Vlastní okruhy můžete sdílet s agenturou
Pokud se vám o nasazování reklamních kampaní stará marketingová agentura, můžete jim vlastní okruhy nasdílet, aby s nimi mohli dál pracovat. Vytvořit vlastní okruh pak můžete dvěma způsoby:
- Z dat, která už Facebook má - například o návštěvnosti webu, FB a Instagramového profilu apod.
- Nahrát na Facebook seznam zákazníků - Facebook umožňuje integraci s MailChimpem, ale nahrát mu můžete vlastní .csv nebo .txt soubor s požadovanými identifikátory (e-mail, jméno a příjmení a další), které se Facebook pokusí spárovat se svými uživateli.
Jak vytvořit vlastní okruh uživatelů pomocí nahraného seznamu a sdílet ho s agenturou, jsme pro vás shrnuli v tomto krátkém návodu.
Jak vytvořit vlastní okruh uživatelů na Facebooku a nasdílet ho agentuře
Potřebujete na Facebooku vytvořit vlastní okruh uživatelů ze seznamu zákazníků (třeba z vašeho CRM) a poskytnout data marketingové agentuře pro správu reklam? Tady je návod, jak na to. Nejdřív musíte okruh vytvořit, pak ho můžete nasdílet.
Vytvoření vlastního okruhu uživatelů
1. Otevřete si Facebook Business Manager na adrese business.facebook.com a zvolte svou firmu.
2. V menu po levé straně přejděte na Okruhy uživatelů.
3. Znovu po levé straně vyberte Vytvořit okruh uživatelů > Vlastní okruh uživatelů.
4. Vyberte Seznam zákazníků.
5. V dalším kroku budete vyzváni, abyste si připravili seznam zákazníků. Můžete si dokonce stáhnout šablonu. Klikněte na tlačítko Next.
6. Na další stránce se Facebook ptá na hodnotu zákazníka. Pokračujte tlačítkem Next. Pokud ale vaše data hodnotu zákazníka obsahují, klikněte na Yes.
Hodnota zákazníka je založená na základě útraty ve vašem e-shopu a také na tom, jak často za tyto produkty a služby utrácí. Jako příklad můžeme uvést sportovce, který navštěvuje váš e-shop (prodáváte doplňky stravy) a pravidelně každý měsíc utratí za výživové doplňky jako je protein, minerály a vitamíny 1 350 Kč, což je ročně 16 200 Kč. A to může být vaše dlouhodobá hodnota zákazníka.
7. Teď už jen nahrajte svůj seznam a pojmenujte ho. Pokračujte tlačítkem Další.
Nasdílení vlastního okruhu uživatelů agentuře
Otevřete si ve Facebook Business Manageru okruhy uživatelů. Vyberte ten, který potřebuje agentura, a klikněte na tlačítko Sdílet.
Do ID účtu pro reklamu vyplňte ID účtu agentury a dejte sdílet. Hotovo. :-)
Potřebujete pomoc s kampaněmi na Facebooku?
Ozvěte se, pomůžeme i vám prodávat online.