Jak na Meta Business Manager / Suite?


Meta Business Suite / Meta Business Manager je nástroj, který slouží k administraci faceboových stránek a účtů pro inzerci. Jeho název se neustále mění, proto hned na začátku tyto dva názvy. Pod společnost Meta patří i další produkty jako Messenger, Instagram, WhatsApp a další. 

Meta Business Manager / Suite je ideální pro menší inzerenty i firmy, protože díky němu získáte mnohem lepší přehled o spravovaných stránkách, spuštěných reklamách i reklamních účtech. Nezbytným se stává, pokud se má na správě účtů a stránek podílet více lidí nebo agentur, potřebujete katalog produktů a Meta Pixel. 

Přejděte kliknutím na téma, které vás zajímá

Jaké jsou výhody Meta Busieness Manageru?

  • Snadná správa více reklamních účtů a stránek z jednoho místa.
  • Máte více lidí, kteří spolupracují na stránce a potřebujete jim nastavit různá práva? Jednoduché přidání i odebrání zaměstnance nebo kolegy.
  • Můžete ke stránce přidat i lidi, které nemáte v přátelích.
  • Oddělení pracovního a osobního profilu. Vaši kolegové neuvidí žádné informace z osobního profilu.
  • Meta Business Manager je nutností při vytváření dynamických reklam, pixelů a feedů.
  • Snadné přidání i odebrání agentury, která se stará o firemní stránku a reklamní účty.

Co je potřeba k založení Meta Business Manageru?

Pokud chcete spouštět reklamy na Facebooku, tak budete potřebovat:

  1. platební firemní kartu (s online platbou), na kterou celý účet napárujete,
  2. osobní Facebook profil (musíte znát přístupy) aktuálního správce stránky na FB,
  3. firemní stránku na Facebooku, na kterou bude Business Suite napárovaný,
    4. pracovní e-maily zaměstnanců, kteří budou přes Business Suite spolupracovat na reklamách,
    5. fakturační údaje.

Jak založit Meta Business Manager?

Přejděte na adresu business.facebook.com a klikněte na tlačítko "vytvořit účet". Pokud ale Meta Business Manager / Suite založený již máte a z nějakého důvodu potřebujete založit druhý Meta Business Manager na stejného uživatele, pak přejděte na stránku business.facebook.com/overview.

Meta Business Manager / Suite je spojen s vaším osobním Facebook účtem, nejprve je tedy nutné přihlásit se. Poté si vytvořte svůj vlastní účet tím, že vyplníte vaše jméno a firemní e-mail. 

Když máte účet vytvořený, potvrďte váš e-mail pomocí potrvrzovacího odkazu, který obdržíte ve vašem e-mailu. Zaslaný e-mail se může objevit v klasických doručených zprávách nebo v hromadných e-mailech (spam, případně pokud máte e-mail na Gmailu, často je potvrzovací e-mail schovaný v záložce "sociální sítě") a může trvat i několik minut než jej dostanete.

Zde je nutné potvrdit pozvání do Meta Business Manageru a zadat přihlašovací jméno a heslo do vašeho osobního Facebooku. 

 

 

Vzhled založeného Meta Business Manageru

 

2021_BM

Vytvoření/přiřazení facebookové stránky

Když je Meta Business Manager založený, je potřeba přiřadit Facebookovou stránku, ke které se reklamní účet bude vztahovat. Pokud firemní stránku nemáte ještě vytvořenou, lze ji nastavit v tomto kroku nebo jednoduše již existující firemní stránku k Meta Business Manageru přiřadíte. V horním menu zvolte Nastavení firmy.

2021_7. Nastavení firmy

Klikněte v levém menu na Stránky. Poté klikněte na Přidat a zvolte buď Vytvořit novou stránku, nebo Přidat stránku.

2021_8. Vytvoření nebo přidání FB stránky

Po výběru Vytvořit novou stránku vyberete vhodnou kategorii (např. místní firma), doplníte název stránky a další informace (viz 1. a 2. obrázek). Po doplnění všech údajů stránku vytvoříte.

V případě, že máte facebookovou stránku již vytvořenou, stačí kliknout na první možnost Přidat stránku, doplnit název nebo URL facebookové stránky a přidat (viz 3. obrázek).

