Nápověda k modulům ANT CMS

Správa uživatelů

Co je modul Správa uživatelů a co vám přinese?

Přehledné zobrazení všech uživatelů na jednom místě. Rychlá a pohodlná editace údajů, možnost zobrazit objednávky vybraného uživatele jedním klikem a další.

Standardní možnosti správy uživatelů

  • Možnost uživatele umístit na blacklist nebo whitelist
  • Možnost neomezeného počtu uživatelů
  • Jedním kliknutím zobrazíte všechny objednávky zákazníka
  • Danému zákazníkovi snadno vytvoříte novou objednávku
  • Pohodlná filtrace uživatelů
  • Možnost uživatele udělat aktivní/neaktivní
  • Jednoduché nastavení velkoobchodníků včetně zařazení do velkoobchodní cenové hladiny
  • Snadné exportování uživatelů do tabulky CSV
  • Profil uživatele, ve kterém vidí své objednávky včetně možnosti stáhnout si objednávku a fakturu v PDF
  • Ve svém profilu může uživatel editovat své údaje
  • V poznámce uživatele se ukládají informace o udělení souhlasů
  • Založení dalších uživatelů jako správců e-shopu s oprávněním redaktor - máte možnost jim nastavit pouze konkrétní sekce, do kterých budou mít přístup - níže je ukázán postup

Individuální rozšíření za příplatek

  • Systém slev - množstevní, obratové či jiné slevy na uživatele
  • Vytvoření pokročilé zabezpečené sekce s obsahem, který lze zákazníkovi zobrazit až po přihlášení
     
Projděte si také nápovědu k možnostem slev v ANT CMS.

Pro zobrazení uživatelů na e-shopu přejděte do Administrace -> Uživatelé:

 

Práce s modulem Správa uživatelů v ANT CMS

Správa uživatelů nabízí v horní části filtraci:

  • podle názvu nebo jména a příjmení,
  • podle e-mailu,
  • podle názvu firmy
  • podle IČ nebo DIČ
  • podle telefonu

Přidání nového uživatele

Zákazníci se do vašeho obchodu mohou registrovat ručně v registraci, která je přiblížena níže, nebo souhlasit s automatickým vytvořením nového účtu v nákupním košíku. Je ale také možné přidat nového uživatele přímo z prostředí administrace.

Klikněte na tlačítko Přidat uživatele. Zobrazí se okno pro přidání uživatele:

 

Povinné položky jsou označeny *. Můžete tedy založit uživatele bez nutnosti zadávat heslo.

Je nutné vyplnit přihlašovací jméno (doporučujeme zadat e-mail), Název (který se poté zobrazuje v administraci) a heslo. Je možné vyplnit i jméno, příjmení a kontaktní údaje. 

Pod položkou příjmení je možné nastavit stupeň oprávnění uživatele:

  • SuperAdmin (výrobce systému) - zpravidla toto oprávnění neuvidíte, jedná se o nejvyšší oprávnění
  • Administrátor - správce e-shopu, může zakládat další administrátory a nebo nižší oprávnění
  • Redaktor (omezený přístup do administrace) - doporučujeme využít, pokud se má o internetový obchod starat více lidí a využíváte například brigádníky, které nechcete “pustit” do dalších částí (například objednávek). Můžete využít oprávnění redaktor a editace kategorie nastavit, kam bude moci. Níže je představeno detailně.
  • Velkoobchodník - jedná se o zákazníka e-shopu, který musí mít IČ. Je to spojeno s velkoobchodním modulem. Takový zákazník nemá přístup do administrace, ale můžete jej například zařadit do velkoochodní cenové hladiny. 
  • Zákazník (nemá přístup do administrace) - standardní zákazník, kterému se také vytváří účet, ale má přístup pouze do zákaznické sekce na e-shopu, kde vidí své objednávky včetně možnosti stažení objednávky a faktury do PDF a může zde editovat své údaje.

Všechny údaje se dají pochopitelně editovat i později.​​​​

Projděte si také nápovědu vztahující se k  velkoobchodnímu modulu.

Editace údajů a smazání uživatele

Uživatele rozkliknete kliknutím na jeho Název:

 

Po změně údajů potvrďte kliknutím na zelené tlačítko Uložit:

Tento panel také umožňuje uživatele odstranit, zneaktivnit, případně přidat jej na blacklist. Poslední možnost, pokud je zapnutá, slouží k automatickému odesílání informace e-mailem o jakékoliv změně u uživatele.
​​​​​​

Jak funguje Blacklist objednávek a uživatelů?

Pomocí funkce "blacklist" můžete označit podvodného, nespolehlivého zákazníka nebo objednávku na e-shopu. Šetříte tak svůj čas a náklady za dopravu. 

Aby se jakákoliv nová objednávka automaticky označovala "blacklist" příznakem, musíte provést alespoň jeden z následujících kroků:

  1. Nastavit alespoň jednomu konkrétnímu uživateli v administraci příznak "blacklist".
  2. Označit alespoň jednu objednávku (nebo i více) "blacklist" příznakem.

Je možno tyto způsoby kombinovat.

Poté začne systém sám hledat a porovnávat data v nově zadaných objednávkách oproti již těm na "blacklistu". Zda-li se nově příchozí objednávka označí příznakem "blacklist", se testuje ve třech krocích.

V každém kroku jsou informace v nové objednávce porovnávány s informacemi z uživatelů na blacklistu i   objednávkami s příznakem "blacklist" (hledá se přesná shoda doručovací adresy, e-mailu, jména apod.)

Pozor! Kontrola dokáže rozpoznat i stejná slova s diakritikou či s velkými a malými písmeny. Fakturační adresa se nekontroluje.

Pokud je některá z následujících podmínek splněna, objednávka se označí "blacklist" příznakem:

  1. kombinace: Příjmení + název ulice je shodná s jakýmkoliv blacklistovým záznamem.
  2. kombinace: Ulice + číslo popisné + město je shodné s jakýmkoliv blacklistovým záznamem.
  3. kombinace: Login nebo e-mail se shoduje s jakýmkoliv blacklistovým záznamem.

Objednávku na blacklistu poznáte černým podbarvením čísla objednávky (namísto klasického zeleného podbarvení.)

​​​​​​

Detaily, proč se nová objednávka dostala na blacklist, jsou vidět v detailu konkrétní objednávky nebo ve výpisu po najetí na černé podbarvení.

U jakékoliv objednávky nebo zákazníka lze příznak "blacklist" nastavit. Při příštím nákupu se tak jakákoliv objednávka může dostat "blacklist" příznak a upozornit tak obsluhu na podezřelou objednávku (v případě splnění alespoň jedné ze tří výše uvedených podmínek). Příznak "blacklist" lze v detailu konkrétní objednávky odstranit.

Existuje i tzv. konfigurovatelný Whitelist, kde jsou definovány e-mailové adresy, které se nikdy nedostanou na blacklist i když splňují výše uvedené. E-maily na whitelist můžete připojit ručně tak, že vybrané e-mailové adresy napíšete do příslušného pole v nastavení:

 

Vyhledejte KOSIK_WHITELIST_EMAIL, kliknutí na tužtičku u e-mailu se zobrazí pole pro přidání dalšího textu (e-mailových adres). Potvrďte uložením:

 

Zákaznická sekce a editace údajů na e-shopu

Jak již bylo zmíněno, uživatel se na e-shopu může přihlásit do vlastní zákaznické sekce. Zpravidla bude někde na e-shopu ikonka uživatele s textem Přihlásit se:

 

Po kliknutí uživatel projde formulářem a vstoupí do své zákaznické sekce. Na našem demu vypadá takto sekce takto:

 

 

Seznam objednávek uživatele s možností stažení PDF:

 

Pod záložkou Upravit registraci je editace údajů uživatele.

 

Nastavení slevy na zákazníka/uživatele (příplatkový modul)

Pokud jste s nějakým zákazníkem spokojeni a chcete ho motivovat k dalším nákupům, doporučujeme využít možnosti nastavit mu slevu. Všechny položky v e-shopu tak budou automaticky zlevněny. Pochopitelně tento zákazník slevu uvidí až ve chvíli, kdy se přihlásí do svého účtu.

Pro nastavení slevy přejděte do Administrace -> Uživatelé -> Karta Velkoobchodní údaje / Sklad:

V levé části nahoře je možné nastavit koeficient ceny v procentech. Lze takto tedy i všechny položky zdražit. Standardně je nastaveno 100 %, tedy uživatel má všechny ceny normální. Pokud mu chcete dát například 15% slevu, je tedy nutné odečíst od 100 % a výsledek je koeficient, který zde nastavíte: 85%.
 

Pokud zde tuto možnost nemáte, kontaktujte svého projektového managera. Jedná se o příplatkový modul.

Založení dalších správcovských účtů a omezení jejich pohybu po administraci

Založení takového účtu provedete standardním způsobem, který je popsán výše. Jako oprávnění zvolte Redaktor:

 

 

Pokud se tento uživatel nyní přihlásí, uvidí standardně takovou administraci:

 

 

V levém menu v tuhle chvíli uživatel nemá povolenou žádnou kategorii. Představme si, že se jedná o brigádníka, který bude na e-shop plnit články. Je třeba mu povolit kategorii E-shop. Přejděte do Administrace -> E-shop -> Upravit kategorii:

 

 

Na kartě Rozšířené je možné kategorii zapnout nebo vypnout pro daného brigádníka:

 

Zaškrtávátko pod nastavením oprávnění umožní oprávnění nastavit rovnou na podkategorie. Pokud nenastavíte na všechny subkategorie, je možné ručně nastavit na vybrané kategorie e-shopu. Brigádník následně vidí kategorii ve svém menu:​​​​​​

 

Obdobným způsobem můžete uživateli zapnout/vypnout i další kategorie, například články na Blogu a podobně.

Související nápověda:

Správa objednávek

práce s ANT CMS

práce s produkty

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů