Jak by měl vypadat osobní profil na LinkedIn?
Téměř každé odvětví dnes využívá profesní sociální síť LinkedIn při vyhledávání vhodných uchazečů o pracovní pozici. Nachází se zde nepřeberné množství osobních profilů, proto je nezbytné, aby váš profil v něčem vynikal. Co vše byl měl obsahovat? O tom si přečtěte v našem článku.
Stupně propojení uživatelů - pro vaši orientaci v tom, jak LinkedIn funguje
LinkedIn rozlišuje tři stupně propojení mezi uživateli. Označení stupně propojení uvidíte vždy vedle jména (šedivé číslo 1, 2, 3, u anglické verze 1st, 2nd, 3rd). Jednotlivé stupně se od sebe dělí jak propojeností, tak i možností kontaktovat druhého uživatele.
- Stupeň 1 – lidé, kteří jsou s vámi propojeni přímo. Potvrdili vaši žádost o spojení. Můžete je kontaktovat napřímo formou LinkedIn zprávy.
- Stupeň 2 – lidé, kteří jsou propojeni přímo s vašimi přáteli 1. stupně. Můžete jim zasílat pozvánku pro přímé spojení nebo InMail. (Placená služba v rámci prémiového účtu.)
- Stupeň 3 – lidé, kteří jsou napojení na vaše přátelé z druhého stupně. V rodinné terminologii bychom to nazvali „přes koleno“.
Hlavička osobního profilu
Hlavní prvky, bez kterých profil na LinkedIn nemůže fungovat, jsou:
- jméno (neuvádějte titul),
- fotka (podle toho, komu se chcete prezentovat, kdo je cílová skupina, určitě vynechat fotky z dovolené a selfíčka, předpokládá se, že vložíte profesní fotku),
- úvodní fotka - fotka v pozadí dotváří vizuál pracovního profilu, proto je ideální vložit fotku s pracovním kontextem,
- headline (text pod jménem “motto” - zde neuvádět motto, ale název pracovní pozice, která obsahuje klíčová slova).
Další prvky:
- aktuální pracovní pozice,
- aktuální/poslední studium,
- kontaktní údaje (lze rozkliknout na podrobné informace),
- počet spojení.
Možnost přidat další sekce:
- souhrn - můžete shrnout do pár vět to, co profesně děláte.
- média - přidejte externí dokumenty, fotky, weby, videa a prezentace, nebo odkazy na ně.
Síla profilu
Pod hlavičkou se zobrazuje síla profilu, vyplňte celý profil a získejte hvězdu, která označuje kvalitní profil.
Pracovní zkušenosti
U pracovních zkušeností doplňte:
- pozice - zadejte oficiální název pozice - nezapomeňte, že důležitá jsou klíčová slova,
- druh zaměstnání - vyberte, zda se jednalo o práci na plný / částečný úvazek, živnostenský list, smlouvu nebo jiný druh,
- jméno firmy - zadejte správné jméno zaměstnavatele, v případě, že má firma LinkedIn, můžete ji označit přímo a získat tak více možností propojení se svými kolegy, u pozice budete mít logo firmy,
- lokalita, v jaké jste práci vykonávali,
- doba pracovní zkušenosti - dejte vědět, jak dlouho jste na dané pozici působili.
- popis pozice - napište, co bylo vaší náplní práce, za co jste byli zodpovědní, čeho jste dosáhli.
Do pracovní pozice můžete nahrát externí dokumenty, fotky, videa, prezentace, nebo odkazy na ně.
Tip: Nepřeskakujte méně důležité firmy, může to vypadat, že jste nic nedělali.
Vzdělání
Ve vzdělání vyplňte školy, které jste vystudovali. Vyplňte následující položky:
- název školy - zadejte celý název školy nebo označte školu, stejně jako u firmy, pokud má na LinkedIn účet, propojíte se lépe se spolužáky nebo profesory,
- akademický titul a obor,
- doba studia - informujte o době studia,
- další informace - přidejte informace o studiu, více o oboru, předmětech, maturitě, státních nebo závěrečných zkouškách, pochlubte se dosaženými projekty při studiu.
Tip: Základní školu vystudoval na LinkedIn každý, zaměřte se na střední, vyšší odbornou a vysokou školu. Kromě vzdělání můžete doplnit také licence a certifikace.
Dovednosti a jejich potvrzení
Přidejte do svého profilu dovednosti, které jsou vaší předností. Uživatelé ve spojení na LinkedIn vám pak mohou tyto dovednosti potvrdit a okomentovat.
Dosažené cíle
Řekněte o sobě, čeho jste dosáhli a co jste získali - certifikáty, organizace, jazyky, cena či ocenění, publikace, certifikace, patent, kurz, projekt, vyznamenání a ocenění, výsledky testů.
Zájmy
Poslední položka v osobním profilu se neupravuje, ale objeví se zde firmy, o které se zajímáte.
Jak pracovat s osobním profilem naLinkedIn
Jak profil otevřít
Osobnímu profilu lze nastavit zobrazování informací veřejnosti. To je vhodné pro případ, že vás někdo vyhledá a není členem LinkedIn. Toto nastavení naleznete při rozkliknutí svého profilu, hned vpravo nahoře “Upravit veřejný profil a URL adresu”.
Nastavit můžete vše, co na profilu máte, kromě jména, počtu spojení, oblasti a oboru. Pokud nechcete, aby bylo vidět cokoliv, lze profil pro veřejnost úplně skrýt. Jinak je na vás, co světu ukážete.
Kromě informací můžete nastavit i URL stránku svého profilu. Určitě se nechcete prezentovat www.linkedin.com/in/pepa-1233, proto za lomítko nastavte své jméno.
Jak být aktivní
Až 75 % lidí v ČR na LinkedIn je neaktivních. Založit účet nestačí. Změňte toto číslo a reagujte na příspěvky ostatních, sdílejte je nebo vytvářejte vlastní obsah. Obsah prezentujte zajímavě a pravidelně. Komunikujte s lidmi, které neznáte, aby si vás přidali do spojení. A i když se znáte, pozdravte se a zeptejte se, jak se daří v profesním životě. Propojte se s více lidmi. Potvrzujte lidem jejich dovednosti a žádejte je o potvrzení nebo doporučení.