2021_9. Vytvoření FB stránky 1

2021_10. Vytvoření FB stránky 2

2021_11. Přidání FB stránky

Vytvoření/přidání účtu pro reklamu

Vytvořte si Účet pro reklamu. Naleznete ho v levém menu v Nastavení firmy, hned pod částí Stránky. Zde máte na výběr ze tří možností: vytvořit nový účet, přidat již existující účet nebo požádat o přístup k účtu, jehož správcem nejste Vy.

12. Účet pro reklamu

Pokud vytváříte účet nový, zvolte možnost Vytvořit nový účet pro reklamu. Vyplníte název, časové pásmo a měnu. Pozor si dejte u nastavení časového pásma a měny, později to nelze změnit.

Vytvoření účtu pro reklamu

V případě, že chcete přidat již vytvořený účet, zvolíte Přidat účet pro reklamu. K tomu pak budete potřebovat ID stávajícího účtu (ID je celkem 15 čísel, např. 252578666533003), které doplníte a účet přidáte.

Přidání účtu pro reklamu

Nastavení fakturačních a platebních údajů

Po vytvoření účtu je potřeba vyplnit fakturační údaje a přidat platební kartu.

Způsob platby je potřeba vyplnit celkem na dvou místech. Dávejte si pozor na správné vyplnění měny (CZK) a časového pásma, jelikož tento krok v budoucnu již nelze změnit.

Zaprvé, v nastavení firmy - způsob platby vyberete v Nastavení => Nastavení plateb => Přidat způsob platby, kde zvolíte způsob platby a vyplníte platební údaje.


 

 

Zadruhé, přejděte na tuto stránku a vyplňte všechny požadované údaje. Nezapomeňte nastavit měnu na české koruny a časové pásmo. Dále vyplňte Informace o firmě, kde vyplníte adresu, web, DIČ.

 

 

Informace o firmě je potřeba vyplnit také v Nastavení firmy.

 

Potřebujete pomoc se založením Meta Business Manageru?

Ozvěte se nám! Vše vám rádi nastavíme. 

Meta Pixel - nezbytná součást všech remarketingových kampaní

Meta pixel je javascriptový kód pro váš web, který umožňuje měřit, optimalizovat a sestavovat okruhy uživatelů pro reklamní kampaně. Když použijete Meta pixel, můžete vytvářet efektivnější reklamní kampaně a je nezbytný pro vytvoření remarketingových kampaní, sbírání publika nebo použití dynamických reklam.

Meta Pixel založíte tak, že v Nastavení firmy kliknete na Pixely a přidat. Zde vyplníte název Pixelu (např. Pixel firmy ANT studio) a URL adresu vašeho webu/e-shopu. Kliknete na Další a tím je úspěšně vytvořen. Poté si ho můžete umístit přímo do kódu vašeho webu. Jednoduché vložení nevyžaduje příliš znalostí, ale u Pixelu pro dynamický remarketing, který dokáže měřit přidání produktu do košíku a jeho nákup, je už potřeba zásah kodéra nebo programátora. Potřebujete Meta Pixel nastavit? Ozvěte se nám!  

Přesnou specifikaci naleznete zde

 

 

 

Katalog produktů - nutnost pro všechny dynamické reklamy

Katalog produktů obsahuje produktový feed s informacemi o všech produktech z vašeho e-shopu, které chcete prostřednictvím facebookových reklam inzerovat. Díky kombinaci katalogu produktů a dynamických reklam můžete doručovat cílenou reklamu lidem, kteří už o konkrétní produkt projevili zájem nebo si ho dokonce přidali do košíku.

Můžete podat žádost k již existujícímu katalogu nebo založit katalog nový. Katalog následně budete spravovat v Commerce Manageru. Katalog vložíte na váš web manuálně, přes tabulku nebo soubor, přes platformu partnera (např. Shoptet), či přes Meta Pixel.

Pokud si nevíte rady, rádi vám s nastavením katalogu pomůžeme. Ozvěte se nám

2021_20. Vytvoření katalogu 1

 

založení katalogu

commerce mnager

Katalog se dá využít pro více reklamních formátů a zároveň umožňuje označovat produkty na fotografiích na vaší firemní stránce na Facebooku.

Jak dát přístup reklamní agentuře?

Pokud chcete přidat reklamní agentuře přístup ke svojí firemní stránce, katalogu produktů, účtu pro reklamu nebo Meta Pixelu, existují dvě možnosti. Nejprve musíte do Nastavení firmy, kde u každé z položek v levém menu (firemní stránka, účet pro reklamu, Meta Pixel, katalog produktů) kliknete na Přiřadit partnera.

