Blog

Jak zvýšit dosah na sociálních sítích?

Klíčem ke zvýšení přirozeného (neplaceného) dosahu je zapojení publika a vyvolání reakcí. Každý příspěvek by měl vést k reakci sledujícího - like, komentář, sdílení, označení někoho, proklik...

Jak na to?

  • kombinujte formáty příspěvků (fotka, více fotek, video, GIF, sdílený článek, odkazy)
  • kombinujte pestrost témat (novinky, zákulisí, kdo je kdo v týmu, z historie, reference, novinky z oboru, inspirace, poradna a tipy jak na to, fotky a materiály od zákazníků,...)
  • vyvolávejte sounáležitost, emoce, pocit nedostatku, miřte na potřeby sledujících, bavte je, inspirujte, raďte jim, komunikujte, že jste s nimi a že vás sledující zajímají
  • udělejte ze své stránky místo, kam se “chodí” (pro radu, dobrý tip, zábavu, inspiraci)
  • co chtějí lidé prožít? co zažijí s vaším produktem/službou? řekněte jim to na soc. sítích
  • požádejte čas od času o sdílení (stránky, příspěvku př. Sdílejte fotku, která vás u nás nejvíc zaujala a proč) nebo prostě jen jako vyjádření podpory - funguje to!
  • řekněte si o interakce  a vyzvěte k aktivitě (napište nám, označte koho k nám vezmete na kafe, tipněte si, uhádnete, víte že, co byste řekli na, líbí se vám to a to, zlatá nebo stříbrná?)
  • k příspěvkům připojte ankety, otázky (navíc je to uživatelský výzkum zdarma)
  • hýčkejte ego sledujících (pochlubte se svou kuchyní, ukažte co jste upekli, pošlete nám fotku z vaší poslední návštěvy u nás,...) a komentujte a lajkujte i vy ostatním
  • označujte u příspěvků lidi, stránky (př. dodavatele, partnery), lokality,... (sdílí vás dál)
  • nezapomínejte na významné události (Vánoce, Velikonoce, narozeniny) ale i na svátky oblíbených jmen (př. Pozítří slaví Jana, zarezervujte si u nás stůl a vezměte ji na dobré jídlo! nebo Dnes myslíme na všechny Pepíky, označte je v komentáři a popřejte jim s námi!)
  • ukazujte co se chystá, co se učíte nového, co zlepšujete,... i to, co vám přijde nezajímavé (zákazník to nezná), recyklujte a opakujte, co sledující bavilo
  • buďte také sami aktivní - komentujte, lajkujte, zajímejte se - proto jsou to sociální sítě

Šmuclery posouváme kupředu

Vymýšlíme, jak stále více bavit uživatele sociálních sítí a jak jim servírovat poutavé příspěvky. Propagujeme, nastavujeme, vyhodnocujeme a fotíme jako o život

Skvěle nám funguje také dynamický remarketing na skladové i ojeté vozy. Kampaně mají velký dosah a lidé vidí v bannerech konkrétní nabídky vozů, které si prohlíželi. A to včetně obrázků.

Praktické ukázky příspěvků, které vyvolají reakce (a dosah)

  • příspěvky Víte, že př. Víte, že první tepelné čerpadlo/kafe/povlečení je známé už od… nebo Víte, kdo vymyslel rtěnku/lak na vlasy/guláš/cokoliv? Tak schválně!
  • příspěvky s čísly př. Uvařili jsme už xxx obědů… Přimontovali už xxx dvířek… Ostříhali už xxx dámských hlav… (čím bizarnější a vtipnější číslo, tím lépe)
  • zajímavosti př. V tomhle jsme jediní v Česku, věděli jste to? 
  • ptejte se, co zákazníky zajímá, co by chtěli zlepšit, co je trápí (běžně nebo při výběru služeb)
  • ukažte zákulisí př. stavební práce, úklidy, jak se sestavuje menu, kreslí projekt, balí zásilky
  • historie a milníky př. Víte, co se stalo před 5 lety? Naše firma se rozrostla o...
  • emoce př. Málo spánku, stres,... My víme! To chce trochu cukru, zkuste naše nové čokolády...
  • sbírejte fotky př. Pošlete nám fotku, co dobrého jste si u nás naposledy dali.
  • příspěvky o testování př. Zkoušíme naše nové nůžky, než je pustíme na vás. Kdo přijde první?
  • příspěvky Jak - Jak dělat, Jak nedělat, Nejčastější chyby, Co dělat když, Čemu se vyvarovat, Jak vybrat to a to, Jak rozhodně neopravovat auto, Jak si uspořádat kuchyni...
  • mýty a nepravdy př. O doplňcích stravy panuje řada mýtů, pojďme si je vysvětlit...
  • kdo je kdo ve firmě př. Tohle je Karel a dneska tu pro vás od rána mele kafe. Sympaťák, že?
  • zpátky do minulosti př. Takhle to u nás vypadalo v roce xxx, když jsme otevřeli. Změna co?
  • pohledy do budoucnosti př. Jednou budou auta vypadat takhle, co na to říkáte?
  • tipovačky př. Tipněte si, jak dlouho nám trvalo (cokoliv)?
  • označte, komu by se líbilo př. Tak schválně, komu by se líbila taková dřevostavba? Označte...
  • sdílejte do skupin - na FB je skupina snad na vše - pečete dorty, sdílejte do skupin cukrářek
  • ukažte svou odbornost v tom, co děláte - ceny, certifikáty vaše, vašich zaměstnanců
  • poradna př. Jak si vybrat akvárko… Jak si doma nebarvit vlasy a jít k nám...
  • reference a jaké tam byly zajímavosti a překážky, sdílejte citace spokojených klientů
  • kvízy př. Tušíte, kolik váží takový dort? Schválně, kdo to trefí.
  • Jak se dělá, Jak se vyhnout, Jak vybrat, Jak nenaletět, Nejčastější chyby v… atd.

Podporujeme Mariánské Lázně na sociálních sítích

Jak zaplnit město turisty, kteří chtějí poznávat památky, sportovat nebo relaxovat? A jak to celé pojmout, když se celý život ve městě zastaví?

Na sociálních sítích jsme zapojili místní i ty, kteří lázně navštívili, aby se podělili o své foto vzpomínky. Oslovili jsme přes 140 000 lidí a získali přes 500 fotografií, které inspirují k návštěvě města. Zjistěte, jak podporujeme turismus v Mariánských Lázních.

Kde brát témata na příspěvky?

  • váš web/e-shop/podnikání (produkty, služby, poradna, novinky, o nás, realizace, tým, příběh vzniku, historie, úspěchy) - nekonečno materiálu :)
  • konkurence (sledujte, kdo to dělá dobře a inspirujte se)
  • zákazníci (jejich dotazy, obavy, recenze, fotky od nich, citace pochval)
  • odborné magazíny a zdroje z oboru, články, blogy, videonávody, novinky z oboru
  • ty nejjednodušší věci - ptejte se sem tam na soc. sítích na obyčejné a jednoduché věci - Jak se dneska máte?... Co je u vás nového?... Dnes vám nic nenabídneme, ani neukážeme. Dnes se chceme zeptat, jak se máte… Těšíte se na dovolenou… Co jste měli dnes dobrého?... Co vám dneska udělalo radost?... Naštvalo vás dneska něco?...(nemusí to souviset s oborem a dotkne se to všech, projevujete zájem a lidi rádi odpoví)

Obecné rady na závěr

  • příspěvky s fotkou jsou úspěšnější (proto i odkazy doplnit ideálně fotkou)
  • fotky s lidmi úspěšnější o 47 % (stačí ruka u kávy/jídla a je to hned úspěšnější)
  • ideální jsou vlastní fotky, pokud potřebujete, pak fotobanka př. pixabay (bezplatná)
  • když potřebujete lehkou grafiku, využijte př. editor Canva (online, free verze), u Stories např. Mojo, Unfold (příspěvky sdílejte do Stories vždy)
  • ideální popisek má cca 3 řádky, pokud máte delší text, oddělujeme celky mezerou po odstavcích pro přehlednost
  • výpisy dáváme do odrážek, př. označujeme emotikonou (smajlíci)
  • emotikony a smajlíci max. tři na příspěvek, ideál třeba jeden na konec odstavce
  • označujeme v textech firmy, dodavatele, spokojené zákazníky, lokalitu, produkty, lidi
  • hashtagy na Facebook nepatří, na Instagram ano (cca 10-15, obecné i konkrétní)
  • komunikujeme jednotně (určíme si, jestli tykáme nebo vykáme, dodržujeme jednotný tón,...)

Potřebujete pomoc?

Ozvěte se nám!

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů