Struktura e-shopu a kategorie

E-shop umožňuje tvořit v podstatě neomezenou strukturu (strom) kategorií. Jediným omezením je uživatelská použitelnost. Proto v hlavní navigaci doporučujeme využívat maximálně tři úrovně. Pokud potřebujete další úroveň doporučujeme ji již zobrazovat jen nad výpisem produktů v konkrétní kategorii.

U běžných e-shopů je zařazení do menu tvořeno automaticky, vytvořením kategorií. V některých případech e-shop vyžaduje ještě zařazení kategorií do navigace. Ruční řazení je nutné v případě, že nechceme zařadit všechny kategorie nebo vytváříme nekompletní navigaci. Například v případě, že chceme v rozbalení v horním menu zobrazit jen některé kategorie a až v levém menu zobrazit všechny kategorie. V tomto případě musíme určit, které vybrané kategorie budou v horním menu.

Struktura e-shopu je tvořena stromovou strukturou podle doporučení Google, doporučujeme URL ve tvaru:

www.vas-eshop.cz/kategorie/nazev-produktu

Kategorie se standardně řadí abecedně, v případě potřeby můžeme nastavit pořadí individuálně. Kategorie stačí pouze přetáhnout v administraci myší (Drag & Drop). 

Příklad e-shopu s velkým množstvím kategorií a alternativní filtrací: www.cdrmarket.czwww.houdek.cz

ALTERNATIVNÍ KATEGORIE

  1. Možnost jakýkoliv produkt ručně zařadit do jedné hlavní kategorie a neomezeného množství alternativních kategorií. 
  2. Z pohledu SEO neovlivňují tvorbu URL, drobečkovou nápovědu ani tvorbu menu. 
  3. Odkaz na produkt vždy vede do hlavní kategorie, ve které je produkt zařazen. Netvoří se tím duplicitu obsahu.

Možnosti konfigurace

  1. Konfigurovatelné automatické zařazování i do rodičovských (nadřazených) alternativních kategorií. 
    Nastavení Ano (=výchozí) nebo Ne

PREFEROVANÉ ALTERNATIVNÍ KATEGORIE

Tato příplatková funkce pomáhá již řádově při desítkách kategorií a cca 500 produktech. Slouží primárně k tomu, abyste jste zautomatizovali a sjednotili zařazování produktů do alternativních kategorií. Stačí jen jednou nastavit.

3 plus preferovaných kategorií

  1. Nemyslíte stále na to do jakých všech alternativních kategorií ještě zařadit daný produkt. Nastavíte jednou pravidla a ty se pak aplikují vždy při založení nového produktu (nebo při automatickém importu).
  2. Nově založený produkt tak bude mít vždy nastavené stejné alternativní kategorie i když ho budou zakládat tři různí lidé nebo automatický import.
  3. Pokud budete potřeba individualizovat zobrazení nějakého produktu neztrácíte svobodu. Můžete si dodatečně změnit nastavení alternativních kategorií na úrovni jakéhokoliv produktu ručně dle potřeby.

Prohlédněte si jak pracovat s alternativními kategoriemi v administraci.

 

Virtuální kategorie 

Virtuální kategorie umožňuje zařadit jeden produktu do více kategorií zároveň.

Jednou nastavíte pravidla a pak se do ní produkty sami zařazují (nové i existující). Zobrazení produktu ve virtuální kategorie se pak děje automaticky na základě vyplněných parametrů produktu.

Příkladem mohou být například šperky. Jeden šperk může být zařazen do kategorie stříbrné šperky a podkategorie stříbrné náhrdelníky, ale z analýzy klíčových slov zjistíme, že klienti často hledají dětské šperky. Stejné šperky tedy můžeme zařadit do virtuální kategorie dětské šperky a to bez toho, abychom vytvářeli kopii produktu.

Tip: Je dobré na začátku rozmyslet podle jakých parametrů (většinou vycházíme z analýzy klíčových slov) budete chtít zobrazovat produkty ve virtuálních kategoriích. Např Televize dle uhlopříčky, technologie, apod. Podle toho je třeba mít naplněné správné parametry u produktu. 

 Vlastnosti virtuální kategorie?

  1. Chovají se stejně jako standardní kategorie. Můžete u nich nastavit standardní prvky jako individuální URL, titulek, popis, úvodní text apod. 
  2. Do virtuální kategorie nelze v administraci přímo vložit žádné produkty (zobrazují se sami v prezentační části).
  3. Lze vkládat virtuální kategorie do virtuálních kategorií. Žádné vlastnosti ale podřazená virtuální kategorie nedědí. Kategorie jsou na sobě úplně nezávislé.
  4. Exportují se do sitemap.xml pro vyhledávače.

5 výhod virtuálních kategorií

  1. Lze tvořit libovolný počet virtuálních kategorií
  2. Zařazování produktů se děje automaticky. Produkt stačí zařadit jen do hlavní kategorie. 
  3. Zařazování se může dít na základě definovaných pravidel. Tyto pravidla se nastavují je jednou. Tyto pravidla mohou být i složitější např. Všechny Televize Samsung s úhlopříčkou 48'' které jsou v akci. Na toto pouhé štítkování nestačí.
  4. Virtuální kategorie zohledňují parametry produktu měnící se v čase, např. akční zboží, novinky apod. 
  5. Jednoduchá editace. Nemusíte plnit navíc další informace u produktů. Stačí jen naplnit relevantní produktové parametry. 

Prohlédněte si jak se pracuje s virtuálními kategoriemi v administraci

 

 

 

Obecné vlastnosti

ProduktY (Zboží)

Filtrace produktů

Značky (výrobci)

Zobrazení produktů a variant

Konfigurátor produktů

Práce s produkty a obsahem

Sklady

Import/Export (propojení)

Velkoobchodní modul

MODUL TVORBY NABÍDEK

Správa objednávek

Nákupní košík

Marketingové nástroje

Exporty a statistiky

Zbožové porovnávače (vyhledávače)

Zpravodaj / Newsletter

  • E-mailová fronta

Mutace a měny

Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...