Nápověda k modulům ANT CMS

Fakturace

Co je modul Fakturace a co vám přinese?

Máte nový e-shop a přemýšlíte, jak odbavíte objednávky zákazníků? Nechcete investovat peníze do drahého účetního software? Využijte připravený modul Fakturace, který plně vyhoví vašim potřebám.

Standardně modul Fakturace umožňuje

  • nastavení fakturačních a kontaktních údajů
  • nastavení, zda je provozovatel e-shopu plátce/neplátce DPH
  • vložit vlastní logo na objednávku/fakturu
  • automatické vystavování objednávek, které se odesílají e-mailem po vytvoření objednávky zákazníkovi
  • manuální generování faktury/dobropisu k vybrané objednávce
  • Možnost storna objednávky nebo vytvoření dobropisu (podle DUZP)

Individuální rozšíření Fakturace za příplatek

  • Propojení s účetními systémy jako Pohoda, Vario, Flexibee a další. 
  • Automatické odesílání vygenerovaných faktur zákazníkovi e-mailem při expedici
  • Na přání individuální rozložení a vzhled objednávky/faktury
  • Můžeme na míru upravit XML vygenerovaných faktur za určité období
     

Nastavení fakturace v ANT CMS

Prvním krokem pro správné používání tohoto modulu je správné nastavení fakturačních  údajů, které se pak na fakturách, objednávkách či dobropisech objevují. Pro jejich nastavení přejděte do: Administrace -> Nastavení -> PDF faktura hlavička dodavatel:

Nastavení fakturace

Nastavení do verze 29.0.0

Filtr položek u fakturace

Nové nastavení od verze 29.0.0

V této části si můžete nastavit tyto důležité údaje:

  • číslo vašeho účtu ve formátu xxxxxxxx/kodBanky,
  • IBAN vašeho účtu,
  • logo vašeho obchodu, které se bude zobrazovat na faktuře,
  • název Vaší společnosti, na kterou budou vystaveny faktury (nemusíte zpravidla měnit, protože již je nastaveno v jiné části nastavení),
  • SWIFT kód Vaší banky, seznam kódů bank: http://www.mesec.cz/bankovni-ucty/osobni-ucty/pruvodce/swift-kody-bank/,

a dále kontaktní a fakturační údaje, které jsou pak zobrazeny na faktuře.

Další nastavení je ještě ukryto ve vedlejší záložce “Fakturace”. Zde je možné nastavit splatnost faktur ve dnech a texty, které se budou zobrazovat v patičce Objednávky, Proforma faktury, Faktury a Dobropisu. Tyto texty, které jsou předvyplněny, doporučujeme ponechat, ale je možné je v případě potřeby změnit.

Je možné také nastavit individuální splatnost faktur danému uživateli v detailu uživatele:

Nastavení individuální splatnosti faktur

Takto jsou nastaveny základní informace na faktuře.
 

Práce s fakturami v ANT CMS

Faktury se generují v prostředí správy objednávek.

Pokud mám v objednávkách novou objednávku, mohu k ní vygenerovat fakturu. Jak je již rozepsáno v nápovědě pro objednávky, objednávka může nabývat několika stavů. Důležité stavy jsou pro nás zejména “Z” jako zaplaceno, nebo “N” jako nezaplaceno a také “D” jako dobírka nebo “P” jako převodem, případně může být také platba na fakturu u VIP velkoobchodníků.
 

Prohlédněte si všechny příznaky ve Správě objednávek.

V případě, že řeším dobírku, nebo zaplacenou platbu převodem, mohu generovat fakturu. 

 

Bod 1 ukazuje štítek Zaplaceno, bod 2 zaškrtávátko, kterým objednávku vyberu a bod 3 je umístěn u tlačítka pro vygenerování faktury.

Pokud stisknu tlačítko pro generování faktury, faktura se vygeneruje. Poznám to tak, že v pravé části u objednávky zezelná štítek “fa”, který je umístěn mezi “obj” a “i”.

 

 

Tlačítko OBJ - po stisknutí se objeví objednávka ve formátu PDF. Jedná se o dokument, který je z e-shopu uživateli odeslán jako první po dokončení objednávky.

Příklad vygenerované objednávky:
 

Objednávka

Tlačítko FA - nově vygenerovaná faktura ve formátu PDF. Můžete ji takto zobrazit nebo si ji stáhnout a vytisknout. Faktura se automaticky neodesílá e-mailem, protože je spíše na obsluze e-shopu, jak s ní plánuje pracovat. Častým zvykem je fakturu vytisknout a připojit do balíčku k produktu.

Příklad vygenerované faktury:
 

Daňový doklad

Tlačítko i - jedná se o další informace o objednávce. Po rozkliknutí jsou vidět některé další údaje, jako například IP adresa, operační systém, prohlížeč zákazníka a další.

Jak vystavenou objednávku stornovat a vystavit dobropis

Může vzniknout situace, kdy bude nutné již zaplacenou objednávku stornovat. Aby byl pořádek v účetnictví, je nutné vystavit dobropis.
 

Dobropis je možné vystavit na celou objednávku, nikoli částečný dobropis.

Oboje naleznete v editaci objednávky. Rozklikněte v přehledu objednávek číslo objednávky:

 

 

A přesunete se do prostředí editace objednávky. Vyberte záložku “Storno objednávky / Dobropis”:

 

 

V horní části je možné připojit poznámku Storna. Ta se bude hodit po pozdějším vyhodnocování úspěšnosti e-shopu. Následně je možné Stornovat objednávku bez odeslání nebo s odesláním e-mailu informujícím o stornu zákazníka.

Ve spodní části této editace se nachází nástroj na vytvoření dobropisu:
 

Je nutné zadat datum vystavení dobropisu, datum splatnosti a datum uskutečnitelného zdanitelného plnění v případě, že jste plátce DPH.

Je dobré rovněž uvést důvod pro vytvoření dobropisu, který se do dobropisu propíše. Příklad vygenerovaného dobropisu:
 

 

Do přehledu objednávek se pak objednávka uloží pod záložku Storno, kde se zobrazují také připojené poznámky ke stornu. Pokud je vygenerován dobropis, lze ho zde zobrazit/tisknout ve formátu PDF - tlačítko “db”.

 

Export vygenerovaných faktur a dobropisu za určité období (příplatkové rozšíření)

Export faktur najdete v Administrace -> Rozšiřující moduly -> Export faktur:


Modul vypadá takto:

 

Je možné zvolit datum OD a datum DO, zvolit typ Data (tedy zda chcete exportovat faktury za dané období podle data vystavení, nebo data splatnosti, nebo data zdanitelného plnění), které chcete vyexportovat a kliknout na jedno ze dvou tlačítek:

  • první stáhne vygenerované faktury ve formátu .pdf do .zipu,
  • druhé stáhne připravený XML feed pro Pohodu.
Informujte se o možném propojení vašeho e-shopu s ekonomickým software, jako například je Pohoda, Money S3, Vario a další.

Související nápověda
Propojení e-shopu s programem POHODA
Práce s objednávkami v ANT CMS
Základy práce s ANT CMS
 

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů