CTR

 

CTR je zkratka z anglického slova click through rate => v češtině jako míra prokliku. CTR je pak poměr mezi zobrazením reklamy a kliknutím na danou reklamu. Míra prokliku se udává v procentech a vypočte se úplně jednoduše - (počet prokliků / počet zobrazení) * 100.

Běžné hodnoty CTR

Velikost CTR je proměnná - v jednom případě může být i 0,1 % hodně, někdy je málo i 10 % CTR. Nejmenší CTR mají obvykle klasické bannery - tedy bannerová reklama v obsahové síti (případně napevno vsazené bannery na webu). Ty se využívají nejčastěji k připomenutí nákupu nebo podporu značky, u těchto formátů lze považovat dobré CTR kolem 0,05 - 0,2 %.

Pokud jde o videa, animované bannery nebo interaktivní aplikace, tam je dostatečná hodnota CTR kolem jednoho procenta.

PPC kampaních ve vyhledávací síti by pak mělo být CTR výrazně vyšší - pohybuje se klidně kolem 20 procent. Newslettery mají pak od pěti do dvaceti procent. U určení optimální hodnoty CTR záleží vždy na oboru - pokud nabízíte netradičnější zboží, které uživatele zajímá, lze očekávat CTR vyšší, než tomu bude například u nabídky půjček, kterých je všude hodně a není problém zajít na pobočku.

Potřebujete zvýšit CTR? Napište nám!

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.