Plánujete e-shop a nevíte jak postupovat?

Realizovali jsme již více než 100 e-shopů a mnoho z nich neustále analyzujeme a vylepšujeme. Na základě těchto zkušeností jsme se rozhodli připravit základní informace, které vám pomohou vybrat dodavatele.

Je pro vás e-shop opravdu dobrý nápad?

Na začátku doporučujeme vypočítat si, jestli se vám e-shop vyplatí a kolik objednávek budete muset mít, aby si e-shop vydělal na provoz. Proto jsme připravili kalkulačku ziskovosti e-shopu.

Z kalkulačky nebo svým odhadem byste měli dojít k počtu objednávek, které budete potřebovat. Ve výpočtu je také vidět, že největším nákladem na provoz e-shopu je propagace a cena za výrobu e-shopu je ve skutečnosti zanedbatelná. Je proto lepší investovat do řešení, které vám ulehčí provoz a sníží náklady na reklamu.

Co je základem úspěchu e-shopu?

Produkt

Máte originální produkt, který vás odliší od ostatních e-shopů? Nebo dokonce vlastní výrobu a unikátní značku? Výborně, máte velkou výhodu a pravděpodobně nebudete muset tolik hlídat cenu.

 

Cena

Naše zkušenost je taková, že cena není až tak důležitá, pokud máte kvalitní produkt. Pokud prodáváte srovnatelný produkt, je důležitá cena ve spojení s důvěrou. Čím důvěryhodnější máte značku, tím vyšší ceny můžete nasadit. Velmi také záleží na typu produktu. Jedná se o produkt, u kterého je důležitá záruka nebo jiný servis? Také máte šanci na vyšší cenu.

Vždy doporučujeme podívat se předem na ceny produktů na srovnávačích typu heuréka.cz nebo zboží.cz. Následně se rozhodněte, jestli má prodej vůbec smysl.

 

Propagace

Čím vyšší máte cenu a méně známý produkt, tím více propagace budete potřebovat. U propagace je často důležitá pestrost a vícekanálové působení. Tedy nestačí se soustředit jen na optimalizaci pro vyhledávače nebo jen porovnávače cen. Více o možnostech propagace na internetu.

 

(Místo)

I když by někdo mohl říct, že na internetu místo není důležité, naše zkušenost je jiná. U části sortimentu záleží na tom, jestli máte vlastní prodejnu nebo v ideálním případě síť prodejen po celé ČR.

 

Alternativní cíle

Mnoho našich klientů si je vědomo toho, že e-shop pro ně nikdy nebude hlavní zdroj příjmů, ale chtějí jej jako doplňkový zdroj příjmů. Příkladem jsou lokální prodejci čehokoliv. Mnoho z nich nám řeklo, že e-shop jim zvýšil násobně tržby na prodejně a to je pro ně dostačující.

V tomto případě je důležité využít řešení, které pro vás nebude velkým nákladem a to jak při realizaci, tak při provozu e-shopu. Z tohoto důvodu nabízíme e-shopy na splátky, nebo levnější e-shopy vycházející ze šablony.

Cena za řešení e-shopu

Ceny za e-shop se mohou velmi lišit. Důležité je rozlišit cenu za technické řešení a celkovou cenu spojenou s přípravou a propagací.

Cena za technické řešení vycházejícího ze šablony se pohybuje od 33 000 Kč nebo 1 490 Kč / měsíc. Čím originálnější e-shop a více funkcí chcete, tím vyšší bude cena. Pokud potřebujete nižší cenu doporučujeme pronájem e-shopu.

Originálně zpracovaný e-shop vychází minimálně na 59 000 Kč a u nás můžete část ceny řešit formou splátek.

K ceně je potřeba připočítat náklady na návrh struktury, naplnění a případně poradenství. Doporučujeme investovat do pomoci odborníka, protože kvalitní pomoc vám může ušetřit mnoho nákladů v budoucnu a to ve formě ušlých zisků nebo zbytečně vysokých nákladů do reklamy.

K ceně za technické řešení, případně další služby je třeba započítat ještě náklady na kvalitní webhosting a doménu.

Kompletní ceník e-shopů.

Jste stále rozhodnutí pustit se do vlastního e-shopu?

Pokud jsme vás neodradili a stále jste rozhodnutí pustit se do vlastního e-shopu, doporučíme vám další kroky.

NUTNÉ OTÁZKY A ZNALOSTI NA ZAČÁTEK

Jaké budou vaše konkurenční výhody?

Nejprve doporučuji stanovit si konkurenční výhody. Ideální je zboží, které nejde jinde koupit a síla vlastní značky spojená s důvěrou v ní. V ostatních případech ale musíme začít jednoduššími výhodami. Některé příklady:

  • velmi dobrá prezentace produktů
  • opravdu jednoduchý výběr a snadné objednání
  • zboží skladem, odesíláme ještě dnes
  • nadstandardní služby pro zákazníky
  • možnost přizpůsobit produkt na míru
  • spolehlivé a snadné vrácení zboží nebo jeho výměna
  • prodejna poblíž cílového zákazníka
  • oblíbený způsob dopravy a platby
  • doprava zdarma
  • nízká cena

S tím, že některé z uvedených výhod by ve skutečnosti měly být standardem! Některé z výhod mají vliv na technické zpracování e-shopu (možnosti dopravy a platby), ale také na snadnou obsluhu, abyste mohli vytvořit výhody s nižšími náklady (jednodušeji tvořit popis produktů).

Jak budete e-shop propagovat?

Podle způsobu propagace je třeba vybrat potřebné funkce e-shopu. Mezi základní patří:

  • splnění technických parametrů z pohledu optimalizace pro vyhledávače
  • výstupy na porovnávače zboží, Google Merchant nebo Aukro
  • doplňkové možnosti jako poradna, zpravodaj, chat, případně blog
  • funkce pro možnost růstu do zahraničí (měny, dopravy, mutace)
  • mobilní verze nebo responsivní design
  • mikroformáty

Jak budete plnit obsah e-shopu?

Vzhledem k tomu, že jedním z nejdůležitějších prvků e-shopu je originální a nadstandardní prezentace produktů, doporučujeme vyvarovat se snadných řešení, kdy obsluha plní produkty v některém z běžných ekonomických programů a vy počítáte s tím, že se vše automaticky přenese. Toto řešení je samozřejmě pro některý sortiment možné, dokonce nutné, ale u většiny sortimentu nefunguje. Většina systému navíc neumožňuje pružně přizpůsobit strukturu sortimentu skutečné poptávce a struktury v ekonomických programech většinou tvoří odborníci podle jiných požadavků, než jaké mají zákazníci.

V dnešní době kvalitní řešení e-shopů poskytuje tyto funkce:

  • nástroje pro pohodlný a vizuální popis produktů s možností lehce doplnit obrázky - při tvorbě popisů můžete okamžitě kontrolovat, jak produkt uvidí zákazníci a ihned provádět korekce
  • možnost vytvořit libovolnou strukturu s omezením duplicit
  • automatickou a okamžitou aktualizaci skladových zásob a cen
  • vyřizování komunikace s klienty formou automatických e-mailů
  • fakturaci, párování plateb z banky bez ručního zásahu
  • klad včetně skladu sortimentu potřebného pro expedici
  • dobropisy
  • mnoho dalších

Díky tomu je moderní e-shop vhodnější základnou pro správu produktů, než zastaralé ekonomické software a proto doporučujeme zvážit, kde se budete o produkty a provoz objednávek starat. Většina našich klientů po srovnání možností volí prostředí e-shopu a do ekonomického SW přenáší jen potřebné informace, jako jsou objednávky nebo informace o změnách skladu.

Jaký bude proces zpracování objednávek?

S výše uvedeným velmi souvisí proces zpracování objednávky. Kvalitní řešení umožňuje zpracování objednávek s minimem „ruční práce“ a můžete proto hromadně tisknout faktury, případně jiné dokumenty pro odeslání zboží.

Příklad fungování jednoho z námi realizovaných e-shopů:

  • popisy a fotografie jsou plněny ručně pomocí jednoduché administrace, informace o cenách a skladu jsou načítány z ekonomického software
  • díky platbám kartou a automatickým párováním plateb z účtu není třeba ruční kontrola, stačí pouze exportovat uhrazené objednávky
  • klient automaticky obdrží informace o přijetí objednávky nebo jejím odeslání - volitelně další informace jako vyřízení objednávky, předání dopravci a podobně
  • najednou lze tisknout objednávky a to včetně karet pro jednodušší kompletace ve skladu
  • systém exportuje informace o dopravě přímo do systému CPOST nebo k dalším dopravcům
  • systém sám řeší faktury, dobropisy a automaticky exportuje informace do účetního programu

Kvalitní systém vám může velmi snížit náklady na provoz e-shopu díky tomu, že nebudete potřebovat dalšího člověka na neefektivní administrativu.

Další dotazy

Další dotazy, které doporučujeme ověřit při realizaci e-shopu.

 

  • Má e-shop nějaká omezení na počet produktů?

    Naše řešení nemá omezení na množství produktů ani rychlosti při větším množství produktů. Navíc některé e-shopy nemusí mít omezení na počet položek, ale v případě naplnění více než 10 000 položkami mohou být příliš pomalé proto nepoužitelné, doporučujeme si proto při plánování e-shopu toto prověřit.

  • Budete mít možnost přizpůsobit si e-shop na míru?

    Mnoho e-shopů, hlavně pronajímaných neumožňuje přizpůsobení na míru. A to nejen u vzhledu, ale i u administrace. Proto pokud začnete s pronájmem e-shopu na nějakém levnějším systému, je důležité na začátku vytvořit takovou strukturu a adresy stránek tak, aby e-shop bylo jednoduše možné vytvořit na jiném technickém řešení, až vám toto přestane stačit. V případě, že si zvolíte naše řešení, adresy tvoříme podle doporučení Google a využíváme stejný základ systému jak pro pronájem e-shopů, tak pro e-shopy na míru, proto není s přechodem žádný problém.

  • Jak náročně bude dostat do e-shopu nové funkce?

    Vzhledem k tomu, že se mnoho navázaných systémů rychle mění, měli byste se ptát, jak náročná bude implementace nových funkcí. Příkladem může být například výstup na heuréka.cz nebo využívání dynamického remarketingu. Mnoho těchto systému se neustále zlepšuje a je proto nutné se těmto systémům potřeba přizpůsobovat. Obecně platí, že systémy založené na pronájmu a tedy na sdíleném základu, mohou v ceně mít i aktualizaci těchto systémů. U systémů na míru je vždy třeba provádět aktualizaci funkcí.

  • Potřebujete utajit informace?

    V případě, že si chcete být jistí, že informace o vašich objednávkách neuvidí nikdo jiný než vy, bude nutné zvolit individuální systém, který umožní hostování na vašem serveru. Navíc doporučuji zjistit informace o tom, kdo bude mít přístupy do administrace nebo statistik. V případě na takovéto zabezpečení nabízíme řešení, které neumožňuje přístup nikomu z naší společnost nebo jen jednomu zvolenému zástupci a jen v případě poruchy bude sdělen přístup technikovi, který ihned vyřeší nastalou situaci a hesla se následně ihned změní.

 

Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...