Případová studie – responsivní e-shop s potravinami a kosmetikou

Připravili jsme informace k návrhu a výrobě e-shopu tak, abyste věděli, co vás čeká v případě, že plánujete změnu dodavatele e-shopu nebo zcela nový e-shop.

Majitelé e-shopu triaelia.cz specializovaného na přírodní kosmetiku a řecké potraviny jako je olivový olej na nás získali doporučení od jiných našich klientů, kterým jsme již realizovali e-shop a pomohli jim výrazně zvýšit prodeje.

Výchozí stav na eshop-rychle.cz

E-shop je aktuálně provozován na doméně triaelia.cz, ale do nedávna fungoval na zavedené doméně eliaoliva.cz. Změna domény je to nejhorší co se vám může stát, ale stalo se a již to nebylo možné vzít zpět.

Vše fungovalo na systému eshop-rychle, což je nízkonákladové řešení, které pro začínajícího prodejce není špatné, ale má své mouchy a rizika. Je vhodný spíše pro klienty, kteří si chtějí vše zajistit sami. V tomto případě majitelé e-shopu narazili na limity tohoto řešení a hlavně kvůli změně domény jim velmi klesly prodeje.

      

Nedávná změna domény nám ulehčila rozhodování o změnách adres jednotlivých stránek e-shopu. Aktuálně byly adresy ve formátu například: http://www.triaelia.cz/Olivy-z-Krety-c3_0_1.htm, což nepovažujeme za optimální řešení. Navrhli jsme čistější URL, například v tomto tvaru: http://www.triaelia.cz/potraviny/olivy/.

Čistá URL podle doporučení od Google jsou důležitá mimo jiné proto, abyste v budoucnu nemuseli adresy měnit a mohli jste lépe změnit dodavatele e-shopu. Další výhodou jsou krátká URL, která jsou snáze zapamatovatelná nebo opsatelná.

Kromě adres narážel internetový obchod na limity v rozložení a designu. Novým designem chceme docílit příjemného dojmu při návštěvě a hlavně zapamatování e-shopu zákazníkem.

Dále jsme se rozhodli internetový obchod připravit v responsivním designu, tedy optimalizovaný pro prohlížení a nákup chytrými telefony.

Ale hlavním důvodem pro změnu byla pomoc se zvýšením prodeje, což jsou služby, na které se specializujeme a můžeme je i garantovat. Na druhou stranu pro garanci vyžadujeme splnění některých podmínek, které jsou nutné, aby internetový obchod vůbec mohl být úspěšný. Některé z nich jsou:

  • E-shop by měl prodávat produkty, se kterými se může odlišit, ideálně když jste výrobce nebo máte výhradní zastoupení. V případě, že prodává konkurenční produkty, musí mít majitelé kapitál na to, aby dostatečně dlouho podporovali propagaci a budování jména obchodu.
  • Obchod nesmí mít již poškozené jméno například negativními recenzemi na heuréka.cz a celkově na internetu.
  • Provozovatel e-shopu by měl mít alespoň jednu vzorkovou prodejnu a dostatečné zásoby produktů skladem.
  • Klient musí být připraven internetový obchod po spuštění dále propagovat.

Na základě výše uvedeného jsme připravili nabídku a návrh velmi rychlého řešení, o kterém budeme dále ještě mluvit. Rozhodující byl pro klienta faktor, že jsme vše zajistili na klíč a klient pouze posílal připomínky, učil se se systémem a kontroloval. Nejen že jsme e-shop redesignovali a převáděli na lepší technické řešení, ale rovnou jsme zapracovávali vlastní vylepšení.

Přípravné práce pro úspěšný e-shop

V první řadě jsme začali analýzou klíčových slov a statistik. Bohužel statistiky jsme příliš využít nemohli kvůli jejich nedávnému nasazení, proto doporučujeme, vždy důsledně trvejte na nasazení Google Analytics včetně nastavené měření elektronického obchodu! Toto měření vám může výrazně pomoci při vyhodnocování nákladů do další propagace, ale i s mnoha dalšími rozhodnutími.

Soustředili jsme se tedy hlavně na analýzu klíčových slov, která při návrhu internetového obchodu představuje poptávku, kterou se snažíme zachytit a přizpůsobit se jí. Na základě této analýzy/poptávky jsme navrhli novou strukturu obchodu. Hlavně rozdělení do kategorií a jejich názvy.

Při návrhu struktury jsme se snažili kromě zpřehlednění o určité zatraktivnění e-shopu. Přesto, že e-shop s trochu jiným rozložením vyjde o několik tisíc až desítek tisíc dráže, máme vyzkoušeno, že se tyto náklady rychle vrátí, protože klient e-shopu si jej zapamatuje. Doporučujeme spočítat si, že náklady na výrobu e-shopu jsou zcela zanedbatelné proti nákladům na propagaci a provoz.

Náklady jsme mimo jiné velmi snížili tím, že jsme produkty kompletně načetli z předchozího e-shopu. Ručně jsme provedli pouze rozdělení do nových kategorií a další drobné opravy.

Rychlá výroba e-shopu díky paralelní práci

Díky většímu týmu lidí si můžeme dovolit klientům nabídnout nejen spolehlivý servis a odborníky specializované na jednotlivé metody internetového marketingu, ale i rychlejší výrobu v paralelních procesech. Například v tomto případně pracovalo na výrobě e-shopu najednou až 6 lidí. Konkrétně:

  • grafik na přípravě nového designu
  • programátor na přípravě individuálních úprav
  • kodér na přípravě rozložení
  • plnič na přehazování produktů a jejich úpravách
  • SEO konzultant na ladění titulků a dalších SEO prvků
  • projektový manažer informoval klienta o aktuálním stavu a řídil celý tým

Díky tomu jsme schopni takovýto e-shop připravit za rekordní čtyři týdny čistého času. Tento obchod jsme spustili po necelých 6 týdnech od prví schůzky.

Největší komplikací při spouštění bylo přesměrování 1300 starých URL na nové, kdy jsme ručně vybírali, která nová adresa má nejlépe nahradit předchozí adresu, dále ruční zařazování produktů a plnění parametrů k produktům. Přesměrování starých adres na nové se nesmí zanedbat, pokud se nemůžete vyhnout jejich zachováním. V našem technickém řešení jsme nově zavedli systém evidence přesměrování tak, aby tato přesměrování bylo možné zachovávat i v dalších generacích e-shopu. Nový systém přesměrování nezatěžuje server a jednotlivé stránky se načítají rychleji.

Mnoho detailů před a při spouštění

Před spuštěním a při spouštění je třeba vyřešit mnoho detailů, funkcí a nastavení. Uvádíme zde některé důležitější a dále některé technické zajímavosti.

  • Napojení na „účetní“ systém pro aktualizaci skladových zásob a exporty dat pro vedení účetnictví. Samotnou fakturaci, dobropisy a podobně řeší internetový obchod sám.
  • Samozřejmostí je hlídání skladu a znemožnění dalšího prodeje po vyprodání aktuálních zásob.
  • V e-shopu jsou prodávány potraviny, které není možné zasílat poštou. Systém umožňuje nastavit pro tyto produkty pouze osobní vyzvednutí včetně upozornění.
  • Napojení na platební bránu, externí systémy pro distribuci zboží (uloženka, zásilkovna, balík na poštu a další).
  • Naplnění obsahu, včetně receptů a přidání produktů ke koupi přímo do těchto receptů.

Kolik stojí vytvoření úspěšného e-shopu?

Cena za kompletní služby bez následující propagace se pohybuje kolem 100 000 Kč. Návratnost investice odhadujeme na 2-3 měsíce.

Díky evidenci veškerých pracovních úkonů v BundySW víme, že na e-shopu bylo odpracováno 195 hodin. K tomu je třeba připočíst tisíce hodin, které jsme věnovali přípravě systému, který za e-shopem stojí a který umožňuje jeho snadnou a efektivní obsluhu a hlavně jeho propagaci.

Související reference

Přírodní kosmetika Bellitia

Příběh klienta Klientka provozovala e-shop nabízející přírodní kosmetiku a barvy na vlasy s...

Optika Švarc

Pro pana Švarce realizujeme webové stránky již mnoho let. Nově jsme sloučili webové stránky a e-shop, které byly...

Obchod pro farmáře s podporou B2B

Připravili jsme propracovaný e-shop s grafickým zpracováním na míru a samozřejmě optimalizovaný pro mobilní...

Tvorba e-shopu pro výrobce kojících polštářů

Přesto, že je dnes na internetu nepřeberné množství e-shopů, stále se ukazuje, že je na trhu dostatečný prostor...

Webová prezentace Zdravá láhev

Webové stránky pro salon krásy - Glamour Plzeň

Na tomto projektu se znovu ukázalo, že vyrábíme weby levněji a v mnohem vyšší kvalitě. Klient k nám přešel od...

Oblast reference

Chcete podobný web? Nebo máte jen dotaz?
Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...