Jak by měl vypadat osobní profil na LinkedIn?

Téměř každé odvětví dnes využívá profesní sociální síť LinkedIn při vyhledávání vhodných uchazečů o pracovní pozici. Nachází se zde nepřeberné množství osobních profilů, proto je nezbytné, aby váš profil v něčem vynikal. Co vše byl měl obsahovat? O tom si přečtěte v našem článku.

 

Stupně propojení uživatelů - pro vaši orientaci v tom, jak LinkedIn funguje


LinkedIn rozlišuje tři stupně propojení mezi uživateli. Označení stupně propojení uvidíte vždy vedle jména (šedivé číslo 1, 2, 3, u anglické verze 1st, 2nd, 3rd). Jednotlivé stupně se od sebe dělí jak propojeností, tak i možností kontaktovat druhého uživatele.

  • Stupeň 1 – lidé, kteří jsou s vámi propojeni přímo. Potvrdili vaši žádost o spojení. Můžete je kontaktovat napřímo formou LinkedIn zprávy.
  • Stupeň 2 – lidé, kteří jsou propojeni přímo s vašimi přáteli 1. stupně. Můžete jim zasílat pozvánku pro přímé spojení nebo InMail. (Placená služba v rámci prémiového účtu.)
  • Stupeň 3 – lidé, kteří jsou napojení na vaše přátelé z druhého stupně. V rodinné terminologii bychom to nazvali „přes koleno“. 

Hlavička osobního profilu


Hlavní prvky, bez kterých profil na LinkedIn nemůže fungovat, jsou:

  • jméno (neuvádějte titul),
  • fotka (podle toho, komu se chcete prezentovat, kdo je cílová skupina, určitě vynechat fotky z dovolené a selfíčka, předpokládá se, že vložíte profesní fotku),
  • úvodní fotka - fotka v pozadí dotváří vizuál pracovního profilu, proto je ideální vložit fotku s pracovním kontextem,
  • headline (text pod jménem “motto” - zde neuvádět motto, ale název pracovní pozice, která obsahuje klíčová slova).

Další prvky:

  • aktuální pracovní pozice,
  • aktuální/poslední studium,
  • kontaktní údaje (lze rozkliknout na podrobné informace),
  • počet spojení.

Možnost přidat další sekce:

  • souhrn - můžete shrnout do pár vět to, co profesně děláte.
  • média - přidejte externí dokumenty, fotky, weby, videa a prezentace, nebo odkazy na ně.
     

Síla profilu

Pod hlavičkou se zobrazuje síla profilu, vyplňte celý profil a získejte hvězdu, která označuje kvalitní profil. 

Pracovní zkušenosti

U pracovních zkušeností doplňte:

  • pozice - zadejte oficiální název pozice - nezapomeňte, že důležitá jsou klíčová slova,
  • druh zaměstnání - vyberte, zda se jednalo o práci na plný / částečný úvazek, živnostenský list, smlouvu nebo jiný druh,
  • jméno firmy - zadejte správné jméno zaměstnavatele, v případě, že má firma LinkedIn, můžete ji označit přímo a získat tak více možností propojení se svými kolegy, u pozice budete mít logo firmy,
  • lokalita, v jaké jste práci vykonávali,
  • doba pracovní zkušenosti - dejte vědět, jak dlouho jste na dané pozici působili.
  • popis pozice - napište, co bylo vaší náplní práce, za co jste byli zodpovědní, čeho jste dosáhli.

Do pracovní pozice můžete nahrát externí dokumenty, fotky, videa, prezentace, nebo odkazy na ně.

Tip: Nepřeskakujte méně důležité firmy, může to vypadat, že jste nic nedělali.

Vzdělání

Ve vzdělání vyplňte školy, které jste vystudovali. Vyplňte následující položky:

  • název školy - zadejte celý název školy nebo označte školu, stejně jako u firmy, pokud má na LinkedIn účet, propojíte se lépe se spolužáky nebo profesory,
  • akademický titul a obor,
  • doba studia - informujte o době studia,
  • další informace - přidejte informace o studiu, více o oboru, předmětech, maturitě, státních nebo závěrečných zkouškách, pochlubte se dosaženými projekty při studiu.
Tip: Základní školu vystudoval na LinkedIn každý, zaměřte se na střední, vyšší odbornou a vysokou školu. Kromě vzdělání můžete doplnit také licence a certifikace.

Dovednosti a jejich potvrzení

Přidejte do svého profilu dovednosti, které jsou vaší předností. Uživatelé ve spojení na LinkedIn vám pak mohou tyto dovednosti potvrdit a okomentovat.

Dosažené cíle

Řekněte o sobě, čeho jste dosáhli a co jste získali - certifikáty, organizace, jazyky, cena či ocenění, publikace, certifikace, patent, kurz, projekt, vyznamenání a ocenění, výsledky testů.

Zájmy

Poslední položka v osobním profilu se neupravuje, ale objeví se zde firmy, o které se zajímáte.
 

Jak pracovat s osobním profilem naLinkedIn

Jak profil otevřít

Osobnímu profilu lze nastavit zobrazování informací veřejnosti. To je vhodné pro případ, že vás někdo vyhledá a není členem LinkedIn. Toto nastavení naleznete při rozkliknutí svého profilu, hned vpravo nahoře  “Upravit veřejný profil a URL adresu”. 

Nastavit můžete vše, co na profilu máte, kromě jména, počtu spojení, oblasti a oboru. Pokud nechcete, aby bylo vidět cokoliv, lze profil pro veřejnost úplně skrýt. Jinak je na vás, co světu ukážete.

Kromě informací můžete nastavit i URL stránku svého profilu. Určitě se nechcete prezentovat www.linkedin.com/in/pepa-1233, proto za lomítko nastavte své jméno. 
 

Jak být aktivní

Až 75 % lidí v ČR na LinkedIn je neaktivních. Založit účet nestačí. Změňte toto číslo a reagujte na příspěvky ostatních, sdílejte je nebo vytvářejte vlastní obsah. Obsah prezentujte zajímavě a pravidelně. Komunikujte s lidmi, které neznáte, aby si vás přidali do spojení. A i když se znáte, pozdravte se a zeptejte se, jak se daří v profesním životě. Propojte se s více lidmi. Potvrzujte lidem jejich dovednosti a žádejte je o potvrzení nebo doporučení.
 

Nenašli jste, co jste hledali?

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů