E-produkty

EET pro e-shopy

V maloobchodu a tedy i v e-shopech platí od 1.3.2017 zákonná povinnost evidence tržeb, které nejsou hrazené převodem z účtu na účet.

E-shopové řešení od ANT studia je na to připravené a umožní vám nejen evidenci přijatých plateb, ale i další práci spojenou s provozem objednávek. Například vratky, změny objednávek a podobně. Podívejme se na informace kolem EET podrobně.

Mám e-shop, spadám do EET?

Obecně řečeno ano. Evidovat své tržby je povinen každý provozovatel e-shopu, pokud nabízí svým zákazníkům:

  1. Online platby kartou přes platební brány (GoPay, PayPal, GP webpay, bankovní platební brány jako například ČSOB, Česká spořitelna a další banky umožňující rychlé platby kartami).
  2. Platby v hotovosti nebo kartou přes platební terminál během osobního převzetí objednaného zboží.
  3. Platby u dobírkových objednávek v případě, že obdržíte platbu od dopravce v hotovosti.
  4. Platby u dobírkových objednávek v případě, že doručení zajišťujete vlastní dopravou.

Vzhledem ke vzrůstající oblibě rychlých online plateb na e-shopech, považujeme za nevhodné řešení znemožnění tohoto druhu plateb zákazníkům z důvodu vyhnutí se evidenci tržeb. Proto jsme reagovali na zákonné požadavky a vyvinuli modul do ANT CMS pro kompletní správu evidence tržeb.

Existuje široká škála možností, jak spravovat objednávky v e-shopu.

  1. plně spravovat objednávky, faktury a dobropisy v rámci e-shopu s následným exportem do účetního programu
  2. plně spravovat objednávky v ekonomickém systému (například MoneyS3, Pohoda apod.)
  3. kombinací obou předchozích možností

Na základě způsobu správy objednávek je zapotřebí zvolit vhodnou možnost správy EET s ohledem na to, zda nabízíte hotovostní a platby kartami za své zboží.

Dalším faktorem, který ovlivňuje volbu způsobu evidování tržeb, jsou sazby DPH u produktů, které na e-shopu nabízíte. Jestliže nabízíte zboží jen s jednou (aktuálně 21%) sazbou DPH, je to pro Vás jednodušší.

Typické příklady správy objednávek z pohledu provozovatelů e-shopu a jejich možnosti správy EET.
 

Jak budu evidovat tržby v ANT CMS?

U online plateb kartami přes platební brány dochází v ANT CMS k automatickému odeslání na EET v okamžiku přijetí platby. V tu chvíli systém zašle zákazníkovi e-mail o evidování dané tržby včetně přiložené účtenky ve formátu PDF. Další možností je zaslání e-mailu zákazníkovi s odkazem pro stažení účtenky.

Jestliže by se nezdařil proces zaevidování tržby a získání potřebného FIK kódu na první pokus z jakékoliv příčiny, systém vystaví alternativní účtenku s BPK a PPK kódy, kterou zašle zákazníkovi. Dále dojde k automatickým pokusům pro dodatečné získání FIK kódu. Po dokončení uloží v administraci k detailu objednávky i tuto finální účtenku.

V případě hotovostních plateb může provozovatel e-shopu v ANT CMS zaevidovat tržbu manuálně díky tlačítku umístěném v přehledu objednávek nebo přímo v detailu dané objednávky. I v tomto případě, pokud by se nezdařil první pokus o získání FIK kódu z EET, provozovatel e-shopu má k dispozici tištěnou nebo elektronickou účtenku, kterou poskytne zákazníkovi. Opět dojde k dodatečným pokusům pro získání FIK kódu.

3 hlavní výhody modulu EET v ANT CMS

 

Žádné měsíční poplatky

Nulové měsíční poplatky za provoz modulu

 

Snadná změna platebních bran

Žádný vliv na typ platební brány a tak případně snadná její změna

 

Vše na jednom místě

Kompletní správa objednávek, faktur a EET na jednom místě

 

Jaká je cena EET pokladny v ANT CMS?

U nově spuštěných e-shopů s ANT CMS zapracujeme modul EET v ceně 5000Kč bez DPH. Jelikož i starší verze ANT CMS podléhají zákonné povinnosti evidence tržeb, nabízíme možnost dodatečného zapracování tohoto EET modulu. Cena u starších verzí administrace se liší dle náročnosti zapracování, kdy u starších verzí bude zapotřebí více úprav pro zajištění celkové funkčnosti systému. Zapracování se pohybuje v rozmezí 6000 – 8000Kč bez DPH.

Nezapomeňte na informační povinnost prodejce

Prodávající má povinnosti informovat své zákazníky o tom, že zákazník nakupuje u prodávajícího, který má povinnost evidovat tržby a vystavit zákazníkovi účtenku.

Obsahem informačního oznámení je

  • text ve znění „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“, eviduje-li prodávající v daném pokladním místě tržby v běžném režimu,
  • text ve znění „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.“, eviduje-li prodávající v daném pokladním místě tržby ve zjednodušeném režimu.

Informační oznámení musí prodávající umístit v místě, kde se běžně uskutečňují evidované tržby, tedy na prodejně nebo na e-shopech. Informace musí být dostatečně viditelné a čitelné.

 

Jak funguje náš EET modul na e-shopu?

Podívejte se na návod v přiloženém videu.

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů