ATAN.cz - e-shop případová studie

ATAN je jeden z největších prodejců nábytku, který chce dále rychle růst. Tomu odpovídá i nový e-shop, který je mnohem přívětivější k zákazníkům, obsahuje mnoho možností filtrace a konfigurace a je celkově nabitý mnoha funkcemi na míru. Funkce na míru jsou specifické pro nábytek, ale využitelné jsou pro více oborů. Kromě speciální funkčnosti bychom zde rádi blíže představili postup tvorby a služby, které klientům  k e-shopům poskytujeme.

Pro klienta jsme nejprve zajišťovali on-line marketing. Zejména SEO, PPC kampaně a další marketingové kanály. Propagace byla samozřejmě s garancí (výkonový model).

nový e-shop ATAN nábytek

 


průběh realizace e-shopuPoznámky k realizaci e-shopu

Klient si nás následně pozval ke konzultacím wireframů nového e-shopu. Návrhy jsme nechali částečně přepracovat na základě našich zkušeností a analýz (AKW a návrh struktury). Dále jsme všechny návrhy připomínkovali z pohledu UX. Bohužel se nám klienta nepodařilo přesvědčit ke kompaktnější verzi levé navigace.

Na základě našeho přístupu nás klient následně pozval i do výběrového řízení na realizaci e-shopu. V rámci výběrového řízení jsme připravili placenou analýzu realizace e-shopu a následně cenovou kalkulaci.

Analýza realizace e-shopu obsahovala kompletní specifikaci, požadavky na redakční systém z pohledu SEO, návrhy řešení konfigurátoru, expedice a mnoho dalších detailů. Zpočátku jsme neřešili napojení na ekonomický systém, protože jsme neměli dostatek informací od vývojářů tohoto systému. Pomalé řešení ze strany dodavatelů ekonomického řešení byl i důvod, proč se klient v průběhu vývoje rozhodl přejít na jiný systém.

Realizaci jsme rozdělili na 2 etapy. E-shop měl být spuštěn po první etapě, během které jsme se měli napojit na stávající data e-shopu, která by klient dále spravoval v původní administraci. Nakonec jsme e-shop spustili až po druhé etapě, během které jsme vyřešili znovu napojení na více než 10 dodavatelských feedů, napojení na nový ekonomický software a kompletně nový proces expedice. Celková doba realizace do spuštění e-shopu byla 6 měsíců!

Používané moduly a funkce

E-shop obsahuje stovky modulů a funkcí, uvedeme jen některé z nich, především ty, které nejsou uvedené v sekci popis modulů a na které se nás často ptáte.

Při realizaci jsme se maximálně soustředili na automatizaci procesu expedice. Klient využil naší služby konzultací a návrhů logistických procesů. Využili jsme při tom zejména:


synchronizace s ekonomickým softwaremÚzké propojení se systémem POHODA

  • Automatický import objednávek do POHODA ihned při přijetí objednávky
  • Založení skladových karet neexistujících produktů s kódem
  • Automatické vytvoření zálohové faktury pro platbu převodem
  • Předání objednávky k expedici z POHODA zpět na e-shop k zabalení jedním kliknutím obsluhou. (V případě splnění podmínek jako např. vše skladem v objednávce se i tento proces děje automaticky)
  • Stahování uhrazených objednávek e-shopem a zaslání daňového dokladu zákazníkovi. (párování plateb probíhá v POHODA systému)
  • Při expedici - vygenerování faktury a automatické odeslání zákazníkovi.
  • Možnost z POHODA systému označit příznakem objednáno (možnost připravit X různých variant) a automatické zaslání info e-mailu zákazníkovi, že zboží bylo objednáno a bude připraveno v …..
  • Synchronizace POHODA skladu a e-shop skladu (počet kusů a dostupnost)

 

 

 

e-shop ATAN nábytek

 Tisk štítků na jeden klik z administrace

Pro tisk využíváme Zebra tiskárny. Tyto tiskárny jsme kompletně nastavili a nakonfigurovali přímo ve skladech klienta.

vlastní nastavení tisku štítků

  • Balíkobot jako takový toto sám za vás neřeší (pouze pošle PDF se štítkem a vy se musíte postarat), bylo třeba najít vlastní řešení.
  • Fofr - tisk štítků (Balíkobot nepodporuje dopravu Fofr) + online zasílání objednaných balíků do rozhraní.
  • QR kódy v PDF objednávce pro rychlé uhrazení převodu.

další výhody e-shopu od ANTstudiaDalší výhody e-shopu

  • Napojení na Mall.cz marketplace
  • Konfigurátor produktů s individuálními příplatkovými cenami a s individuální administrací pro urychlení přípravy příplatků.
  • Možnost napojení libovolného počtu dodavatelských feedů (např. na atan.cz je aktuálně implementováno více než 10 dodavatelských feedů a další přibývají).
  • Slevové kupóny omezené jen na produkty od výrobce nebo kategorii.
  • Individuální brandové e-mailové šablony; nejen zpravodaj ale i transakční e-maily jako potvrzení objednávky apod.

Více informací v sekci e-produkty.

Poznámky k propagaci e-shopu

Při spuštění jsme se museli vyrovnávat s problémy, které způsobuje změna e-shopu s více než sto tisíci produkty. Povedlo se nám například:

  • Extrémně rychle změnit data v porovnávačích (24 - 48 hodin)
  • Minimalizovat propady obratu - zejména ve vyhledávačích nastal velký pokles, výpadek nahrazujeme placeným hledáním a v druhém měsíci po spuštění již dochází k “návratům na pozice” a navyšování obratu i z přirozeného hledání.

 

Další informace připravujeme.

Související reference

Oblast reference

Chcete podobný web? Nebo máte jen dotaz?
Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...