Poradna

Jak vytvořit okruh uživatelů z vlastního seznamu zákazníků a nasdílet ho agentuře

Při tvorbě reklamních kampaní můžete k cílení reklam využít i vlastní seznam zákazníků a následně ho nasdílet své marketingové agentuře pro potřeby propagace na sociální síti Facebook a Instagram. Údaje vašich zákazníků jsou při nahrání do reklamního účtu šifrované jako anonymní kód ještě před tím, než se dostanou do Facebooku.

Vlastní okruhy můžete sdílet s agenturou

Pokud se vám o nasazování reklamních kampaní stará marketingová agentura, můžete jim vlastní okruhy nasdílet, aby s nimi mohli dál pracovat. Vytvořit vlastní okruh pak můžete dvěma způsoby:

  1. Z dat, která už Facebook má - například o návštěvnosti webu, FB a Instagramového profilu apod. 
  2. Nahrát na Facebook seznam zákazníků - Facebook umožňuje integraci s MailChimpem, ale nahrát mu můžete vlastní .csv nebo .txt soubor s požadovanými identifikátory (e-mail, jméno a příjmení a další), které se Facebook pokusí spárovat se svými uživateli.

Jak vytvořit vlastní okruh uživatelů pomocí nahraného seznamu a sdílet ho s agenturou, jsme pro vás shrnuli v tomto krátkém návodu. 

Jak vytvořit vlastní okruh uživatelů na Facebooku a nasdílet ho agentuře

Potřebujete na Facebooku vytvořit vlastní okruh uživatelů ze seznamu zákazníků (třeba z vašeho CRM) a poskytnout data marketingové agentuře pro správu reklam? Tady je návod, jak na to. Nejdřív musíte okruh vytvořit, pak ho můžete nasdílet.

Vytvoření vlastního okruhu uživatelů

1. Otevřete si Facebook Business Manager na adrese business.facebook.com a zvolte svou firmu.

Facebook Business Manager - vytvoření vlatního okruhu uživatelů

2. V menu po levé straně přejděte na Okruhy uživatelů.

Facebook Business Manager - vytvoření vlastního okruhu uživatelů

3. Znovu po levé straně vyberte Vytvořit okruh uživatelů > Vlastní okruh uživatelů.

4. Vyberte Seznam zákazníků.

Facebook Business Manager - vytvoření vlatního okruhu uživatelů

5. V dalším kroku budete vyzváni, abyste si připravili seznam zákazníků. Můžete si dokonce stáhnout šablonu. Klikněte na tlačítko Next.

Facebook Business Manager - vytvoření vlatního okruhu uživatelů

6. Na další stránce se Facebook ptá na hodnotu zákazníka. Pokračujte tlačítkem Next. Pokud ale vaše data hodnotu zákazníka obsahují, klikněte na Yes.

Hodnota zákazníka je založená na základě útraty ve vašem e-shopu a také na tom, jak často za tyto produkty a služby utrácí.  Jako příklad můžeme uvést sportovce, který navštěvuje váš e-shop (prodáváte doplňky stravy) a pravidelně každý měsíc utratí za výživové doplňky jako je protein, minerály a vitamíny 1 350 Kč, což je ročně 16 200 Kč. A to může být vaše dlouhodobá hodnota zákazníka.

Facebook Business Manager - vytvoření vlatního okruhu uživatelů

7. Teď už jen nahrajte svůj seznam a pojmenujte ho. Pokračujte tlačítkem Další.

Facebook Business Manager - vytvoření vlatního okruhu uživatelů

Facebook Business Manager - vytvoření vlatního okruhu uživatelů

Nasdílení vlastního okruhu uživatelů agentuře

Otevřete si ve Facebook Business Manageru okruhy uživatelů. Vyberte ten, který potřebuje agentura, a klikněte na tlačítko Sdílet.

Facebook Business Manager - vytvoření vlatního okruhu uživatelů

Facebook Business Manager - vytvoření vlatního okruhu uživatelů

Do ID účtu pro reklamu vyplňte ID účtu agentury a dejte sdílet. Hotovo. :-)
 

Potřebujete pomoc s kampaněmi na Facebooku?

Ozvěte se, pomůžeme i vám prodávat online.

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů