokud se rozhodnete některou z nových možností využít, vězte, že dokud v účtu nebudete mít nasbíraný dostatečný počet konverzí, systém bude inzeráty dál střídat dle CTR.

Sklik – rozšíření reklamních ploch o weby Seznam.cz a iDnes.cz

Nový prostor pro inzerci bannerů pro testování odkryl Sklik všem inzerentům v říjnu. Nabízí své weby pro tři rozměry bannerů. Stačí vybrané weby zadat do cíleného umístění. Uvedený reklamní prostor ale Seznam.cz poskytl i přes RTB a pokračuje dále v jeho původním prodeji. Proto počítejte s tím, že se reklamní prostor v průběhu testu bude měnit. O poznání lepší zprávy přinesla zpráva o rozšíření partnerských stránek o weby společnosti MAFRA, kde najdeme i iDnes.cz. Inzerce se zatím objevuje pouze v textových inzerátech, ale opět krok kupředu směrem k uživatelům.

AdWords – personalizátor reklamy

Google přidal do svého PPC systému pokročilé nastavení textových inzerátů, které uživatelům personalizuje reklamy a pomáhá zvýšit vedle CTR i konverze. Systém nyní dokáže do inzerátu dynamicky doplnit hledaný produkt, odpočítat zbývající čas do konce slevy nebo denně aktualizovat dostupnost zájezdů. Stačí využít data obdobně jako při dynamickém remarketingu služeb – tedy nahrát zdroj dat do Sdílené knihovny AdWords a tu pak stačí aktualizovat. Inzeráty systém upravuje za Vás.

AdWords – dynamický remarketing i pro služby

Pokud jste využívali dynamický remarketing pro maloobchod, jistě jste uvítali říjnovou vlaštovku, která rozšířila možnosti o další typy podnikání. Nově se tak ke slovu mohou dostat realitní kanceláře, cestovní kanceláře a agentury nebo autobazary. Nesmíte však zapomenout, že zde není Google Merchant, který data bude aktualizovat.

Září

Sklik – změna označení inzerátů ve výsledcích vyhledávání

V září Sklik upravil označení reklam ve výsledcích vyhledávání.  Nepřipomíná Vám ta podoba něco? Zároveň upravil, či lépe řečeno zpřísnil, kvalitativní podmínky pro umístění inzerátů na horních TOP pozicích.

Sklik – spuštění Odkazů pro všechny uživatele

Do této doby inzerenti neměli nikterak moc možností, jak své inzeráty rozšířit, když pomineme propojení se zápisem na Firmy.cz. To se ovšem změnilo a na TOP pozicích se vedle inzerátu a firemního zápisu mohou objevit až čtyři Odkazy na podstránky. V pětadvaceti znacích tak můžete přidat další výhody, proč nakoupit právě u Vás. Spuštění i úpravy jsou snadné. Můžete mít odkazy na úrovni kampaně i jednotlivých sestav různé, či naopak stejné. Ptáte se, co z toho? Sklik uvádí zlepšení CTR až o 15%.

Sklik – propojení retargetingu a konverzních kodů

Vyloučit ze seznamu uživatelů retargetingu ty, kteří provedli konverzi, už zvládnete levou zadní. Přímo v definici seznamu máte nyní možnost tyto uživatele vyloučit nebo zahrnout. Můžete tak efektivněji cílit reklamu na ty, kteří se ke konverzi ještě neodhodlali. Případně seznamy upravit o další podmínky.

AdWords – úprava vzhledu reklam v chytrých telefonech

Aby reklama dokázala uživatele lépe zaujmout, zobrazí se v mobilních telefonech místo druhého popisného řádku jedno z rozšíření o popisky, lokalitu nebo odkazů na podstránky. O důvod víc pracovat s rozšířeními a vytvořit zvlášť kampaně pro mobilní zařízení, kde výhody umístíte do prvního popisného řádku.

AdWords – upgrade kampaní na Vyhledávací síť s optimalizovanou Reklamní sítí

Od 16. září 2014 byly všechny kampaně typu Vyhledávácí a Reklamní síť převedeny na nový, výkonnější model Vyhledávací síť s optimalizovanou Reklamní sítí.  Důvodů k této změně Google uvedl hned několik – lepší výkon, jednodušší správa a možnost personalizace s ohledem na výkon kampaně. Toto nastavení se provádí na úrovni každé kampaně zvlášť a reflektuje Vaše cíle, jaké s danou kampaní máte a kde chcete, aby se reklama zobrazila.  S tímto nastaveným upgradem se tedy Vaše reklama bude zobrazovat většímu počtu uživatelů právě díky rozšíření zobrazení o optimalizovanou Reklamní síť. Nicméně i přesto zvažte rozdělení kampaní na čistě Vyhledávací a Reklamní.

Srpen

Sklik – automatické tagování URL adres

Jak měřit data z Skliku? Nyní ještě snadněji! V nastavení můžete označit všechny kampaně, sestavy, inzeráty i klíčová slova automaticky. Systém je za Vás doplní do cílových url adres. Dokonce můžete parametry pojmenovat dle svých zvyků a dat v Google Analytics nebo jiném nástroji.  Automatické tagování se nastavení se vztahuje na celý účet. Pokud systém narazí na url adresu obsahující natvrdo umístěné utm parametry, nepřepíše je a data se s nimi propíšou do analytického nástroje.  Uživatelé, kteří tento nástroj použijí, doznají výhody častěji aktualizovaného screenshotu zobrazujícího se na Seznam.cz.

AdWords – spuštění o shodu s blízkými variantami pro klíčová slova v přesné a frázové shodě

Google na svém blogu uvádí, že 7% všech uživatelských dotazů obsahuje chybu, překlep. Zároveň přišel s řešením pro všechny inzerenty. Ke klíčovým slovům v přesné a frázové shodě přidává možnost zobrazení inzerátu na blízkou variantu dotazu. Uživatel tedy nemusí zcela přesně napsat Vaše klíčové slovo, aby došlo k zobrazení. Krom lepšího zásahu nabízí toto řešení i o poznání jednodušší správu. Nemusíte již přidávat nebo vylučovat klíčová slova ve všech možných variantách překlepů.

Červenec

AdWords – nové rozšíření o lokalitu – spojení AdWords a Moje firma

Jednodušší a rychlejší správa rozšíření o lokalitu je nyní dostupná i ve Vašem účtu Google AdWords. Dříve jste museli spravovat jednotlivé lokality na úrovni kampaně. Dnes přidáte na pár kliknutí údaje hned pro celý účet a stačí proto jednoduše propojit účty z Moje firma na Google a AdWords. Ať už pod stejným nebo i jiným účtem propojíte tyto služby přes Google AdWords v záložce Rozšíření reklam a následně Zobrazení: Rozšíření o lokalitu.

Červen

Sklik – nové statistiky: podíl zobrazení, návrh a kvalita optimálního rozpočtu

Nyní má každý inzerent k dispozici další informace o běhu kampaně, s nimiž je správa o poznání lehčí. Čtyři nové metriky, které odhalují podíl zobrazení, časové plánováním nízkou relevanci a nízký rank, najdete po najetí myši u dané metriky nebo u kampaně vykazující nedostatky jako například Nízký rozpočet. Tyto nové údaje Vám pomohou najít odpověď na věčnou otázku: Proč se moje kampaně nezobrazují pořád?!

Sklik – redukce reklamních ploch v Obsahové síti

Aktuálně 13 rozměrů bannerů můžete využít v Skliku. Snížení počtu povolených rozměrů přispívá ke zjednodušení vytváření bannerů, lepší optimalizaci a snadnějšímu testování jednotlivých velikostí. Kompletní přehled podporovaných velikostí najdete vždy v Nápovědě Skliku. Změny avizované v červnu 2014 začaly platit v srpnu téhož roku.

Květen

Sklik - nová betaverze API

Pokud patříte mezi několik málo firem, které API Skliku využívají, určitě Vám neuniklo vydání nové betaverze. Po Bajajovi přišel Cipísek a dostál mnoha změn od hromadných metod zadávání, nových funkcí až ke zvýšení rychlosti práce s daty. Veškeré informace naleznete na http://api.sklik.cz/cipisek/.

Duben

Sklik – cílení na zařízení

Nově můžete pro každou kampaň nastavit zařízení, pro které bude určena. Na výběr máte nabídku podobnou z Google AdWords, tedy stolní PC, tablety, mobily a navíc i multimediální zařízení jako jsou například herní konzole nebo chytré televize. Ptáte se, jak takové rozlišení vyhodnotit? Jednoduše stačí v přehledu zaškrtnout požadovaný výběr Typ zařízení a vše se Vám už ukáže.

 

Březen

AdWords – kampaně Nákupy dostupné každému inzerentovi

Koncem prvního čtvrtletí 2014 Google zpřístupnil kampaně Google Nákupy pro všechny inzerenty, Otevřela se tím brána k masivnímu využívání Google Merchants Center a dynamickému remarketingu, který s tímto také souvisí. Že to ještě nevyužíváte?

Únor

Sklik – nový importér

Skvělá správa pro všechny, kteří využívají více PPC systémů. Sklik podstatně rozšířil a celkově vylepšil import kampaní. V podstatě lze říci, že vše co exportuje z Google AdWords Editoru, dokážete plně nahrát do Skliku (samozřejmě pokud danou funkci podporuje). Nahrajete i soubor ZIP, kde máte kompletní kampaň s bannery!

Sklik – sdílené rozpočty

Novou funkci zvanou Sdílené rozpočty využije každý, kdo chce mít pod kontrolou rozpočty všech svých kampaní a kontrolovat zobrazení a čerpání rozpočtu. Jedná s o funkci, kde nastavíte společný denní limit pro více kampaní. Nastavení se provádí jednoduše přes záložku Nástroje, daný sdílený rozpočet se následně zvolí v nastavení kampaní. Doporučujeme takto spojovat pouze stejné typy kampaní, tedy vyhledávací s vyhledávácí, obsahovou s obsahovou apod.

AdWords – nové uživatelské rozhraní

Uživatelské rozhraní Google AdWords dostálo pořádných designových změn. Pro uživatele Google Analytics povědomá podoba, kdy struktura kampaní a záložek připomíná právě nový AdWords.  Větší prostor dostaly právě grafy, naopak nastavení účtu a fakturace se přesunuly pod ozubené kolo do pravého horního rohu.

Leden

Sklik – spuštěn retargeting

Jedna za nejvýznamnějších novinek roku 2014 v Skliku – retargeting. Tento typ PPC reklamy oslovuje bannerem nebo textovým inzerátem uživatele, kteří již Váš web navštívili. Z Google AdWords ho můžete znát pod podobným názvem remarketing. Zákazníky můžete filtrovat dle navštívené stránky, provedené konverze nebo časového odstupu od provedené návštěvy webu. Na základě takových pravidel vytváříte tzv. seznamy uživatelů a jejich kombinace. Například, že navštívil stránku X a nenakoupil. Aby uživatel neuvízl v reklamní pasti, je doba členství seznamu omezena na 540 dní.  Reklamy se mohou začít zobrazovat, až po naplnění seznamu nebo kombinace minimálně sta uživateli. Rozlišovat musíte i frekvenci zobrazení. Textové inzeráty můžete nechat na výchozí hodnotě 30, nicméně u bannerů, aby uživatele nezahltily a neodradily, snižte frekvenci na 12 – 15 zobrazení denně. Uživatelé se Vám do seznamů budou načítat díky údajům, které jim do cookies uloží retargetingový kód. Ten najdete v záložce Nástroje – Retargeting vpravo od nabídky na vytvoření seznamů a kombinací. Je nezbytné ho umístit na celý web, ideálně do patičky.

Sklik – Návrh klíčových slov nabízí o 60% více výsledků

Nově Sklik rozšířil nabídku výsledků pro víceslovné dotazy v Návrhu klíčových slov. Nyní je mnohem snazší dohledat nejkonkrétnější podobu slov, která chceme do kampaně přidat. Sklik navrhuje všechna slova bez ohledu na složitost dotazu. Proto z něj můžete dostat až o 60% více výsledků než dříve.

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.