2021_24. Přístup reklamní agentuře

Poté zvolíte způsob, jakým chcete reklamní agenturu přidat - přes ID firmy, nebo odkaz.

2021_28. Přiřazení partnera k FB stránce

2021_29. Přiřazení partnera ke katalogu

2021_30. Přiřazení partnera k pixelu

Udělení přístupu přes ID firmy

První možností propojení je prostřednictvím ID. Kliknete na první možnost ID firmy.

2021_25. Přiřazení

Po zvolení doplníte ID dané firmy, nastavíte přístupy a zvolíte Další. ID firmy vám dodá reklamní agentura.

Tento postup uděláte u všeho, co máte v Business Manageru vytvořené - tedy u firemní stránky, účtu pro reklamu, katalogu produktů a pixelu.

2021_26. Přiřazení pomocí ID

Udělení přístupu prostřednictvím odkazu

Druhou možností propojení je prostřednictvím odkazu. Kliknete tedy na Získejte odkaz ke sdílení.

2021_25. Přiřazení

A po zvolení zaškrtněte oprávnění, zkopírujete vytvořený odkaz, který slouží k propojení, a ten zašlete reklamní agentuře například e-mailem.

2021_27. Přiřazení pomocí odkazu

Tento postup uděláte u všeho, co máte v Business Manageru vytvořené - tedy u firemní stránky, účtu pro reklamu, katalogu produktů a pixelu.

Jak přidat zaměstnance ke správě stránky přes Meta Business Manager?

Pokud chcete, aby mohli vaši zaměstnanci spravovat stránku nebo reklamy, je třeba těmto osobám povolit přístup do účtu v Meta Business Manageru.

To uděláte v Nastavení firmy => Uživatelé => Lidé. V prostředním sloupečku kliknete na Přidat.

2021_31. Přidání zaměstnanců

Poté vyplníte všechny e-mailové adresy, nastavíte roli (zaměstnanec nebo správce) a zvolíte Další.

Vždy záleží, koho přidáváte a jaká práva by daný uživatel měl mít a k čemu má mít přístup. Nezapomeňte zaměstnance pozvat přes jejich firemní e-mail.

2021_32. Přidání zaměstnanců

Uživatele můžete přiřadit k firemní stránce, účtu pro reklamu nebo ke katalogu. V prostředním sloupečku zaškrnete název a poté nastavíte oprávnění. Pak už jen zaměstnance pozvete.

2021_33. Přidání zaměstnanců

Dvoufázové ověření 

Nezapomeňte na dvoufázové ověření, které chrání jak váš osobní profil na Facebooku, tak reklamní účet. Dvoufázové ověření byste rovněž měli požadovat od všech (zaměstnanci, lidé z reklamní agentury), kdo má k vašemu Meta Business Manageru přístup.

Při každém přihlášení do Facebooku či Meta Business Manageru bude od uživatele požadován ověřovací kód, který přijde prostřednictvím SMS zprávy nebo v aplikaci. K čemu to je dobré? Nikdo se vám do vašeho účtu nenabourá a nebude utrácet peníze ve vašem reklamním účtu.  

Jak nastavit dvoufázové ověření na Facebooku? 

Půjdete do vašeho osobního profilu na Facebooku - Nastavení a soukromí - Nastavení - Zabezpečení a přihlašování - Dvoufázové ověření.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nastavení dvoufázového ověření v Meta Business Manageru

V nastavení uvnitř Meta Business Manageru (Nastavení firmy - Centrum zabezpečení) přiřaďte osoby, které si musí zapnout dvoufázové ověření. To doporučujeme nastavit u všech uživatelů, kteří mají přístup k vašemu Meta Business Manageru. Přečtěte si více o tom, jak zabezpečit účet na Facebooku.

 

Chcete poradit
se založením 
Meta Business Manageru?

Ozvěte se nám! Vše vám rádi nastavíme. 

Jak se dostat z Meta Business Suite do nastavení firemního účtu?

Prostředí Meta se neustále mění. Zde je jednoduchý návod, jak se dostat z Meta Business Suite do nastavení firemního účtu (tam, kde se nastavuje reklamní účet, Meta Pixel, katalog či přístupy reklamní agentuře / zaměstnancům).

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů