Jaká byla konference SEO restart 2015?

Byla inspirující. Byla poučná, zábavná i blesková. V následujícím článku jsme připravili, z našeho pohledu to nejzajímavější, co na konferenci zaznělo a v prezentacích to nenajdete.

SEO 3x jinak

Konferenci nastartovala přednáška SEO 3x jinak. Vojtěch Foukal ukázal, že:

  1. Bez správných cílů a smysluplné SEO strategie se neobejdete.
  2. SEO se nedá udělat za týden, ale že je to střednědobá až dlouhodobá investice v řádu měsíců až roků.
  3. Výsledky optimalizace pro vyhledávače můžete očekávat v horizontu 3 - 6 měsíců.
  4. Pokud to myslíte se SEO vážně, tedy dlouhodobě, zaměřte se primárně na Google. Pak teprve Seznam (nezapomeňte při tom zohlednit poměr návštěvnosti ve svých statistikách).

A to vše prakticky předvedl na třech různorodých projektech. Více v prezentaci SEO třikrát jinak.

SEO stránkování a filtrování

Pavel Ungr zabrousil na pole technické realizace stránkování a filtrace na e-shopech. Tématu stránkování jsme se podrobně věnovali již na našem ANT blogu v článku: Jak nastavit správně stránkování nejen u e-shopu. Zajímavější byl pohled na filtraci dle parametrů pro e-shopy, tzv. „fasetovou navigaci“. To nejdůležitější co zaznělo, by se dalo shrnout do těchto bodů:

  1. Nezahlcujte vyhledávače zbytečnostmi. Rozdělte vyhledávací parametry na
    1. významové (indexované),
    2. nevýznamové (neindexované) a
    3. při rozdělování využijte analýzu klíčových slov.
  2. Automaticky tvořené vstupní stránky na „long tailové“ výrazy jsou skvělé.
  3. Buďte unikátní. Unikátní url adresa, titulek, description a obsah je základ toho, aby vás vyhledávač měl rád.
  4. Filtrace dle parametrů na e-shopu by měla fungovat bez zapnutého JavaScriptu.

Posuňte svůj e-shop na vyšší level správně technicky zvládnutou filtrací dle parametrů. Více v prezentaci Optimalizace kategorie e-shopu tam a zase zpátky.

Nechybí vám „Zbožáky“?

Vladimír Přichystal potvrdil, že zbožové vyhledávače mají své místo v každém e-shopu a to bez ohledu na jeho cenovou politiku. A nemusíte být nutně nejlevnější, abyste na „zbožácích“ uspěli.

Největší hráči Zboží.cz, Heureka i Google nákupy jsou dobrými prodejními kanály se srovnatelnou návratností investic (ROI) jako optimalizace pro vyhledávače. Pozor si dejte na své vymazlené unikátní popisky pro produkty, které posíláte ve svém XML feedu a které na zbožových porovnávačích ještě nejsou. Proč? Protože je mohou při založení produktu Heureka nebo Zboží.cz apod. použít. To je přeci dobře ne? Bohužel opak je pravdou. Vzniká tím duplicita. A věřte, že Heureka bude jistě silnější než vy. Je tak dost velká pravděpodobnost, že Google začne preferovat stránku zbožového vyhledávače před tou vaší, což se projeví propadem pozic ve výsledcích. Více v prezentaci: Přesah optimalizace “zbožáků” do internetového marketingu e-shopů

SEO ve světe JavaScriptu

Zpátky na stromy. Tak by se dal shrnout závěr zajímavé přednášky od J. Tichého. JavaScript je všude přítomný. Není tedy divu, že se Google už dlouho učí spouštět JavaScript a indexovat tak schovaný obsah. Je třeba si uvědomit, že Googlebot už sice umí načíst a provést JavaScript, ale jen ten při načtení stránky. Ostatní asynchronní události jako nekonečné skrolování, vyskakovací okno po 4 sekundách apod. stále nevidí. Dejte pozor na to, že i vyhledávací roboti jsou bezstavoví a neumí zpracovávat cookie ani session apod. Proto bychom při použití JavaScriptu měli vždy zohlednit

  1. indexaci stránky
  2. průchodnost webu

Jak? Položte si při použití JavaScriptu vždy tři jednoduché otázky.

  1. Má každý obsah svou vlastní URL adresu?
  2. Je tato URL adresa dostupná pro robota (crawlera)?
  3. Jak se robot o adrese dozví?

A proč zpět na stromy? Protože není jen vyhledávač Google, kde se váš obsah objevuje a sdílí. Jsou tu sociální sítě jako Facebook, a další vyhledávače Bing nebo Seznam.cz apod. A ti všichni JavaScript spouštět (zatím) neumí. Více v prezentaci SEO ve světě JavaScriptu.

Největší SEO mýty, kterým nesmíte věřit

Po sérii bleskových přednášek Martina Šimko ve svém profesionálním příspěvku zdůraznil, jak vás špatné technické řešení, které neřeší dostupnost obsahu, může stát milióny korun v podobě ušlého zisku. Konkrétně zdůraznil a doporučil:

  1. Kontrolujte si, zda vyhledávač ví, a má zaindexován váš důležitý obsah.
  2. Odstraňte nešvar zvaný duplicita.
  3. Optimalizujte obrázky a jejich alty, mají nezanedbatelný vliv na rychlost načítání webu.
  4. Začněte používat mikroformáty a dejte vyhledávači nejen obsah ale i kontext.

  Dále ukázal, že by výstupem analýzy kvalitního SEO konzultanta neměl být deseti stránkový dokument, který skončí v šuplíku, ale aktivní společná spolupráce nad přetavením navrhovaných změn do života. Doporučil při plnění bodů z analýzy jejich číslování a také nepoužívání e-mailu k jejich řešení. Zajímavé bylo, že po skončení této přednášky nepadl ani jediný dotaz. Více v prezentaci Největší SEO mýty, kterým nesmíte věřit a článku Odkazy na články o SEO mýtech z konference SEO restart 2015.

Mobilní SEO

Studentka Marie Štouračová představila aktuální téma své diplomové práce. Zdůraznila možné odlišné chování lidí při vyhledávání na mobilech. A také upozornila, že dalšími hodnotící parametry v mobilním SERPu v budoucnu mohou být rychlost načítání webu a nepoužívání vyskakovacích oken. Závěrem shrnula, že v současnosti optimalizovat titulky a unikátní obsah zvlášť pro mobily a ostatní nedává moc smysl. Předpověděla velkou budoucnost a revoluci v SEO, pokud se Google rozhodne vytvořit si oddělené mobilní a nemobilní indexy. Více podrobných informací v pěkné prezentaci Mobilní SEO.

Data driven linkbuilding

gephi

Zdeněk Nešpor představil vizualizace struktury odkazů v opensource pomocí nástroje Gephi. Dále navrhl využitelnost těchto dat v řešení standardních úloh, jako jsou

  • zjišťování 404
  • hledání duplicitního obsahu
  • vyhodnocení rychlosti načítání webu apod.

Více v prezentaci Data driven linkbuilding.

 

Případovka Edna.cz

logo-glow

Zajímáte se nebo sledujete seriály? Pak jistě projekt Edna.cz dobře znáte. Tomáš Vyskočil popsal trnitou cestu od zrodu projektu až po jeho prodej „bohatému strýčkovi“, mediální skupině Mafra. Vypíchl bych jen jeden z mnoha oříšků, který Edna.cz musela rozlousknout. A to ban od Seznamu. Všichni v sále včetně mě žasli, co dokáže způsobit jen jediné slovo sex v názvu seriálu zařazeného v hlavní navigaci webu. Po 6 měsících zjišťování a pokusů zalíbit se Seznamu to vyřešilo jednoduché odstranění jediného odkazu z navigace.

Závěr

Konference potvrdila, že v internetovém marketingu jde ANTstudio po správné cestě. Zároveň otevřela spoustu nových témat a otázek, které budeme ověřovat v praxi a případně zavádět do našich procesů. Společně se můžeme těšit na „SEO ovoce”, které to určitě přinese. Těšíme se na příští ročník SEO Restart 2016.

Štítky:

 


Vaši adresu nikomu nedáme. Nebudeme vás spamovat. Obvyklá dávka 1× za měsíc.

Diskuse k článku

Zatím nebyl přidán žádný příspěvek. Buďte první.

Přidat příspěvek:

Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...