Nápověda k modulům ANT CMS

Sklad

Co je skladové hospodářství a co vám přinese?

Sklad může představovat jednoduchou evidenci kusů nebo kompletní propojení skladového hospodářství s vaším externím software jako je Pohoda, MoneyS3 apod. Je vhodný pro výrobce i prodejce. Funkčnost je navržena tak, aby splňovala všechny základní potřeby. 

Že sklad vlastně nepotřebujete? A víte, že zákazník dnes totiž vyžaduje přesné informace o dostupnosti produktu? Hlavně zda ho máte skladem a kdy mu ho jste schopni dodat. Ovlivňuje to jeho rozhodnutí, zda nakoupí právě u vás.

Pokud tedy chcete mít okamžitý přehled o tom co a kolik jste schopni ihned dodat zákazníkovi, objednat u dodavatele, pak je sklad právě pro Vás. 

Standardní možnosti skladu

  1. Možnost jednoduchého a rychlého naskladnění/vyskladnění produktů ze skladu včetně možnosti připojení poznámky (hodí se například pro číslo faktury dodavatele)
  2. Dostupnost lze nastavit ručně na úrovni produktu nebo automaticky skladem (v příplatkové variantě)
  3. Pokud je produkt vyskladněn, automaticky se změní počet kusů u produktu (lze přepnout zda se změní při nové objednávce nebo až při expedici)
  4. Změna produktů v objednávce automaticky mění stav skladové zásoby (například připojení nových produktů, stornování objednávky...)
  5. Pomocí modulu skladu můžete také provádět rychlou inventuru skladu.
  6. Filtrace podle spárování s produkty, kódu, názvu, množství  pozn.: Nespárované položky skladu mohou vznikat v důsledku smazání produktu z kategorie E-shop, který ale máte na skladě.
  7. Historie skladu (evidence +/- pohybů na skladu)
  8. Možnost exportu skladu do CSV (MS Excelu)
  9. Řazení dle počtu kusů, názvu nebo kódu produktu.
  10. Zrušení produkt ze skladu. Např. když chcete z nějakého důvodu ručně změnit dostupnost produktu, který jste vyprodali, ale máte zapnuté automatické nastavování dostupnosti dle skladu.

Příplatkové rozšíření

  1. Více skladů (varianta MultiSklad)
  2. Automatické nastavování dostupnosti podle počtu produktů

Možné další individualizace na míru

  1. Možnost nastavení minimálního odběrného množství (minimální počet kusů, které lze nakoupit)
  2. Online zobrazení aktuální dostupnosti přímo od dodavatele např. jako erisport.cz
  3. Nastavení individuální dostupnosti na úrovni produktu nebo její varianty, která se má doplnit pokud se produkt vyprodá ze skladu. Tato úprava se hodí i pokud máte např. import z dat dodavatelského feedu, ale zasílaná dostupnost neodpovídá realitě. 
  4. Alternativní dostupnost. Vhodná na prodej sezónního zboží. Např. Pokud víte, že dané zboží již od dodavatele nelze objednat. Pak nastavíte Alternativní dostupnost např. na 'Vyprodáno'. Tím pokud vyprodáte své aktuální skladové zásoby se dostupnost přepne automaticky do stavu vyprodáno a zboží již nepůjde objednat. Lze nastavit i hlídání maximální povoleného objednané množství, aby nešlo objednat více kusů než máte právě skladem.
  5. Propojení skladu s účetním software jako je Pohoda, Money S3 a další.

Práce s modulem sklad v ANT CMS

Založení produktu na sklad

Pokud máte modul sklad povolen při založení nového produktu se automaticky produkt založí také ve skladu a v editaci produktu se zobrazí tlačítko “Odstranit ze skladu”:

Zároveň se zde zobrazuje panel, který umožňuje editovat počet kusů na skladu včetně zobrazení historie naskladňování a vyskladňování:

Produkt je se skladem svázán jeho unikátním kódem výrobku, který při založení můžete nastavit sami, nebo systém produktu nějaký přiřadí:

Skladové hospodářství

Samotnou aplikaci Sklad najdete v Administrace -> Sklad:

Zde je možné produkty naskladnit a vyskladnit stejným způsobem, jako v editaci produktu. Pro naskladnění napište do pole kladné číslo, pro vyskladnění napište do pole záporné číslo. 

Skladová karta, historie produktu:

Nastavení skladovosti u variant produktů

TIP: Projděte si nápovědu také k variantám produktů.

V případě, že využíváte varianty produktů, je také nutné mít jednotlivé varianty na skladu a hlídat jejich dostupnost:

Pokud je více než 0 kusů skladem, systém automaticky přepne dostupnost na “Ihned k odeslání”:

Standardní zobrazení dostupnosti u produktů v ANT CMS

Zobrazení dostupnosti ve výpisu produktů:

Zobrazení dostupnosti v detailu produktu:

Zobrazení dostupnosti ve vyskakovacím okně UpSell a nákupním košíku:

Nastavení dostupností v ANT CMS

Pro nastavení individuálních dostupností přejděte do Administrace -> Nastavení -> Nastavení dostupností produktů:

Jsou zde připraveny nejpoužívanější dostupnosti. Můžete zde upravit připravené dostupnosti nebo si definovat nové. Klíčem je zadání “délky dostupnosti v hodinách”. Díky tomu můžeme na e-shopu zobrazovat přímo datumy, kdy bude opět naskladněno:

Pokud některou z nich potřebujete nastavit produktu, učiníte tak v detailu editace vybranného produktu:

TIP: Jak již bylo zmíněno, ručně můžete dostupnost nastavit v případě, kdy není produkt napojen na sklad. Poté se již dostupnost zpravidla nastavuje automaticky pomocí skladu.

Automatické nastavování dostupnosti podle počtu produktů (příplatkové rozšíření)

Standardně jsou nastaveny dostupnosti Ihned k odeslání a Na dotaz v případě vyskladnění, kdy dojde k znemožnění objednávky. 

Lze nastavit i individuální dostupnost, například do 2 dnů, do týdne a podobně. Pozor, e-shop bývá standardně nastaven tak, že po vyprázdnění skladu se produkt ukáže jako nedostupný. V případě, že chcete nastavit jiné chování e-shopu, například úplné skrytí produktu nebo nastavení dostupnosti za X dnů, kontaktujte svého projektového managera.

Dostupnost skladem má absolutní přednost před dostupností z dodavatelských importů, pokud je využíváte. Dostupnost spárovaných produktů na skladě nelze měnit ručně. Mění se automaticky při:

  • naskladnění: automaticky dojde ke změně dostupnosti produktu na 'skladem' ihned k odběru + možnost zobrazení počtu kusů v množstevních hladinách např. > 5ks, poslední kus apod. 
  • vyskladnění posledního kusu: pokud počet kusů na skladě je <= 0 pak se dostupnost změní na předem stanovenou dostupnost (společná pro celý e-shop) + navíc je možnost volitelně nastavit skrytí produkt úplně z nabídky. 

Pokud chcete ručně měnit dostupnost produktu, který jste spárovali se skladem, musíte ho nejdříve odpárovat.

TIP: Pokud tedy chcete měnit ručně dostupnost u produktu, neměli byste mít produkt založený na skladě vůbec.

V případě, že máte produkt spárovaný s dodavatelským importem a vyprodali jste své skladové zásoby, aktualizuje se dostupnost dle dodaných informací od dodavatele. 

Náš tip: Vyrábíte nebo prodáváte unikátní produkty?  Nelze je po vyprodání dále objednat? Při zapnuté automatické aktualizaci dostupnosti s automatickým skrýváním produktů se produkt po vyprodání nejen automaticky skryje z nabídky, ale nelze ho již dále objednat. Navíc z pohledu vyhledávačů je produkt stále dostupný a vy můžete nabídnout jen jinou alternativu.

Více skladů / multisklad (příplatkové rozšíření)

Může se stát, že vaše firma bude využívat různé sklady. Například v různých pobočkách/městech budete mít k dispozici jiný sortiment. Zároveň tento sortiment bude obsluhovat jiný prodejce.

S ANT CMS jsme na možnost různých skladů pamatovali. Proto je možné zakládat neomezené množství dalších skladů, do kterých můžete přiřadit uživatele, kteří s tímto skladem budou pracovat.

Pro zobrazení centrálního skladu přejděte do Administrace -> Sklad -> Celkový přehled skladového hospodářství:

Přidání nového skladu

Pro přidání dalšího skladu klikněte na tlačítko Nová podkategorie ve Skladovém hospodářstvím. Když založíme další sklady, automaticky se v přehledu začnou zobrazovat informace o počtu konkrétního produktu na tomto skladu:

Přesun produktů do dalších skladů

Standardně jsou všechny produkty nahrnuty do jednoho skladu. Pokud však je třeba využívat variantu Multisklad, je pochopitelně nutné některé produkty ve skladech rozmístit. Pro přesun produktů mezi sklady slouží tlačítko Přesun, které se zobrazí při vstupu do libovolného skladu:

Po stisknutí tlačítka Přesun se zobrazí jednoduché okno, kde vyberete zdrojový a nový sklad, počet produktů a je možné připojit poznámku:

Přiřazení uživatele do nového skladu

Někdy se může hodit, aby konkrétní uživatelé mohli pouze do “svého” skladu. Tuto možnost snadno nastavíte v detailu editace uživatele na záložce Velkoobchod / sklad - Administrace -> Uživatelé -> Vyberte konkrétního uživatele:

Po přihlášení je uživatel zařazen do daného skladu, to pozná v horní liště:

Synchronizace skladu s Pohoda, MoneyS3 a dalšími ekonomickými software (Individuální příplatkové rozšíření)

Sklad může být plně nebo částečně synchronizován s libovolným ekonomickým software, ve kterém vaše firma standardně sklady udržuje. Pohyby na skladech se automaticky aktualizují v časovém intervalu v řadu 5-10 minut. Sklad na e-shopu a ve vašem ekonomickém software je stejný a aktuální. Není třeba ručně plnit 2x.

Systém e-shopu při nákupu zboží automaticky odepíše ze skladu a odešle informaci do vašeho firemního software. V případě storna objednávky naopak navýší skladovou zásobu.

Lze využít možnost kombinace skladových a neskladových produktů (např. produkty ze všech možných dodavatelských importů nemáte pravděpodobně všechny na skladě, ale produkty z firemního software jako je Pohoda, MoneyS3 apod. ano.)

Automatické zakládání na sklad. Pokud někdo objedná produkt, který ještě nemáte na skladě. Synchronizace může být nastavena tak aby se Vám automaticky založila nová skladová karta. 

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů