Konzultace či schůzka na dálku

Poradna

Jak na konzultaci či schůzku na dálku?

Využijte služby Google Hangouts Meet, Skype nebo SmartSupp a Facebook Messenger, které jsou zdarma a vyžadují jen prohlížeč. Spojte se jednoduše na dálku pomocí notebooku či mobilního telefonu.

Jak se připojit?

Potřebujete se svými klienty a zákazníky komunikovat online a hledáte vhodné řešení? Podívejte se na náš článek, ve kterém jsme pro vás vybrali nejvhodnější nástroje. Kritéria, podle kterých jsme vybírali, byla:

  • nástroj musí jít využívat i zdarma,
  • bude jednoduchý na obsluhu a lze rychle integrovat / založit,
  • může jej využívat široká část zákazníků bez větších omezení,
  • způsob interakce bude primárně jeden na jednoho a oboustranná.
     

Google Meet je platforma, která umožňuje spojit se jen pomocí vašeho prohlížeče (doporučujeme Google Chrome) s další osobou na dálku, bez nutnosti instalovat nějaký další software. Google Meet byl dříve jen součástí placené služby G Suite, ale v průběhu roku 2020 jej uvolnil Google zdarma pro všechny co mají Google účet / Gmail. 

Bezplatná verze - Google Hangouts umožňuje stejné vytvoření hovoru, jen s omezením u bezplatného účtu mít 60 minut hovor a 100 účastníku v hovoru. U placeného účtu v rámci Gsuite tyto omezení nejsou.

Jediné, co k tomu potřebujete, je počítač nebo mobilní telefon, který má mikrofon a reproduktory.

Použití je velmi jednoduché, a proto jsme pro vás připravili krátky návod, jak na to.

Jak se připojit ke schůzce online? 

Pokud čekáte na konzultaci, poradu nebo jakoukoliv online prezentaci, můžete jako účastník pro připojení využít tento jednoduchý návod. Doporučujeme použít prohlížeč Google Chrome.

1) Organizátor schůzky vám pošle unikátní odkaz, který stačí zadat do vašeho prohlížeče - do horní části řádky:

 

odkaz

2) Po načtení stránky můžete být poprvé vyzváni k povolení vašeho prohlížeče, aby mohl využívat vaši kameru a mikrofon. Povolení je nutné pro další pokračování, aby vás druhá strana mohla následně slyšet a případně i vidět:

povoleni

3) Posledním krokem k připojení je vyplnit své jméno (v případě, že jste přihlášený přes Google účet, tak to není nutné) a kliknout na tlačítko "Požádat o připojení". Organizátor online schůzky vaši žádost přijme a připojí vás do společného hovoru.

Požádání o připojení

4) V této chvíli jste připojeni do společného hovoru a pokud vše funguje jak má, uslyšíte, případně i uvidíte se, s organizátorem schůzky nebo celým týmem na dálku.

Pokud vám bude druhá strana chtít sdílet obrazovku - například pro prezentaci některých údajů či školení, doporučujeme zapnout zobrazení přes celou obrazovku pomocí postupu níže:

Hovor na celou obrazovku

Jak založit schůzku online?

Pokud potřebujete naopak online schůzku vytvořit, můžete využít náš druhý návod, který je opět velmi jednoduchý.

Pro zahájení schůzky přes internet však musíte být přihlášeni přes Google účet - případně přihlášeni pod @gmail.com e-mailem nebo doménovým e-mailem propojeným s google službou (platí pro Gsuite).

1) Přejděte na adresu https://meet.google.com (opět doporučujeme prohlížeč Google Chrome).

2) Zvolte "Zahájit schůzku nebo se připojit", popř. vyberte danou událost přímo z vašeho Google Kalendáře:

Zahájení schůzky online

V Google Hangouts zahajte schůzku výběrem jedné z následujících možností.

Google Hangouts

3) Připojte se k dané schůzce, popř. můžete rovnou zvolit připojení se sdílením vaší obrazovky.

Připojení ke schůzce

4) Při zvolení se sdílením obrazovky budete vyzváni k výběru, kterou obrazovku budete chtít sdílet (pokud jich máte více):

sdileni

5) Pošlete odkaz pro připojení dalším lidem, u kterých chcete, aby se k online schůzce připojili:

Skype (pro videoschůzky)

Opět velice známá služba, spadají do služeb společnosti Microsoft. My však představíme trochu odlišnou variantu Skypu, než možná znáte z dřívější doby a počítačů a to verzi "pro konference či videoschůzky".

Tato aplikace je velice jednoduchá na použití, nevyžaduje registraci ani přihlášení a nepotřebujete ani stahovat žádnou aplikaci. Vše běží jednoduše a čistě jen v prohlížečích.

Stačí přejít na stránku www.skype.com/cs/free-conference-call

Návod na zahájení videokonference?

  1. Zvolit "Vytvořit bezplatně schůzku" .
  2. Poslat odkaz zákazníkovi či klientovi, se kterým se chcete spojit.
  3. Zvolit "Začít hovor" (ve skutečnosti spíše založite danou konferenci).
  4. Připojit se jako Host (popř. se můžete přihlásit, pokud máte registrovaný Microsoft účet).
  5. Vyplnit své jméno nebo název podniku.
  6. Vyčkat na připojení klienta.
  7. Po připojení v pravé horní části zahájit konferenční hovor přes "Začít hovor".

Hovor může probíhat formou videohovoru či sdílené obrazovky a je možná účast více klientů. Můžete tak velice snadno a rychle pomoci svému zákaznikovi s výběrem produktu či prezentací vašich služeb. 

Výhody

  • Rychlé a jednoduché nastavení bez nutnosti registrace či instalace.
  • Možnost také sdílení obrazovky a videohovoru (oboustranně).
  • Můžete napsat zákazníků jako první (pokud na ně máte kontakt).

Nevýhody

  • Pro připojení je nutné zaslat unikátní odkaz s platností 24 hodin.
  • Zákazník sám od sebe nemůže hovor zahajít.
  • Nevidíte, na jakou stránku se návštěvník ve svém prohlížeči dívá.

SmartSupp

Online chat, který patří na českém trhu k těm nejvíce používaným. Jeho nasazení na stránky doporučujeme pomocí Google Tag Manageru, WordPress pluginu či doplňkového modulu pro Shoptet, což zabere pár minut.

Chat lze využívat i zdarma v omezeném režimu, který však na vyzkoušení či menší objem návštěvníků zcela dostačuje. Výhodou je také možnost propojení s telefonem pomocí aplikace pro Android či iOS.

V rámci chatu se zákazníkem můžete také sledovat, na jakou stránku se v rámci vašeho webu zrovna dívá a můžete tak lépe pochopit případný kontext jeho otázky (např. k jakému produktu směřuje), pokud máte e-shop řešený přes WooCommerce, můžete také případně poznat, zda jde o registrovaného návštěvníka a zjistit tak jeho historii objednávek.

Výhody

  • Jednoduchá integrace a bezplatný režim.
  • Zákazník se nemusí registrovat, může začít hned psát.
  • Podpora mobilní aplikace pro Android a iOS.
  • Vidíte, na co se návštěvník na stránkách zrovna dívá (jakou stránku má otevřenou).

Nevýhody

  • Zákazník musí nejprve napsat vám, nemůžete napsat vy jemu jako první (výjimkou jsou automatické zprávy a oslovení).
  • Nelze sdílet obrazovku či videohovor, pouze psaná forma komunikace.

Vyzkoušet online chat SmartSupp

Facebook Messenger

Facebook je největší sociální síť nejen u nás, a proto můžete využít možnosti integrování online chatu také v rámci platformy Facebooku.

Messenger funguje podobným způsobem jako SmartSupp, jednotlivé zprávy vám však chodí na firemní Facebook stránku. Na zprávy můžete reagovat pomocí mobilní aplikace Správce stránek, která je dostupná pro Android i iOS

Facebook chat je možné integrovat opět do každé webové stránky, a to pomocí Google Tag Manageru či WordPress pluginu

fb-chat

fb-chat-3

fb-chat-2

Výhody

  • Bezplatné využívání, potřebujete mít jen Facebook stránku.
  • Podpora mobilní aplikace pro Android a iOS.
  • Nepotřebujete vlastní webovou stránku či e-shop.
  • Možnost dodělání automatických odpovědí a sekvenčních zpráv.

Nevýhody

  • Zákazník bez Facebook účtu vám nebude moci napsat.
  • Nelze sdílet obrazovku či videohovor, pouze psaná forma komunikace.
  • Nevidíte, na jakou stránku se návštěvník ve svém prohlížeči dívá.

Více informací k Facebook Messengeru

WhatsApp

Služba, kterou zná prakticky každý uživatel chytrého mobilního telefonu a patřící do portfolia služeb společnosti Facebooku.

Výhodou této služby je, že ji můžete využívat i bez nutnosti vlastnit Facebook účet či stránku. 

Jediné co potřebujete je mobilní telefon s Androidem či iOS a libovolné telefonní číslo, na které se služba registruje. Svým způsobem může nahrazovat běžné SMS či telefonování skrze klasické sítě operátorů.

V rámci této aplikace můžete následně s lidmi - na které znáte telefonní číslo a mají WhatsApp také ve svém telefonu, psát zprávy online nebo provádět videohovory. Mimo to můžete také službu mít vloženou na vašich stránkách či e-shopu jako online chatovací okno.

Služba umožnuje také komunikovat prostředistvím počítače, a to za pomocí rozhraní, které běží v rámci prohlížeče na https://web.whatsapp.com

WhatsApp

Výhody

  • K využívání je potřeba jen telefon a číslo pro registraci služby.
  • Podpora mimo mobilních aplikací také webového prostředí.
  • Můžete napsat zákazníků jako první (pokud na ně máte kontakt).
  • Podpora konferenční hovorů - více učastníků.

Nevýhody

  • Pokud nemá druhá strana WhatsApp aplikaci, nespojíte se s ním.
  • Nelze jednoduše vložit na webové stránky jako předchozí online chaty.
  • Nevídíte, na jakou stránku se návštěvník ve svém prohlížeči dívá.
  • Nutnost znát telefonní číslo zákazníka.

Více informací k WhatsApp aplikaci

Google Duo

Aplikace sloužící k videohovorům nejen s vašimi přáteli, ale také případnými klienty, tentokrát z dílny Googlu. Velmi se podobá např. Skypu.

Videohovor je možné prostřednictvím telefonu, a to jak na Androidu, tak na iOS. Můžete také ale využít svůj počítat a připojit se pomocí prohlížeče a webového rozhrání na https://duo.google.com/

Pro fungování je nutné přihlášení přes Google účet, což může být také například libovolný Gmail mailový účet a ověření přes mobilní číslo pomocí SMS.

Hledání a spojení s kontaktem totiž probíhá právě přes vaše telefonní číslo a přenos videohovoru a dat a následně přes internetové připojení, podobně jako u WhatsApp.

Výhody

  • Vysoká kvalita obrazu a plynulost (záleží ale i na kameře a připojení).
  • Možnost hovoru také prostřednictvím prohlížeče z PC.
  • Lze využít pro Android i iOS.

Nevýhody

  • Vyžaduje přihlášení přes Google účet pro vás i vašeho zákazníka.
  • Nelze vložit na web jako pro online videohovor.
  • Nutnost znát telefonní číslo zákazníka.

Nevíte, který nástroj vybrat?

Pomůžeme vám s výběrem a nasazením vhodného nástroje pro podporu online prodeje a komunikace.

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů