Analýza konkurence

Analýza konkurence je důležitou součástí postupu tvorby úspěšného webu. Při analýze se nemusíme zaměřovat jen na přímou konkurenci, se kterou se setkáváte nejčastěji, ale i na internetovou konkurenci (například konkurenci ve výsledcích hledání na klíčová slova, která vyhodnotíme jako vhodná pro prodej vašich produktů a služeb) nebo konkurenci nabízející substituční výrobky nebo služby. Tedy výrobky, které také poskytují řešení problému vašeho klienta. Příkladem může být například výrobce nebo prodejce tepelných čerpadel. Jeho konkurencí nejsou jen jiní výrobci a prodejci tepelných čerpadel, ale i výrobci kotlů a dalších produktů řešících topení v domě.

Pomůže ...

  • poznat konkurenci a určit rozsah práce, kterou budeme muset vykonat, abychom konkurenci překonali
  • určit silné a slabé stránky konkurence
  • připravit nebo vylepšit obchodní argumenty
  • poznat, jak se zaměřit (například na jaká klíčová slova) a s jakými náklady

Díky poznání konkurence můžeme lépe navrhnout strukturu webu.

Co je výstupem?

V případě malé analýzy konkurence je výstupem rovnou návrh koncepce (struktury) webu spolu s analýzou slov a drobnými upozorněními na konkurenci. Součástí může být např. seznam sledované konkurence, zásadní slabé/silné stránky a doporučení k analýze klíčových slov.

Standardní analýza konkurence obsahuje důležité informace a doporučení ke všem výše uvedeným bodům.

Konkurence ve vyhledávačích - základy SEO

Pokud máme připravenou analýzu klíčových slov, můžeme provést srovnání na jednotlivá klíčová slova. Výstup může vypadat například takto:

 porovnání vašich SEO výsledků ve srovnání s konkurencí

Můžeme také provést celkové srovnání. Uvidíme, jak jste na tom v průměrném zastoupení pozic ve výsledcích vyhledávačů. 

zelená 1-3 pozice, další barvy 4-10 pozice, 11-20

poměrové srovnání s konkurencí

 

Tyto výsledky jsou důležité pro další plánování a stanovení cílů.

Síla konkurence - zpětné odkazy

Kromě pozic na vybraná klíčová slova můžeme také analyzovat:

  • počty zpětných odkazů
  • kvalitu zpětných odkazů
  • ztracené zpětné odkazy
  • jednotlivé zpětné odkazy, které se můžeme pokusit získat i pro vás

analýza konkurence - zpětné odkazy

Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...