Poradna

Jak přidat a získat recenze na Googlu?

Zjistěte jak získat recenze, jak se poprat s negativním a jak poděkovat za kladné.

Recenze jsou marketing 21. století

 

Recenze jsou odjakživa neskutečně silným nástrojem pro jakýkoliv druh byznysu. Zpětná vazba tu byla od nepaměti, jen se z pouhého osobního doporučení postupně stala strukturovaným online obsahem, jako je tomu v současné době.
 

Google recenze

Jedno z hlavních kritérií, podle kterých Google doporučuje podniky výš ve vyhledávání a v mapách.

 

Seznam recenze

Jeden z klíčových portálů, kde sbírat recenze. Pracuje s nimi a propisuje je i Google.

Použití na webu

Sběr recenzí je možné využít i na webu. Receneze ujišťují zákazníka v kvalitě služeb nebo produktu.

Neignorovat negativní recenze

Reagovat v klidu, nebrat si nic osobně. Poděkujte za zpětnou vazbu.

Děkovat za kladné

Odpovídejte upřímně a přátelsky. Děkujte a mile je pozvěte k další návštěvě, nákupu.

Recenze i na jiných kanálech

Recenze je možné sbírat i na Facebooku, recenze.cz, yelp, TripAdvisor, Awasomeplace atd.

Jak sbírat online recenze

Zásadní místa pro sběr recenzí jsou na Google Business a Firmy.cz. Pro Google jsou recenze klíčové a tak je možné poslat zákazníkovi přímo odkaz, který vede rovnou k napsání recenze.

Tento odkaz vedoucí na recenze se vytváří přímo v administraci Google Businessu. Pro firmy.cz se posílá odkaz na váš firemní profil.

Odkazy na místa, kde chcete sbírat recenze, je nejlepší zasílat v e-mailech po úspěšném dokončení nákupu nebo ukončení zakázky. Zeptejte se, zda bylo vše v pořádku nebo pokud ne, požádejte o zpětnou vazbu a přiložte odkaz vedoucí na recenze.

Jak reagovat na negativní recenze

Negativní

1. Neignorujte je, nezmizí.
To, že na negativní recenzi neodpovíte, by vám mohlo vaši reputaci hodně zhoršit.

2. Omluvte se!
V první řadě se omluvte svým hostům za své pochybení.

3. Mírněte se.
Nikdy nebuďte defensivní nebo agresivní ve své reakci na recenzi. Odpovědi vidí i ostatní potenciální klienti, kteří se rozhodují, zda si vybrat vás, anebo vaši konkurenci. 

4. Věnujte se konkrétnímu problému
Host si stěžuje na špatný bezbariérový přístup? Ukažte mu, že se staráte. Napište, jaké kroky podnikáte, abyste tento problém vyřešili. Ať hosté vidí, že jejich zpětná vazba je pro vás vzácnou informací.

Jak reagovat na kladné recenze

Odpovídejte upřímně a přátelsky. Poděkujte za zpětnou vazbu. Buďte specifičtí, zmínil se zákazník o konkrétní službě nebo produktu? Zmiňte to, zákazník uvidí, že recenzi opravdu čtete a neposíláte jen děkovné univerzální odpovědi.

Podepište se, i to dělá odpověď osobnější. Hovoří se v recenzi o zaměstnanci? Pochvalte své zaměstnance a napište, že pochvalu vyřídíte. Pozvěte je nenucenou formou na další návštěvu nebo nákup.

Jde smazat falešné recenze?

Smazat recenze na klíčových místech, jako je Google a Firmy.cz není snadné, ale není to nemožné.

Na Google Business je možné recenzi označit jako ze nevhodnou a ve formuláři nahlásit porušení pravidel recenzí Google. Pokud Google vyhodnotí nahlášení za oprávněné, recenzi odstraní a máte vyhráno.

Podobný postup je také na Firmy.cz. Na falešnou recenzi je nutné zareagovat a vyžádat recenzenta o reakci, poté je možné kontaktovat podporu firmy.cz a nahlásit falešnou nebo nepravdivou recenzi.

Správa recenzí

Recenze jsou opravdu zásadní v rozhodovacím procesu uživatele, a tak jsou reakce na ně klíčové. Důležité je tak mít založené profily, tam kde je možné recenze sbírat a starat se o ně.

Se založením firemních zápisů na Google, Firmy.cz a dalších místech vám pomůžeme pomoci. Stejně tak získat zapomenuté přístupy nebo získat vlastnictví zápisu.

Pro reakce na receneze je totiž nutné mít ke svému zápisu přístup. Pokud nemáte čas na řešení všech získaných recenzí, můžeme reagovat za vás nebo s vámi.

 

Podpořte lokální propagaci pobočky pomocí reklamy

Propojením Google zápisu s PPC se zvyšuje možnost přeskočit konkurenci a získat nové zákazníky přímo ve výsledcích vyhledávání na mobilu a v Google Maps. V kombinaci s Facebook reklamou se zaměřením na lokalitu se zvyšuje nejenom návštěvnost webu/prodejny, ale také povědomí o značce.


Zjistit více

 

Chcete podpořit lokální vyhledávání?

Napište nám a my vám pomůžeme.

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů