Možnosti práce se zbožím v e-shopu

Produkty - základní vlastnosti

Jedná se o konkrétní položky, které v e-shopu nabízíte klientům. Produkty je možné zobrazit v e-shopu na více místech v různé podobě: 

Produkty navíc můžou návštěvníci srovnat pomocí Srovnání produktů.

Standardní vlastnosti produktů:

Ceny

Systém umožňuje několik režimů plnění cen, jejich změny a aktualizace výpočtu.

Základní vlastnosti:

  • zadávání ceny s DPH nebo bez DPH s tím, že druhá cena se vždy dopočte sama
  • akční ceny s automatickým výpočtem slevy
  • možnost zadání individuální slevy v procentech
  • možnost změny sazeb DPH
  • hromadné změny cen pomocí modulu slev (kategorie, značky, kombinace)

Příklad zrychlení plnění cen: Pokud plníte cenu bez DPH, ukáže se cena s DPH a kliknutím na navrhovanou částku se teprve cena doplní. Toto slouží spíše jako nástroj k tomu, jak udělat hezké ceny. To znamená: Vyplníte cenu bez DPH, kterou chcete zadat a pokud cena není hezká, tak doplníte vlastní cenu do kolonky s DPH a cena bez DPH se dopočte sama.

Systém je možné také nastavit tak, že se budou plnit ceny od dodavatele. Nastaví se určitá marže a ostatní ceny se doplní samy. Lze také plnit doporučené ceny dodavatele s marží a nastavit určitou slevu pro e-shop.

Nadpisy a titulky

Jsou velmi důležité z pohledu propagace e-shopu, hlavně pro správné rozpoznání zákazníkem. Z tohoto důvodu máte více možností práce s nadpisy.

1. Základní nadpis – měl by obsahovat optimální název produktu. Zobrazuje se v detailu produktu, případně ve výpisu a na dalších místech, pokud není vyplněna alternativa.

2. Krátký nadpis – umožňuje zkrátit nadpis pro lepší zobrazení ve výpisu produktů.

3. Nadpisy pro porovnávače zboží – individuální nadpisy pro zbozi.cz, heureka.cz, Google Merchant.

4. Titulek – automaticky se generuje z nadpisu, ale je možné jej individualizovat podle potřeby.

5. Individuální název na faktuře a podobně …

Kódy produktů

Můžete využít několik polí pro zadání kódů výrobků, ale klientům zobrazíme jen jeden, vámi zvolený nebo interní automaticky generovaný kód. Nejčastěji je pro identifikaci výrobků využíván EAN kód, který může být odlišný od vašich interních kódů. Je na vás, jaké kódy budete využívat. Je také možné nastavit automatickou tvorbu kódů.

EAN kód byl důležitý pro exporty do srovnávačů zboží, nově jsou podmínky volnější a kvalitní párování je například u Heureka.cz možné i bez EAN kódu. Přesto využívání EAN kódu doporučujeme a to hlavně kvůli párování s dalšími ekonomickými systémy!

Novinka: Ověřování formátu EAN kódu. Kvůli častému využití EAN kódu jsme do standardu připravili automatické ověřování formátu EAN kódu. Pole pro zadání kódu vás bude změnou barvy varovat, že kód neodpovídá standardnímu formátu.

 ověření formátu EAN kódu

Popisy

Popis produktu je velmi důležitý z pohledu optimalizace pro vyhledávače a zároveň pro hledání na stránkách.

Systém umožňuje využít několik popisů, případně je kombinovat. Standardně bývají využívané tyto popisy:

  • krátký popis
  • krátký popis použitý ve výpisu výrobků
  • základní popis
  • podrobný popis

Při plnění popisů je možné využít modul Šablony textů a obrázků

Popisy obrázku by měly být originální a pokud možno co nejpřínosnější pro zákazníky. Je možné je doplnit i o videa z YouTube, obrázky přímo vložené do textu a formátovat je podle potřeby.

Pro formátování doporučujeme využívat přednastavené styly. Pokud by nějaký styl nebyl připraven, prosím kontaktujte nás.

Výhodou přednastavených stylů je,  že v případě budoucí změny vzhledu nebude nutné procházet a opravovat jednotlivé produkty, ale změní se pouze definice stylů. Tím se změní všechny produkty rychle a najednou.

Obrázky (a přílohy)

Obrázky se při nahrávání sami vytvářejí v několika velikostech a v těchto velikostech se správně použijí. Například ve výpisu produktů se použije menší obrázek než v detailu produktu. Díky tomu se výrazně zrychluje načítání stránek.

Systém automaticky nastavuje popis obrázku jako nadpis produktu + číslo. Máte ale možnost individuálně popsat každý z obrázků.

Obrázky je možné zvětšovat, proto je vhodné nahrávat zdrojový obrázek o šířce minimálně 1000 px. V případě potřeby, můžeme povolit i zvětšování na větší šířku.

Je možné objednat individuální funkčnost pro zobrazení obrázků = styl "fotogalerie".

E-shop podporuje velké množství příloh. Nejčastěji se používají přílohy ve formátu PDF. Přílohy se automaticky zobrazují jako ikony s popisem. Je možné nastavit i jiný formát zobrazení příloh.

K obrázkům je možné aktivovat vodoznak, tedy určitou automatickou ochranu proti kopírování. Základní možnosti nastavení a služby:

  • Standardně se aplikuje na všechny nové obrázky. Je možné jej při nahrávání nového obrázku pro tento obrázek vypnout.
  • Umístění vodoznaku podle potřeby (střed; levá, pravá strana; spodní nebo horní část)*.
  • Navrhneme a vytvoříme vám vodoznak na míru*.
  • Možnost změny vodoznaku (nelze použít zpětně na již nahrané obrázky).
  • Možnost aplikace vodoznaku zpětně na všechny již nahrané, ale "čisté" obrázky*.

Dostupnost

V případě, že pracujete s modulem sklad, tak se ukazuje skladová dostupnost a až po vyčerpání skladových zásob dojde k znemožnění objednávky. Lze nastavit i individuální dostupnost, například do 2 dnů, do týdne a podobně. Pozor, e-shop bývá standardně nastaven tak, že po vyprázdnění skladu se produkt ukáže jako nedostupný. V případě, že chcete nastavit jiné chování e-shopu, například úplné skrytí produktu nebo nastavení dostupnosti za X dnů, kontaktujte nás.

Dostupnost je možné měnit i hromadně ve výpisu produktů v administraci.

Rozšířené vlastnosti

Na záložce Rozšířené můžete nastavit různé příznaky k produktům, které umožní například:

  • Zobrazení na úvodní stránce.
  • Označení jako Výprodej, Akce … Tyto produkty je poté možno filtrovat. Poznámka: Toto je možné i hromadně ve výpisu produktů.
  • Přehodit produkt do jiné kategorie. Poznámka: Toto je možné i hromadně v editaci kategorie.
  • Změnit pořadí produktů - pomocí čísel můžete ovlivnit pořadí produktů v kategorii. Standardně se produkty zobrazují podle počtu zobrazení. Zobrazování pořadí produktů je možné nastavit podle potřeby.
  • Změnit nebo kontrolovat počet zobrazení. Systém při každém zobrazení detailu produktu zvýší číslo s počtem zobrazení. Podle tohoto pořadí se následně produkty zobrazují ve výchozím režimu.

Novinka: Individuální štítky. V nových e-shopech můžete přidávat libovolné štítky. Potřebujete například štítek "žárovka zdarma"? V editoru cfg můžete přidat štítek, titulek stránky, která vznikne filtrací a description se upraví podle nastavení, které zvolíte. 

Funkci je možné vyzkoušet na e-shopu: http://www.dum-svitidel.cz/ nebo na našem demu.

Obecné vlastnosti

ProduktY (Zboží)

Filtrace produktů

Značky (výrobci)

Zobrazení produktů a variant

Konfigurátor produktů

Práce s produkty a obsahem

Sklady

Import/Export (propojení)

Velkoobchodní modul

MODUL TVORBY NABÍDEK

Správa objednávek

Nákupní košík

Marketingové nástroje

Exporty a statistiky

Zbožové porovnávače (vyhledávače)

Zpravodaj / Newsletter

  • E-mailová fronta

Mutace a měny

Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...