Nápověda k modulům ANT CMS

Google Tag Manager

Co je to Google Tag Manager a co vám přinese?

Google Tag Manager (GTM) je systém pro správu měřicích kódů na webových stránkách. Jeho princip je takový, že se na web umístí pouze jeden kód a poté se již prostřednictvím webového rozhraní vkládají jednotlivé měřicí kódy. Tento postup velice usnadňuje a zrychluje práci s kódy (anglicky se označují jako tagy), kdy jsou z nasazení vynecháni programátoři. (Zdroj: Wikipedia )

Automatická implementace Google Tag Manageru do každého webu vytvořeného na ANT CMS umožňuje správci pohodlné nastavení pokročilého měření. Přes Google Tag Manager nyní zapínáme na webech i Google Analytics, Google AdWords. Samotné vkládání měřících kódů do zdrojového kódu je zastaralé a nejnovější verze našeho systému toto nepodporují.

 

 

Proč Google Tag Manager používáme?

  1. Jedná se o celosvětový standard, který šetří vaše peníze. Pokud si necháte nastavit Google analytics, různé konverzní měřící a remarketingové kódy marketingovým profesionálem, celý proces bude rychlejší a nebude potřebovat spolupráci programátorů.
  2. Stejně jako v případě Google analytics ani GTM neovlivňuje vaše statistky a konverze v případě, že jste se přihlásili alespoň jednou ročně do administrace ANT CMS.
  3. Jednoduché nastavení A/B testování přes Google optimize ).

 

Co přes Google Tag Manager nastavujeme?

  • Měřicí kódy Google Analytics
  • Remarketing (i dynamický) a retargeting Google Ads, Facebook a Sklik.cz
  • Měření konverzí Google Nákupy, Heureka.cz, Zbozi.cz
  • a další užitečné věci.

 

Jak založím Google Tag Manager?

Přejděte na oficiální stránku Google Tag Manager ). V pravém rohu se nachází tlačítko "Start For Free". V několika málo krocích lze Google Tag Manager založit a nastavit. Klíčové je pak pole ID kontejneru, které vyplníte pro správné nastavení účtu v ANT CMS:

 

Nastavení Google Tag Manageru v ANT CMS

Nastavení je velmi jednoduché. Stačí se přihlásit, přejít do nastavení google služeb a zde v záložce Google Tag Manager vyplnit získané ID kontejneru a Google Tag Manager zapnout:

Často kladené otázky

  1. Potřebuji GTM vůbec? Pokud máte svého marketingového specialistu, pak GTM vřele doporučujeme. U nás v mraveništi je je již standardem.  Jinak se dá bez něj určitě fungovat.
  2. Není GTM na mě moc složité? Není. Vyžaduje jen trochu praxe a technických znalostí.
  3. Mohu mít GTM, ale GA mimo něj? Ne. Pokud je povolené GTM, má vždy přednost. Tedy pokud je GTM nakonfigurován musíte mít nastaveno vše přes GTM. Nelze mít něco v GTM a něco mimo něj.

 

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů