Co je modul Správa uživatelů a co vám přinese?
Přehledné zobrazení všech uživatelů na jednom místě. Rychlá a pohodlná editace údajů, možnost zobrazit objednávky vybraného uživatele jedním klikem a další.
Standardní možnosti správy uživatelů
- Možnost uživatele umístit na blacklist nebo whitelist
- Možnost neomezeného počtu uživatelů
- Jedním kliknutím zobrazíte všechny objednávky zákazníka
- Danému zákazníkovi snadno vytvoříte novou objednávku
- Pohodlná filtrace uživatelů
- Možnost uživatele udělat aktivní/neaktivní
- Jednoduché nastavení velkoobchodníků včetně zařazení do velkoobchodní cenové hladiny
- Snadné exportování uživatelů do tabulky CSV
- Profil uživatele, ve kterém vidí své objednávky včetně možnosti stáhnout si objednávku a fakturu v PDF
- Ve svém profilu může uživatel editovat své údaje
- V poznámce uživatele se ukládají informace o udělení souhlasů
- Založení dalších uživatelů jako správců e-shopu s oprávněním redaktor - máte možnost jim nastavit pouze konkrétní sekce, do kterých budou mít přístup - níže je ukázán postup
Individuální rozšíření za příplatek
- Systém slev - množstevní, obratové či jiné slevy na uživatele
- Vytvoření pokročilé zabezpečené sekce s obsahem, který lze zákazníkovi zobrazit až po přihlášení
Projděte si také nápovědu k možnostem slev v ANT CMS.
Pro zobrazení uživatelů na e-shopu přejděte do Administrace -> Uživatelé:
Práce s modulem Správa uživatelů v ANT CMS
Správa uživatelů nabízí v horní části filtraci:
- podle názvu nebo jména a příjmení,
- podle e-mailu,
- podle názvu firmy
- podle IČ nebo DIČ
- podle telefonu
Přidání nového uživatele
Zákazníci se do vašeho obchodu mohou registrovat ručně v registraci, která je přiblížena níže, nebo souhlasit s automatickým vytvořením nového účtu v nákupním košíku. Je ale také možné přidat nového uživatele přímo z prostředí administrace.
Klikněte na tlačítko Přidat uživatele. Zobrazí se okno pro přidání uživatele:
Povinné položky jsou označeny *. Můžete tedy založit uživatele bez nutnosti zadávat heslo.
Je nutné vyplnit přihlašovací jméno (doporučujeme zadat e-mail), Název (který se poté zobrazuje v administraci) a heslo. Je možné vyplnit i jméno, příjmení a kontaktní údaje.
Pod položkou příjmení je možné nastavit stupeň oprávnění uživatele:
- SuperAdmin (výrobce systému) - zpravidla toto oprávnění neuvidíte, jedná se o nejvyšší oprávnění
- Administrátor - správce e-shopu, může zakládat další administrátory a nebo nižší oprávnění
- Redaktor (omezený přístup do administrace) - doporučujeme využít, pokud se má o internetový obchod starat více lidí a využíváte například brigádníky, které nechcete “pustit” do dalších částí (například objednávek). Můžete využít oprávnění redaktor a editace kategorie nastavit, kam bude moci. Níže je představeno detailně.
- Velkoobchodník - jedná se o zákazníka e-shopu, který musí mít IČ. Je to spojeno s velkoobchodním modulem. Takový zákazník nemá přístup do administrace, ale můžete jej například zařadit do velkoochodní cenové hladiny.
- Zákazník (nemá přístup do administrace) - standardní zákazník, kterému se také vytváří účet, ale má přístup pouze do zákaznické sekce na e-shopu, kde vidí své objednávky včetně možnosti stažení objednávky a faktury do PDF a může zde editovat své údaje.
Všechny údaje se dají pochopitelně editovat i později.
Projděte si také nápovědu vztahující se k velkoobchodnímu modulu.
Editace údajů a smazání uživatele
Uživatele rozkliknete kliknutím na jeho Název:
Po změně údajů potvrďte kliknutím na zelené tlačítko Uložit:
Tento panel také umožňuje uživatele odstranit, zneaktivnit, případně přidat jej na blacklist. Poslední možnost, pokud je zapnutá, slouží k automatickému odesílání informace e-mailem o jakékoliv změně u uživatele.
Jak funguje Blacklist objednávek a uživatelů?
Pomocí funkce "blacklist" můžete označit podvodného, nespolehlivého zákazníka nebo objednávku na e-shopu. Šetříte tak svůj čas a náklady za dopravu.
Aby se jakákoliv nová objednávka automaticky označovala "blacklist" příznakem, musíte provést alespoň jeden z následujících kroků:
- Nastavit alespoň jednomu konkrétnímu uživateli v administraci příznak "blacklist".
- Označit alespoň jednu objednávku (nebo i více) "blacklist" příznakem.
Je možno tyto způsoby kombinovat.
Poté začne systém sám hledat a porovnávat data v nově zadaných objednávkách oproti již těm na "blacklistu". Zda-li se nově příchozí objednávka označí příznakem "blacklist", se testuje ve třech krocích.
V každém kroku jsou informace v nové objednávce porovnávány s informacemi z uživatelů na blacklistu i objednávkami s příznakem "blacklist" (hledá se přesná shoda doručovací adresy, e-mailu, jména apod.)
Pozor! Kontrola dokáže rozpoznat i stejná slova s diakritikou či s velkými a malými písmeny. Fakturační adresa se nekontroluje.
Pokud je některá z následujících podmínek splněna, objednávka se označí "blacklist" příznakem:
- kombinace: Příjmení + název ulice je shodná s jakýmkoliv blacklistovým záznamem.
- kombinace: Ulice + číslo popisné + město je shodné s jakýmkoliv blacklistovým záznamem.
- kombinace: Login nebo e-mail se shoduje s jakýmkoliv blacklistovým záznamem.
Objednávku na blacklistu poznáte černým podbarvením čísla objednávky (namísto klasického zeleného podbarvení.)
Detaily, proč se nová objednávka dostala na blacklist, jsou vidět v detailu konkrétní objednávky nebo ve výpisu po najetí na černé podbarvení.
U jakékoliv objednávky nebo zákazníka lze příznak "blacklist" nastavit. Při příštím nákupu se tak jakákoliv objednávka může dostat "blacklist" příznak a upozornit tak obsluhu na podezřelou objednávku (v případě splnění alespoň jedné ze tří výše uvedených podmínek). Příznak "blacklist" lze v detailu konkrétní objednávky odstranit.
Existuje i tzv. konfigurovatelný Whitelist, kde jsou definovány e-mailové adresy, které se nikdy nedostanou na blacklist i když splňují výše uvedené. E-maily na whitelist můžete připojit ručně tak, že vybrané e-mailové adresy napíšete do příslušného pole v nastavení:
Vyhledejte KOSIK_WHITELIST_EMAIL, kliknutí na tužtičku u e-mailu se zobrazí pole pro přidání dalšího textu (e-mailových adres). Potvrďte uložením:
Zákaznická sekce a editace údajů na e-shopu
Jak již bylo zmíněno, uživatel se na e-shopu může přihlásit do vlastní zákaznické sekce. Zpravidla bude někde na e-shopu ikonka uživatele s textem Přihlásit se:
Po kliknutí uživatel projde formulářem a vstoupí do své zákaznické sekce. Na našem demu vypadá takto sekce takto:
Seznam objednávek uživatele s možností stažení PDF:
Pod záložkou Upravit registraci je editace údajů uživatele.
Nastavení slevy na zákazníka/uživatele (příplatkový modul)
Pokud jste s nějakým zákazníkem spokojeni a chcete ho motivovat k dalším nákupům, doporučujeme využít možnosti nastavit mu slevu. Všechny položky v e-shopu tak budou automaticky zlevněny. Pochopitelně tento zákazník slevu uvidí až ve chvíli, kdy se přihlásí do svého účtu.
Pro nastavení slevy přejděte do Administrace -> Uživatelé -> Karta Velkoobchodní údaje / Sklad:
V levé části nahoře je možné nastavit koeficient ceny v procentech. Lze takto tedy i všechny položky zdražit. Standardně je nastaveno 100 %, tedy uživatel má všechny ceny normální. Pokud mu chcete dát například 15% slevu, je tedy nutné odečíst od 100 % a výsledek je koeficient, který zde nastavíte: 85%.
Pokud zde tuto možnost nemáte, kontaktujte svého projektového managera. Jedná se o příplatkový modul.
Založení dalších správcovských účtů a omezení jejich pohybu po administraci
Založení takového účtu provedete standardním způsobem, který je popsán výše. Jako oprávnění zvolte Redaktor:
Pokud se tento uživatel nyní přihlásí, uvidí standardně takovou administraci:
V levém menu v tuhle chvíli uživatel nemá povolenou žádnou kategorii. Představme si, že se jedná o brigádníka, který bude na e-shop plnit články. Je třeba mu povolit kategorii E-shop. Přejděte do Administrace -> E-shop -> Upravit kategorii:
Na kartě Rozšířené je možné kategorii zapnout nebo vypnout pro daného brigádníka:
Zaškrtávátko pod nastavením oprávnění umožní oprávnění nastavit rovnou na podkategorie. Pokud nenastavíte na všechny subkategorie, je možné ručně nastavit na vybrané kategorie e-shopu. Brigádník následně vidí kategorii ve svém menu:
Obdobným způsobem můžete uživateli zapnout/vypnout i další kategorie, například články na Blogu a podobně.
Související nápověda:
Správa objednávek
práce s ANT CMS
práce s produkty