Konverzní poměr

Konverze neboli také konverzní poměr znamená poměr příchozích návštěvníků a návštěvníků, kteří splnili náš cíl. Je to tedy procentuální vyjádření z celkového počtu návštěvníků, které znázorňuje, kolik procent z tohoto počtu splnilo náš cíl. Čím vyššího konverzního poměru dosahujeme, tím více cílů návštěvníci našich stránek plní a my jsme tak více spokojeni. 

Jedná se o jeden z nejdůležitějších, ne-li úplně nejdůležitější aspekt hodnocení internetových stránek. A proč?

Každý webový portál nebo e-shop by měl být již sám o sobě vybudován s předem vytyčenými cíli. Tyto cíle bychom měli sledovat po celou dobu životnosti stránek a naše hlavní motivace by se měla zakládat na tom, abychom těchto cílů dosahovali.

Jaké cíle to mohou být?

Jednotlivé cíle se mohou lišit v závislosti na typu webové prezentace. U e-shopu je náš cíl prodej nabízeného zboží. U firemních stránek to bude minimálně zobrazení kontaktů nebo samotné kontaktování či stažení produktového katalogu.

optimalizace konverzního poměru

Optimalizace konverzního poměru je mnohdy efektivnější než snaha o zvýšení počtu návštěvníků. Zvýšení konverzního poměru dosáhneme různě, například:

  • Přivedení relevantnějších návštěvníků. Nejčastěji optimalizací PPC kampaní, ale obecně i lepší strategií, ideálně s využitím STDC modelu
  • Lepší použitelností webu nebo e-shopu
  • Zvýšením důvěryhodnosti
  • Připomínáním se návštěvníkům i po opuštění webu, například s využitím Remarketingu

Příkladem

Pokud budeme provozovat internetový obchod s monitory, budou naše cíle zřejmé - prodat co nejvíce monitorů. Pokud dosahujeme konverzního poměru v e-shopu například 5%, znamená to, že 5 návštěvníků ze 100 u nás nakoupilo.

Zvyšování konverzního poměru tak může být velice dobrá taktika vedoucí ke zvýšení obratu nebo výdělků. 

Přečtěte si o pojmu Konverzní poměr na Wikipedii.

Trápí vás plnění cílů návštěvníků vašeho e-shopu nebo webových stránek? Kontaktujte nás a my zajistíme optimalizaci konverzního poměru.

Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...