Heat mapa
Heat mapa neboli teplotní mapa je grafické zobrazení dat v oblasti marketingu, kde každou hodnotu zastupuje určitá barva. Heat mapa popisuje chování návštěvníka na webu.
Jak to funguje?
Principem teplotních map je sledování kurzoru myši a zaznamenání klikání. Z těchto dat se pak dá přesně určit, které oblasti webu uživatele nejvíce zajímají a které naopak vůbec. Je dokázáno, že se uživatel soustředí na tu část webu, přes kterou přejíždí myší. Z toho se dá snadno vyvodit, jestli je web postavený dobře a jestli se lidi zajímají o ty prvky, které chcete, aby je zajímaly. Následně by se měl web graficky a obsahově optimalizovat, aby byl výsledek pro uživatele maximálně efektivní, příjemný a přínosný.
Jak zvýšit návštěvnost webu?
Na návštěvnost webu má vliv několik faktorů. Předně váš web musí mít co nabídnout – zajímavý obsah, který přiláká návštěvníky a motivuje je, aby se na vaše stránky vraceli. K vytvoření nadpisů a samotných obsahů používejte klíčová slova, která vytipujete přes nástroj Google Adwords nebo Sklik.cz.
Velmi důležitý je také popis title a description v hlavičce. Title by měl jednoduše popsat, co stránka obsahuje a do description vložte doplňující informace, něco čím se váš web odlišuje od konkurence. Ke zvednutí návštěvnosti webu vám pomohou i sociální sítě. Facebook, Google+, Twitter jsou ideální sítě pro sdílení zajímavých článků, videí a fotografií. Neméně důležitým faktorem ovlivňujícím návštěvnost internetových stránek je rychlost načítání webu. Pokud jsou návštěvníci nespokojeni s rychlostí načítání vašeho webu, vyhledávače vaše stránky penalizují snížením pozice ve vyhledávání. V ideálním případě se v načítání snažte dostat pod 2 sekundy.
Ke sledování návštěvnosti webu můžete použít nástroj Google Analytics. GA měří návštěvnost webu, přináší grafy a pomáhá s realizací PPC kampaní. Všechno měřte a pravidelně vyhodnocujte. Pokud daná strategie nevychází, přestaňte ji praktikovat a zvolte jiný způsob propagace.
Měření, vyhodnocení i úprava
Rádi vám s nastavením heat-mapy pomůžeme, výsledky vyhodnotíme a navrhneme potřebné úpravy. Délka trvání vyhodnocování záleží pak především na objemu návštěvnosti – čím větší vzorek získáme, tím efektivnější úpravy mohou být.