Kde si vybrat fotky na web a kolik to bude stát?

 

Realizujete nový web a chcete mít co nejlepší fotografie?  Podívejte se na nejčastější situace, které řešíme při tvorbě grafického návrhu:

A. Máte vlastní fotografie a mohou se použít i pro zpracování grafického návrhu. Jedná se o nejlepší možnost pro prezentaci vaší společnosti, takovéto fotky jsou autentické.

Fotografie by měly:

  • být nafocené od profesionála
  • být v minimální velikosti 1920px šíře fotky (na výšce nezáleží)
  • být ve formátu tif, pokud nemáte, poté jpg nebo png, ale vždy dodržet udané minimální rozměry

B. Nemáte vlastní fotografie. V případě, že si nebudete zhotovovat vlastní, máte možnost výběru z fotobanky.

Co je to fotobanka?

Internetové úložiště fotografií, které je možné využívat pod určitými licenčními právy. Fotobanky mohou nabízet i ilustrace a videa. Je známá i pod názvem foto archiv nebo knihovna fotografií.

Kde hledat fotografie na webové stránky?

Námi ověřené fotobanky:

  1. http://www.istockphoto.com
    hledání - není v českém jazyce, můžete v němčině, ale nejlépe v angličtině, 
    cenová relace - dražší fotobanka, ale naleznete zde kvalitnější a autentičtější fotografie, 
    tip - při výběru fotek si raději filtrujte podle kolekcí (jedna je dražší a druhá naopak)
  2. https://eu.fotolia.com/
    hledání - není v českém jazyce, můžete v němčině, ale nejlépe v angličtině, 
    cenová relace - levnější varianta, vhodná pro projekty, kde je potřeba více fotografií, 
    tip - používejte filtr podle ceny

Jak hledat vhodné fotografie na fotobance?

Vyhledávat můžete jak ilustrace, tak fotografie, videa nebo zvuky. Hledáte obrázky/fotografie dle klíčových slov, můžete v pokročilém vyhledávání zadat i barvu hledaného předmětu, počet lidí na obrázku, velikost obrázku apod.

Příklad:

  • např. vyhledáváte obrázek auta. Zadáte do vyhledávače slovo "car". Ve výsledcích máte také možnost "driving" (řízení), "road" (cesta), "house" (dům) - vše co relativně k autu patří nebo jej doplňuje.
  • specifičtější může být, když budete hledat sportovní auto "sport car", vyhledávač vám nabídne také ještě možnosti luxury car, ferrari, lamborghini apod.
  • čím více specifičtější klíčové slovo, tím více vám vyhledá odpovídající obrázky, např. rodinné červené auto "family red car" a k tomu si můžete zadat, že chcete obrázek s lidmi.

iSTOCK - hledání "family red car" a chci obrázek s lidmi

FOTOLIA - hledání "family red car" a chci obrázek s lidmi

Kolik bude fotografie stát?

  1. Pro tisk - Fotografie pro tisk musí být v co nejlepším rozlišení (300 DPI) Z tohoto důvodu je nutné mít opravdu kvalitní zpracování fotografie, ale od toho se i odvíjí vyšší cena. Příklad: Prezentační rollUP, Billboard, Desky - 300/500 Kč fotografie
  2. Pro webové stránky - Fotografie pro webové stránky nemusí mít takové přísné parametry a postačí méně kvalitní fotografie, ale i tak stále je nutné dodržovat minimální rozměry (viz výše)

Příklad:

  • Fotografie k výpisu článku - od 100 Kč
  • Fotografie do slideru - od 300 Kč

Pozor, k ceně fotografie bývá často přičítána cena za nalezení fotografie! Tedy čas, který designer stráví hledáním fotografií. Ve výsledku proto mohou být fotografie mnohem dražší. Designer cenu účtuje, protože standardní cena návrhu webových stránek nebo bannerů předpokládá fotografie dodané klientem.

Obecně se dá říct, že se cena pohybuje v rozsahu 600 - 1000 Kč za fotografii podle typu, cenové hladiny fotobanky, rozlišení a práce s výběrem. 

Na závěr tip designera

Na plánování nového webu, tiskovin a vše co s tím souvisí musíte mít fotografie, které budou doprovázet váš byznys. Nejlepším řešením je mít vlastní fotografie, které jsou autentické a týkající se vašeho oboru. Proto je vždy nejlepším řešením zajištění fotografií od profesionálním fotografa než zakoupení fotografie z fotobanky. Výsledné fotografie budou přímo na míru vašemu podnikání. 

Proč? Protože zákazník chce vidět autenticitu, chce vidět jak podnikáte, jak vypadáte, jak vypadá vaše výroba, jak pracujete s vlastní značkou. Toto všechno vyvolá v zákazníkovi důvěru ve vaší firmu a ve vaše produkty. Ano, i pouhé fotografie mohou zvýšit zájem o vaše produkty.

V současné době 90 % společností spoléhá na designery a fotobanky a jejich kouzlení s fotografiemi. Je to částečné řešení problému, pokud nemáte vlastní fotografie. Kdo by však chtěl mít na webových stránkách vyžehleného playboye se zvednutým prstem? Vsadím se, že tuto fotografii, anebo podobnou, najdete na každém třetím webu a zákazníka to nudí a hlavně vás hodí do stejného pytle jako dalších x webů.

V zákazníkovi byste měli vzbudit emoce, z tohoto důvodu by fotografie měly být hodnověrné a opravdové. Nabízejte skutečný pohled do vašeho podnikání.

 

Související otázky:

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů