Jaké osobní údaje se GDPR týkají?
Informujte se, co vše patří mezi osobní údaje, které je potřeba patřičně chránit pro zneužití.
Tento souhlas je vyžadován ve chvíli, kdy údaje, které budeme chtít shromažďovat, nevymezuje nijak zákon. Jedná se především o online marketing. A jak takový souhlas musí vypadat?
• Souhlas musí obsahovat informace vycházející z informační povinnosti a navíc také musí být viditelný a zřetelný (mimo obchodní podmínky).
• Souhlas musí být vyjádřený provedením určité interakce ze strany zákazníka. Například zaškrtnutím, napsáním, potvrzením daného souhlasu. Nemůže být součástí tlačítka nakoupit, objednat nebo předem zaškrtnutý. Doporučuje se forma opt-in.
• Souhlas musí být evidovaný a doložitelný. To znamená, že v případě kontroly jsme schopni doložit, že osoba "X" nám udělila tento konkrétní souhlas "Y" v dobu "T". Tento souhlas musí mít opět definovanou dobu zpracování (v případě online marketingu se doporučuje 2-3 roky).
• Údaje, které budeme získávat, musí být zároveň přiměřené účelům, za kterým je shromažďujeme. Například pro zasílání newsletterů nepotřebujeme znát zákazníkovo rodné nebo telefonní číslo.
• Souhlas musí být dobrovolný. To znamená, že zadávané údaje musí být jen takové, jaké jsou nutné k tomu provést službu "X", za kterou dané údaje vyplňujeme. V praxi to pak znamená, že pokud budeme chtít po zákazníkovi zcela zřetelně údaje, které nejsou vůbec nutné pro provedení služby "X", bude se jednat o tzv. nedobrovolný souhlas. Definice dobrovolného souhlasu není tak zcela jednoduchá, lze ji však interpretovat tak, že zákazník by vám měl dávat své údaje nenuceně.
Nejčastěji se s potřebou opatřit si souhlas se zpracováním osobních údajů setkáte v následujících případech:
Rozhodující je vždy účel zpracování osobních údajů, případně zda nám zpracování osobních údajů neposvěcuje nějaký jiný zákon nebo oprávněný zájem.
Informujte se, co vše patří mezi osobní údaje, které je potřeba patřičně chránit pro zneužití.
Správce a zpracovatel jsou dvě klíčové role, se kterými se v rámci GDPR často setkáte.
Nechte si připravit zpracovatelskou smlouvu s naší agenturou a získejte přehled o dalších zpracovatelích.
Základem je návštěvníka vždy patřičně informovat, jak s jeho údaji budete nakládat.
Přečte si, za jakých okolností je potřeba správně požádat o souhlas se zpracováním a jak.
Nařízení pro ochranu osobních údajů přináší také tři nová klíčová práva pro uživatele.
Projděte si nejdůležitější body, které je potřeba upravit na vašich webových stránkách.
Pomůžeme vám s úpravou a optimalizací e-shopu s ohledem na nařízení GDPR.
Získejte informace a novinky o změnách, které přináší GDPR v oblasti online marketingu.
Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.