Jak funguje blacklist objednávek a uživatelů?
Pomocí funkce "blacklist" můžete označit podvodného, nespolehlivého zákazníka nebo objednávku na e-shopu. Šetříte tak svůj čas a náklady za dopravu.
Aby se jakákoliv nová objednávka automaticky označovala "blacklist" příznakem, musíte provést alespoň jeden z následujících kroků:
1. Nastavit alespoň jednomu konkrétnímu uživateli v administraci příznak "blacklist".
2. Označit alespoň jednu objednávku (nebo i více) "blacklist" příznakem.
Je možno tyto způsoby kombinovat.
Poté začne systém sám hledat a porovnávat data v nově zadaných objednávkách oproti již těm na "blacklistu". Zda-li se nově příchozí objednávka označí příznakem "blacklist", se testuje ve třech krocích.
V každém kroku jsou informace v nové objednávce porovnávány s informacemi z uživatelů na blacklistu i objednávkami s příznakem "blacklist" (hledá se přesná shoda doručovací adresy, e-mailu, jména apod.)
Pozor! Kontrola dokáže rozpoznat i stejná slova s diakritikou či s velkými a malými písmeny. Fakturační adresa se nekontroluje.
Pokud je některá z následujících podmínek splněna, objednávka se označí "blacklist" příznakem:
1) kombinace: Příjmení + název ulice je shodná s jakýmkoliv blacklistovým záznamem.
2) kombinace: Ulice + číslo popisné + město je shodné s jakýmkoliv blacklistovým záznamem.
3) kombinace: Login nebo e-mail se shoduje s jakýmkoliv blacklistovým záznamem.
Objednávku na blacklistu poznáte černým podbarvením čísla objednávky (namísto klasického zeleného podbarvení.)
Detaily, proč se nová objednávka dostala na blacklist, je vidět v detailu konkrétní objednávky nebo ve výpisu po najetí na černé podbarvení.
U jakékoliv objednávky nebo zákazníka lze příznak "blacklist" nastavit. Při příštím nákupu se tak jakákoliv objednávka může dostat "blacklist" příznak a upozornit tak obsluhu na podezřelou objednávku (v případě splnění alespoň jedné ze tří výše uvedených podmínek). Příznak "blacklist" lze v detailu konkrétní objednávky odstranit.
Existuje i tzv. konfigurovatelný Whitelist /*(config - KOSIK_WHITELIST_EMAIL)*, kde jsou definovány e-mailové adresy, které se nikdy nedostanou na blacklist i když splňují výše uvedené. Touto cestou můžete např. vytvořit telefonickou objednávku se zákazníkem, i když nemá žádný e-mail (do pole e-mailu vyplníte svůj).
Příklad: