Virtuální kategorie
Virtuální kategorie mohou obsahovat produkty, které jsou již zařazené v jiných kategoriích. Tyto kategorie se často používají pro seskupení produktů do skupin tak, aby se zvýšila návštěvnost z vyhledávačů.
Příkladem mohou být například šperky. Jeden šperk může být zařazen do kategorie stříbrné šperky a podkategorie stříbrné náhrdelníky, ale z analýzy klíčových slov zjistíme, že klienti často hledají dětské šperky. Stejné šperky tedy můžeme zařadit do virtuální kategorie dětské šperky a to bez toho, abychom vytvářeli kopii produktu.
Jak poznám virtuální kategorii v administraci?
V administraci do ní nejdou přidávat produkty. A v záhlaví kategorie je vidět toto:
Kde nastavit
Na kartě rozšířené v detailu Kategorie > záložka Rozšířené
Jak nastavit výběr produktů do virtuální kategorie
Obecně lze použít jakoukoliv URL adresu z e-shopu. V drtivě většině se používá URL adresa s filtrací dle parametrů.
Co to znamená? Stačí si vyfiltrovat jako normální uživatel na eshopu potřebné produkty a použít URL adresu.
Např:
Toto jsem si vyfiltroval jako zákazník:
http://drym.antstudio.cz/televizory?cdo=15000&p18=169&v=samsung
A toto zadávám do url virtulání kategorie:
?cdo=15000&p18=169&v=samsung&idk=1041
kde
cdo ... cena produktu do
p18 ... úhlopříčka = namapovaný parametr polozka18
v ... výrobce - Samsung
&idk=1041 ... omezení jen na produkty v kategorii televize/ je přeložení /televizory do ID kategorie. Pokud nepřidáte &idk=XXX pak se hledá standardně v celém eshopu.
dále je možné použít
type=cislo... příznaky jako je akce, skladem novinka.... - pokud to eshop umožňuje.
cod=cislo... Cena produktu od
tip: Nemusíte použít všechny parametry jen ty co se vám hodí např. Seznam všech možných parametrů se liší eshop od eshopu. Seznam lze nalézt v administraci v Nastavení > Seznam konfigurovatelných produktů e-shopu
Virtuální kategorie to je unikátní koncept přehledné variabilní struktury zařazování e-shop produktů do více kategorií.