Zavřít
facebook-pjt twitter-pjt instagram-pjt
BLOG

Zhodnocení roku 2016, výhled na 2017

Rok 2016 hodnotíme jako zlomový rok v rozvoji ANT studio s.r.o., hodně se nám toho povedlo a ukázali se nám další, větší možnosti. Podívejme se nejprve na výsledky spolu s hlavními událostmi a změnami. V textu se budeme také zabývat otázkou mezd a zdražování.
BLOG

Zhodnocení roku 2016, výhled na 2017

Rok 2016 hodnotíme jako zlomový rok v rozvoji ANT studio s.r.o., hodně se nám toho povedlo a ukázali se nám další, větší možnosti. Podívejme se nejprve na výsledky spolu s hlavními událostmi a změnami. V textu se budeme také zabývat otázkou mezd a zdražování.
BLOG

Zhodnocení roku 2016, výhled na 2017

Rok 2016 hodnotíme jako zlomový rok v rozvoji ANT studio s.r.o., hodně se nám toho povedlo a ukázali se nám další, větší možnosti. Podívejme se nejprve na výsledky spolu s hlavními událostmi a změnami. V textu se budeme také zabývat otázkou mezd a zdražování.
BLOG

Zhodnocení roku 2016, výhled na 2017

Rok 2016 hodnotíme jako zlomový rok v rozvoji ANT studio s.r.o., hodně se nám toho povedlo a ukázali se nám další, větší možnosti. Podívejme se nejprve na výsledky spolu s hlavními událostmi a změnami. V textu se budeme také zabývat otázkou mezd a zdražování.

Nové prostory, růst obratu i týmu

Na začátku roku jsme se přestěhovali do nových prostor. Ale již v červnu nám byly, kvůli personálnímu růstu, tyto prostory malé a tak jsme začali hledat další možnosti rozšíření. Od října jsme se rozšířili do dalšího patra a věříme, že zde budeme moci dále růst. Mimo jiného nám nové prostory umožňují nabízet školení přímo v centrále v Plzni.

Obrat firmy se v roce 2016 navýšil o cca 40 %, a to přesto, že poskytujeme pouze služby a tým se o tolik nezvětšil. Celkový obrat překročil již 20 milionů, a proto si odvažujeme tvrdit, že jsme v daném oboru největší agenturou v Západních Čechách.

Aktuálně na projektech pracuje stabilně 30 lidí a nárazově až 35. V roce 2016 se navýšil především počet lidí, kteří se věnují naplno jen projektům spojenými s ANT studio.

 

Nové projekty a investice do marketingu

Několik příkladů: Webové služby pro SIEMENS, web a marketing pro Keramika Soukup, e-shop pro Zuzanu Černou zuzanalesakcerna.cz, marketing pro Autocentrum Jan Šmucler a další. Největším projektem je e-shop pro prodejce nábytku ATAN

Klienty získáváme, i když naše přímé investice do marketingu jsou blízké nule. Všechny poptávky získáváme na základě doporučení, SEO, ale hlavně využíváním Inbound marketingu.

 

Poprvé odešli akcionáři, další transformace

Na začátku roku proběhla menší reforma podílů ve firmě. Následkem toho, poprvé v historii firmy, odešli lidé, kteří zde pracovali delší dobu. Jednalo se dokonce o akcionáře, kteří nám pomáhali od začátku.

Jsme hrdí, že lidé z ANT studia běžně neodcházejí, ale tady jsme se nedokázali shodnout. I když nás celá situace mrzí, konec roku ukazuje, že se jednalo o správné rozhodnutí, protože se výsledky i atmosféra ve firmě výrazně zlepšily.

Aktuálně pracujeme na další transformaci společnosti, tak aby akciové podíly ve firmě byly oficiální.

 

Vývoj se skokově posunul

I přes to, že se stále větší podíl našich služeb týká poradenství a marketingu, investujeme výrazně do zlepšování technického řešení, které tvoří základ našich webů a e-shopů.

V letošním roce jsme se díky obrovskému nasazení Ing. Petra Novotného, a dalších členů týmu, výrazně posunuli. Při rozvoji jsme využili také služeb Martina Zlámala a děkujeme mu za postrčení.

Ve třetím čtvrtletí jsme museli rozvoj zpomalit, protože jsme Martinovy inovace nestíhali aplikovat na všechny části systému. Ale aktuálně můžeme říct, že se všichni v týmu již zapracovali do nových trendů a dále je rozvíjíme.

Největší přínos pro klienty vidíme zejména v zlepšení upgradovatelnosti i v automatických testech.

Všechny novinky, mezi které patří například výrazný posun v expedici e-shopů, nový nákupní košík, hromadné funkce v administraci a mnoho dalších, představíme na našem blogu v měsíci lednu.

 

Platy a benefity ve spojení se ziskem

V celé ČR rostou platy. a tohoto trendu se snažíme držet i u nás. Přednostně ale navyšujeme prémiovou složku. Proti začátku roku jsme navýšili částku vyplácenou na prémie až trojnásobně.

Jsme hrdí, že již několik let jsme neměli vyloženě slabý měsíc, kdy by nebylo na prémie.

Kromě toho se také daří zvyšovat zisk firmy jako celku, což je důležité pro další zvyšování investic do vývoje i vzdělávání, zklidnění pracovního shonu a hlavně tvorbu rezerv pro případně slabší období.

Kromě platů se soustředíme na větší pohodu a méně stresu. Díky tomu, že nám chodí pravidelně hodně poptávek, postupně zpřísňujeme filtr pro výběr klientů. Snažíme se o zábavu i po práci, a tak nově organizujeme každé dva týdny společnou firemní akci.

V roce 2017 chceme dále pokračovat v růstu příjmů u členů týmů, aby “mravenci” byli proti konkurenčním firmám nadstandardně ohodnocení, protože věříme že i naše práce je nadstandardní.

Testujeme i nové benefity jako jsou auta, bezúročné půjčky, připravujeme výhodnější bydlení pro členy týmu, kteří jsou zdaleka, a další.

 

Budeme zdražovat?

Mnoho firem v našem oboru zdražuje. Hlavně proto, že se téměř nedají sehnat kvalitní lidé. Přesto, že naše produktivita, zkušenosti i kvalita řešení neustále roste, jsme se zdražováním opatrní.

Chystáme se na následující změny:

V servisu, který tvoří stále větší část služeb, chceme zvýhodnit klienty, kteří odeberou větší objem prací a zaplatí předem. To znamená, že klienti, kteří odeberou například balíček 10 hodin s platbou předem, budou mít stejnou cenu jako v roce 2016.

Ušetřit mohou také klienti, kteří budou přednostně používat požadavkový (tiketovací) systém.

Chceme tedy zvýhodnit klienty, kteří u nás utrácejí pravidelně nebo nám pomáhají snižovat administrativní náklady.

Chystáme se ještě více rozdělit ceny podle rychlosti řešení a náročnosti projektů. U náročných projektů se zárukou budeme navyšovat hodinové sazby. Klienti, kteří budou projekt chtít realizovat ihned, si také připlatí.

 

Hlavní výzvy pro rok 2017

Chceme ještě více rozvíjet marketingové služby. Kromě běžných služeb chceme i menším firmám pomoci s propagací s využitím nového přístupu, který testujeme.

Budeme dále zlepšovat technické řešení, aby se obsah našich webů spravoval ještě jednodušeji a rychleji, jednotlivé stránky byly maximálně optimalizované pro zobrazení v mobilech a rychle se načítaly. Počítáme s dalším propojováním s marketingovými nástroji.

Chceme firmy naučit investovat do webu a marketingu tak, aby v období recese měli větší konkurenční výhody.

Budeme dále rozvíjet možnosti našich e-shopů a hledat partnery, kteří by s námi spolupracovali na vývoji, protože náklady na vývoj rychle rostou.

Další rozšíření týmu a znalostí. Dnes nestačí mít dva až tři PPC specialisty, ale je důležité mít PPC specialisty na hledání, display, mobilní nebo video reklamu. Chceme dále posilovat naše zkušenosti a specializaci.

Budeme více nabízet veřejná školení. Do teď jsme nabízeli hlavně školení pro klienty nebo školení týmu, ale nyní se na školení bude moci přihlásit kdokoliv.

Vyrovnat se s nedostatkem lidí v oboru, zejména u PHP programátorů, kvůli čemuž přicházíme o velké zakázky.

 

Další změny, novinky a plány v bodech

  • Začali jsme budovat juniorský tým zaměřený na menší projekty a budeme v tom i nadále pokračovat.
  • Spustili jsme požadavkový (tiketovací) systém a ještě více zrychlili vyřizování servisních požadavků.
  • Začali jsme hodnotit a rozdělovat klienty podle různých faktorů. Díky tomu se můžeme více věnovat klientům podle jejich skutečných potřeb.
  • Přesunuli a dále přesouváme naše servery do nových, bezpečnějších prostorů.
  • Jsme plně připraveni na změny spojené s přechodem na https.
  • Připravujeme nové služby, jako například řešení e-shopu na platformách třetích stran nebo pronájem brigádníků.
  • Budeme ještě více podporovat realizaci webů na systému WordPress.
  • Zúčastnili jsme se poprvé soutěže WebTop100. Získali jsme 4. místo, ale hlavně jsme se poučili pro příště.
  • Chceme se zlepšit v e-mail marketingu.
  • Chtěli bychom se zapojit do projektu ukazující klientům kvalitu. Více informací připravujeme.
 

Co byste měli vědět jako klienti?

  • Potvrdilo se, že klienti, kteří mají vyladěnou verzi webu optimalizovanou pro mobilní telefony, rostou rychleji. Znovu opakujeme, mobilní verze je v dnešní době nutnost!
  • Neřešíme jen marketing, e-shopy a weby, ale obecně problémy firem. Například pomáháme s personalistikou, pomůžeme vám oslovit lidi, které běžnou personální inzercí neoslovíte. Například na FCB.
  • Kromě výše uvedeného řešíme: kalkulátory; automatizaci procesů, zejména v e-shopech, ale i jinde; intranety, nabídkové systémy a další.
  • Počítejte s tím, že bude třeba přejít na https.
  • Pomůžeme vám nejen s přípravou textů, ale i s příspěvky na sociální sítě, hromadnými e-maily a dalšími službami. Připravujeme i služby fotografa a natáčení videa.
  • Rychlost načítání stránek má vliv na výsledky a nároky dále porostou.

Ještě jednou děkujeme, jak našim klientům, tak všem členům týmu a těšíme se na další spolupráci!

Související služby

WordPress Lightbox