EET pro e-shopy

V maloobchodu a tedy i v e-shopech platí od 1.3.2017 zákonná povinnost evidence tržeb, které nejsou hrazené převodem z účtu na účet. E-shopové řešení od ANT studia je na to připravené a umožní vám nejen evidenci přijatých plateb, ale i další práci spojenou s provozem objednávek. Například vratky, změny objednávek a podobně. Podívejme se na informace kolem EET podrobněji.

Mám e-shop, spadám do EET?

Obecně řečeno ano. Evidovat své tržby je povinen každý provozovatel e-shopu, pokud nabízí svým zákazníkům:

  1. Online platby kartou přes platební brány (GoPay, PayPal, GP webpay , bankovní platební brány jako například ČSOB, Česká spořitelna a další banky umožňující rychlé platby kartami).
  2. Platby v hotovosti nebo kartou přes platební terminál během osobního převzetí objednaného zboží.
  3. Platby u dobírkových objednávek v případě, že obdržíte platbu od dopravce v hotovosti.
  4. Platby u dobírkových objednávek v případě, že doručení zajišťujete vlastní dopravou.

Vzhledem ke vzrůstající oblibě rychlých online plateb na e-shopech, považujeme za nevhodné řešení znemožnění tohoto druhu plateb zákazníkům z důvodu vyhnutí se evidenci tržeb. Proto jsme reagovali na zákonné požadavky a vyvinuli modul do ANT CMS pro kompletní správu evidence tržeb.

Existuje široká škála možností, jak spravovat objednávky v e-shopu.

  1. plně spravovat objednávky, faktury a dobropisy v rámci e-shopu s následným exportem do účetního programu
  2. plně spravovat objednávky v ekonomickém systému (například MoneyS3, Pohoda apod.)
  3. kombinací obou předchozích možností

Na základě způsobu správy objednávek je zapotřebí zvolit vhodnou možnost správy EET s ohledem na to, zda nabízíte hotovostní a platby kartami za své zboží.

Dalším faktorem, který ovlivňuje volbu způsobu evidování tržeb, jsou sazby DPH u produktů, které na e-shopu nabízíte. Jestliže nabízíte zboží jen s jednou (aktuálně 21%) sazbou DPH, je to pro Vás jednodušší.

Pro přehlednost uvádíme typické příklady správy objednávek z pohledu provozovatelů e-shopu a jejich možnosti správy EET.

Marie plně spravuje objednávky včetně faktur v administraci e-shopu a svým zákazníkům umožňuje online platby kartami pomocí GoPay platební brány a dále osobní vyzvednutí na prodejně, kde zákazníci mohou platit hotově či kartou. Její produkty jsou s jednou sazbou DPH.

V případě online plateb kartami má zde Marie výhodu, že platební brána GoPay zapracovala do svého rozhraní možnost evidování plateb. Není tak zapotřebí provádět žádné extra úpravy, kromě propojení GoPay do EET. Nevýhodou je, že při změně platební brány bude muset řešit možnosti evidování tržeb skrze jinou aplikaci. Další otázkou je nutnost evidování tržeb a vystavování účtenek v okamžiku osobního vyzvednutí. Zde bude muset Marie pořídit extra EET pokladnu.
V případě EET modulu v ANT CMS by Marie mohla evidovat jak online platby kartami, tak i hotovostní platby při osobním vyzvednutí na prodejně. Vše pohodlně z jednoho místa.

Robert nabízí produkty s více sazbami DPH, e-shop má napojený na ekonomický systém Pohoda, kde plně spravuje objednávky včetně vystavování faktur a dobropisů. Svým zákazníkům nabízí online platby kartami přes platební bránu ČSOB a osobní vyzvednutí na prodejně.

Vzhledem k plnému napojení e-shopu na ekonomický systém Robertovi postačí, aby měl rozšíření v Pohodě o možnost EET. V ekonomickém systému tak bude evidovat jak online platby kartami přes platební terminál tak i hotovostní platby při osobním vyzvednutí. V případě, že by daný ekonomický systém neumožňoval napojení na EET, evidenci tržeb bude zajišťovat EET modul v ANT CMS.

Lucie plnohodnotně využívá správu objednávek v ANT CMS, nabízí produkty s více sazbami DPH a zákazníkům umožňuje platby kartou přes platební bránu GP webpay včetně hotovostních plateb při převzetí na prodejně. Navíc od svého dopravce přebírá platby v hotovosti.

Díky modulu EET v ANT CMS má Lucie k dispozici kompletní nástroj na pohodlnou správu evidence všech svých tržeb.

Jak budu evidovat tržby v ANT CMS?

U online plateb kartami přes platební brány dochází v ANT CMS k automatickému odeslání na EET v okamžiku přijetí platby. V tu chvíli systém zašle zákazníkovi e-mail o evidování dané tržby včetně přiložené účtenky ve formátu PDF. Další možností je zaslání e-mailu zákazníkovi s odkazem pro stažení účtenky.

Jestliže by se nezdařil proces zaevidování tržby a získání potřebného FIK kódu na první pokus z jakékoliv příčiny, systém vystaví alternativní účtenku s BPK a PPK kódy, kterou zašle zákazníkovi. Dále dojde k automatickým pokusům pro dodatečné získání FIK kódu. Po dokončení uloží v administraci k detailu objednávky i tuto finální účtenku.

V případě hotovostních plateb může provozovatel e-shopu v ANT CMS zaevidovat tržbu manuálně díky tlačítku umístěném v přehledu objednávek nebo přímo v detailu dané objednávky. I v tomto případě, pokud by se nezdařil první pokus o získání FIK kódu z EET, provozovatel e-shopu má k dispozici tištěnou nebo elektronickou účtenku, kterou poskytne zákazníkovi. Opět dojde k dodatečným pokusům pro získání FIK kódu.

vzorová EET účtenka

3 hlavní výhody modulu EET v ANT CMS

  1. nulové měsíční poplatky za provoz modulu
  2. žádný vliv na typ platební brány a tak případně snadná její změna
  3. kompletní správa objednávek, faktur a EET na jednom místě

Jaká je cena EET pokladny v ANT CMS?

U nově spuštěných e-shopů s ANT CMS zapracujeme modul EET v ceně 5000Kč bez DPH. Jelikož i starší verze ANT CMS podléhají zákonné povinnosti evidence tržeb, nabízíme možnost dodatečného zapracování tohoto EET modulu. Cena u starších verzí administrace se liší dle náročnosti zapracování, kdy u starších verzí bude zapotřebí více úprav pro zajištění celkové funkčnosti systému. Zapracování se pohybuje v rozmezí 6000 – 8000Kč bez DPH.

Nezapomeňte na informační povinnost prodejce

Prodávající má povinnosti informovat své zákazníky o tom, že zákazník nakupuje u prodávajícího, který má povinnost evidovat tržby a vystavit zákazníkovi účtenku.

Obsahem informačního oznámení je

  • text ve znění „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“, eviduje-li prodávající v daném pokladním místě tržby v běžném režimu,
  • text ve znění „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.“, eviduje-li prodávající v daném pokladním místě tržby ve zjednodušeném režimu.

Informační oznámení musí prodávající umístit v místě, kde se běžně uskutečňují evidované tržby, tedy na prodejně nebo na e-shopech. Informace musí být dostatečně viditelné a čitelné.

Jak funguje náš EET modul na e-shopu? Podívejte se na návod v přiloženém videu.

 

Obecné vlastnosti

ProduktY (Zboží)

Filtrace produktů

Značky (výrobci)

Zobrazení produktů a variant

Konfigurátor produktů

Práce s produkty a obsahem

Sklady

Import/Export (propojení)

Velkoobchodní modul

MODUL TVORBY NABÍDEK

Správa objednávek

Nákupní košík

Marketingové nástroje

Exporty a statistiky

Zbožové porovnávače (vyhledávače)

Zpravodaj / Newsletter

  • E-mailová fronta

Mutace a měny

Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...