Má význam koupě další domény?
Často se setkáváme s dotazy na koupi další domény - k hlavní doméně se pořizuje další doména, kterou by klient mohl podpořit své podnikání. Existuje několik základních parametrů, kterých byste se měli při koupi všímat, a které vám pomohou vyhodnotit, zda koupě další domény má smysl nebo ne. Konkrétně se zaměřte na to, zda:
- doména má dobrý odkazový profil,
- doména má historii,
- na doméně byl relevantní obsah k vašemu podnikání.
Pokud chcete mít úspěšný další web a nezačínat od nuly, nejdůležitější je portfolio zpětných odkazů. Pro vyhodnocení kvality odkazového profilu můžete využít nástroj Majestic SEO, který, mimo jiné, kvalitu odkazů vyhodnocuje.
Vyhodnocení výstupů z Majestic SEO
Majestic zobrazuje kvalitu zpětných odkazů v bodech, kde by měly být oba základní údaje (Trust Flow a Citation Flow) vyvážené a měly by dosahovat vyšších hodnot než váš současný web. Důležité údaje jsou také v počtu odkazujících domén (neboli Reffering Domains, díky kterým zjistíte počet dalších domén, které na danou stánku odkazují) a celkový počet odkazů (External Backlinks).
Výsledek nabízené domény:
V porovnání s vaší doménou:
Na první pohled vidíte, zda-li je současný web silnější či nikoli. Pokud chcete vybudovat konkurenceschopný web na nové doméně, budete muset investovat hodně času a peněz.
V uvedeném případě je lepší investovat do vaší značky, tedy do vaší domény.
Nejste si jisti, zda-li novou doménu pořídit a investovat do rozvoje obsahu? Napište nám.