Poradna

Vyhodnocování e-mailingových kampaní v Ecomail a MailChimp

Jak správně vyhodnotit kampaně v e-mailingu aneb nejdůležitější parametry

Při e-mailingovém vyhodnocování (reportech) sledujeme: 

  • Počet odeslaných a reálně doručených e-mailů
  • Open rate - míra otevírání dané kampaně
  • Click rate - míra prokliků v kampani
  • Bounce rate - počet odražených kontaktů
  • Odhlášení - počet odhlášených kontaktů
  • Geografie příjemců - v jaké zemi otevřeli kampaň
  • Typ zařízení, na kterém si newsletter prohlíží (desktop, mobil)
  • Tržby z jednotlivých kampaní (při propojení s GA)
  • Unikátní prokliky jednotlivých odkazů v šabloně
     

Produktová, informativní, zábavná - každá kampaň má svá specifika vyhodnocování

E-mailingové kampaně dělíme do několika oblastí. Nejpoužívanější jsou produktové, kdy jde o propagaci samotných produktů a tzv. výkonovou kampaň - primární je zvýšení tržeb. Máme ale i informativní kampaně, kdy chceme zákazníkům sdělit důležitou informaci - změna otevírací doby, nové možnosti plateb apod. Dále můžeme posílat zábavné newslettery, které slouží k budování brandu firmy - Den Země, Den matek. V neposlední řadě lze přes e-mailingový nástroj posílat i transakční e-maily. 

Každá kampaň má svá specifika. Při vyhodnocování více kampaní v určitém čase je třeba do vyhodnocovacího procesu začlenit jen kampaně podobné a neplést jablka s hruškami. Jedině potom dostaneme z vyhodnocování opravdu sofistikovaná čísla, která nám poslouží k dalšímu zlepšování kampaní a celkovému zvyšování efektivity celého e-mailingu. 

Jaké nástroje pro e-mailingové vyhodnocování (reporting) používáme?

Specializovaný software (Ecomail, MailChimp,...) nám umožňuje ze svého rozhraní nejen tvorbu a rozesílání e-mailů, správu databáze kontaktů, ale také přehled jednotlivých statistik z kampaní a jejich vyhodnocování. 

Jak vyhodnocujeme e-mailingové kampaně v Google Analytics?

Nejdůležitější je označení odkazů v každé poslané kampani. K tomu nám pomohou UTM parametry. Takové označení vytváříme přímo při tvorbě kampaně (označení celé kampaně), nebo ještě předtím, při tvorbě šablony, kde můžeme dát unikátní tag (parametr) přímo k jednotlivým odkazům (URL).

Co je to UTM parametr? Je to vlastně takový přídavek do URL adresy odkazu, díky kterému se přenese informace o prokliku do Google Analytics, kde je možné newslettery, tedy jednotlivé kampaně, sledovat a následně vyhodnocovat.

Jak vypadají reporty kampaní např. v e-mailingovém nástroji Ecomail?


Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů