Filtrace a hledání produktů

Možnosti hledání na webových stránkách podrobně popisujeme na stránce hledání a pro e-shop lze využít stejné možnosti, ale navíc jsou zde následující rozšíření a možnosti:

Filtry (značky, cena, parametry, příznaky)

Systém ANT CMS umožňuje rozšířit e-shop o mnoho způsobů filtrace. Základní možnosti filtrace jsou:

Filtrace podle značek (výrobců)

Velmi často používaný modul umožní nejen zobrazení produktů dané značky, ale zároveň vytváří obsah, který je součástí SEO strategie. 

Příkladem je tato kategorie: http://www.c-c.cz/notebooky/repasovane-notebooky/?v=dell

Tyto stránky jsou automaticky generované systémem a obsahují správně titulek, nadpis a je možné je doplnit o popis a další vlastnosti podle potřeby.

E-shop ANT CMS sám zobrazuje v kategoriích jen značky, ve kterých jsou nějaké produkty a zároveň jejich množství.  

Filtrace podle značek

 

Je možné nastavit různé varianty zobrazení značek. To znamená například:

  • značky v levém menu
  • značky ve výpisu zobrazující se až po kliknutí na značky a parametry
  • neustále zobrazené značky ve výpisu
  • zobrazení loga značky v detailu výrobku
  • a další na míru
Značky je navíc možné dělit na top značky a ostatní. Toto se využívá hlavně v případě velkého množství značek.

Filtrace pomocí cenového rozpětí

Výpis produktů v jakékoliv kategorii je doplněn o posuvník, který umožní okamžitou filtraci produktů dle cenového rozpětí.

Okamžitě po posunu jedné z částí posuvníku dojde ke znovu načtení stránky. Další možná filtrace již bere ohled  na nastavený rozsah ceny a umožní tak nakupujícímu filtrovat jen smysluplné kombinace, které dávají reálné výsledky hledání.

Posuvník pro filtraci

Posuvník pro filtraci 2

Filtrace podle parametrů

Podobně jako u filtrace pomocí značek je třeba u výrobků zajistit naplnění informací do jednotlivých parametrů jako je například barva, materiál, velikost, určení a další.

Systém zobrazuje v každé kategorii jen ty parametry, které jsou přiřazené k nějakému produktu. Proto se nemusíte bát toho, že by při nějakém hledání pomocí parametrů nebyly zobrazeny žádné výrobky.

Součástí systémů je i závislost parametrů, to znamená, že po výběru jednoho z parametrů není možné vybrat jiné parametry, které u zbývajících produktů již nejsou obsaženy.

Máte také možnost nastavit si vzhled zobrazovaných filtrů. Můžete volit rozbalovací seznam nebo zaškrtávací pole pro každou z hodnot. Je také možné připravit filtr s obrázky.

 editace parametrů produktu

Administrace vlastností pro filtraci

Podívejte se na parametry v případě hledání prstenů: http://prsteny.heureka.cz/

Základní vlastnosti administrace parametrů:

  • Libovolně přidávat v neomezeném množství.
  • Rozdělovat na skupiny a každé kategorii přiřadit jinou skupinu (jiná skupina je například pro televize a jiná pro pračky).
  • Změna pořadí parametrů nebo hodnot v parametrech
  • Parametry se dělí na výběrové a textové
  • Je možné nastavit závislost parametrů
  • Je možné vybrat více hodnot parametru, v prezentační části se následně zobrazí rozbalovací seznam s výběrem vlastnosti produktu
  • Parametry se zobrazují pouze, pokud je u nich vyplněná hodnota. Je tedy možné mít nastavené parametry na více kategorií a vyplňovat jen ty parametry, které daný produkt může mít.

 

 

Filtrace pomocí příznaků

Všechny výše uvedené filtry lze kombinovat s filtrací pomocí příznaků. Příznaky je možné nastavit libovolně, ale nejčastěji se používají:

  • akce
  • skladem
  • výprodej
  • náš tip
  • novinka

filtrace podle příznaků
 
Systém při použití příznaků také automaticky připravuje „SEO“ stránky, které bývají poměrně často hledané. Například Název kategorie výprodej nebo Název kategorie akce
Novinka: Nově je možné vytvářet vlastní příznaky. Například: "žárovka zdarma" a podobně.

Fulltextové hledání s našeptávačem

Základní hledání je možné rozšířit o našeptávač, který při hledání nabízí názvy produktů, případně kategorií a dalšího obsahu. 

Výsledky hledání si můžete vyhodnotit v Google Analytics a nalézt tak další příležitosti pro prodej nebo naopak slabiny e-shopu.

Ukázka výchozího šablonového hledání:

ukázka výchozího hledání s našeptávačem
 

Individuální našeptávač

Našeptávač můžeme libovolně upravit na míru, zde příklady některých úprav:

  • Pořadí nabízeného obsahu, například přednostně kategorie před produkty, novinkami a podobně. Nejen v našeptávači, ale i u výsledků.
  • Vyloučení některého obsahu z našeptávače (blog, textové stránky).
  • Formát písma, podtržení shody.
  • Text návrhů, například doplnění o kategorie, ceny nebo čehokoliv co potřebujete u textových náhledů výsledků.

Příklad našeho e-shopu s našeptávačem kombinující kategorie a produkty si můžete prohlédnout na www.atan.cz nebo www.cdrmarket.cz

Na obrázcích níže je možné vidět našeptávače, které jsou upraveny na míru nabízeným produktům. Díky tomu je uživatelské hledání příjemnější a efektivnější.

ukázka individualizovaného hledání s našeptávačem v e-shopu na míru
ukázka individualizovaného hledání s našeptávačem v internetovém obchodě na míru
 
Více e-shopů s našeptávačem viz reference.

Obecné vlastnosti

ProduktY (Zboží)

Filtrace produktů

Značky (výrobci)

Zobrazení produktů a variant

Konfigurátor produktů

Práce s produkty a obsahem

Sklady

Import/Export (propojení)

Velkoobchodní modul

MODUL TVORBY NABÍDEK

Správa objednávek

Nákupní košík

Marketingové nástroje

Exporty a statistiky

Zbožové porovnávače (vyhledávače)

Zpravodaj / Newsletter

  • E-mailová fronta

Mutace a měny

Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...