Nápověda k modulům ANT CMS

Balíkobot v ANT eshop

Co je to Balíkobot a jak usnadňuje práci?

Balíkobot modul umožní tisk štítku na jeden klik z pohodlí administrace ANT eshopu bez ohledu na počet dopravců. Využití balíkobotu, vyřeší veškerou komunikaci s dopravci pro tisk štítků za vás.

Již žádný export a import CSV a přihlašování se do 10 různých aplikací. Balíkobot usnadní celý proces expedice a vy si vytisknete jedním klikem štítky ke všem balíkům. Poté už jen objednáte svoz a přepravce si vyzvedne své balíky.

Následující schéma přibližuje princip Balíkobotu:

Díky používání Balíkobotu ušetříte obrovské množství času a snížíte chybovost při expedici!

Další výhody jsou přímo na stránkách Balíkobotu: https://www.balikobot.cz/#benefits

Jaké dopravce Balíkobot podporuje?

Aktuální podporovaní dopravci včetně informací o podporovaných podslužbách dopravců naleznete na stránkách Balíkobotu: https://www.balikobot.cz/sluzby
 

Jak na Balíkobot v ANT eshop?

1.Registrace na Balikobot.cz

Abychom mohli na váš e-shop Balíkobot napojit, je nutné váš e-shop zaregistrovat. V rámci registrace je nutné nastavit a povolit dopravce, které budete využívat. Proces registrace je poměrně snadný: https://www.balikobot.cz/registrace

Následně získáte přístup do klientské zóny: https://client.balikobot.cz/

Pro správné napojení Balíkobotu budeme potřebovat získaný API klíč a přístup do klientské sekce.

2. Nastavení Balíkobotu v ANT eshopu
Nastavení Balíkobotu v ANT eshop řešení pro online prodej

3. Práce s Balíkobotem v ANT eshop

Zákazník na e-shopu o přítomnosti Balíkobotu v podstatě neví. V košíku si standardně zvolí přepravce a objedná zboží. 

TIP: Jak spravovat objednávky v ANT eshop?

Nová objednávka se standardně objeví ve výpisu objednávek:

Jak pracovat s Balíkobotem v ANT eshop

Pokud máte Balíkobot správně nakonfigurován, vidíte v pravé části tlačítka s nadpisem “Balíkobot”.

Balíkobot můžete použít pro dopravce, které jste si definovali v nastavení účtu Balíkobotu. Na screenu výše to je doprava ČP Balík a Toptrans. Poznáte to tak, že je v pravé části možnost generovat štítek.

Po stisknutí tlačítka se ihned vytvoří štítek, které je možné si stáhnout/vytisknout v PDF. Současně se štítkem získáváme rovnou i číslo zásilky, které se později může hodit, například k trasování zásilky.
 

Po vygenerování je možné jej odstranit. Povšimněte si, že se pod dopravu “CP-balík” vložil vygenerovaný kód. Štítek vypadá takto (pro potřeby nápovědy s nápisem TEST):

Může se stát, že je potřeba jednu objednávku rozdělit do více balíků. Řešením je vygenerovat více štítků pro jednu objednávku. Pro vygenerování více štítků k jedné objednávce se přesuňte do editace objednávky:

Kde v pravé části je možnost generování štítků s přidáním dalších parametrů: 

Generování štítků

Zde je možnost nastavit počet balíků na objednávku, váhu a typ obalu.

Mohou nastat následující případy:

Znám hmotnost za jeden balík

Česká pošta  Uloženka   DPD

př. zadání: 5 balíků á 2kg.

Bude vygenerováno 5 štítků.

Každý štítek bude označen hmotností 2 kg (příznak 'a' značí, že se váha skupiny nedělí počtem balíků).

Mám dva druhy balíků o různé hmotnosti

Česká pošta  Uloženka   DPD

př. zadání: 5 balíků á 0,4kg + 4 balíky á 2kg.

Budou vytvořeny dvě skupiny balíků.

První skupina bude mít 5 balíků a druhá skupina bude mít 4 balíky.

První skupina bude mít na štítkách uvedenou váhu 0,4kg (2kg/5ks = 0,4kg za ks). Druhá skupina bude mít uvedenou váhu 2kg (8kg/4ks = 2kg za ks).

Dohromady bude vygenerováno 9 štítků (5 + 4 počtů balíků).

Mám balíky stejného typu  + znám celkovou hmotnost všech balíků

Toptrans

př. zadání: 5 balíků o celkové hmotnosti 2kg.

Bude vygenerováno 5 štítků.

Každý štítek bude označen hmotností 0,4 kg (2kg/5ks = 0,4kg za ks).

Všechny zásilky budou evidovány jako typ obalu BALÍK.

Mám balíky stejného typu + vím kolik váží jeden balík

Toptrans

př. zadání: 5 balíků á 2kg (celkem 10kg).

Bude vygenerováno 5 štítků.

Každý štítek bude označen hmotností 2 kg (příznak 'a' značí, že se hmotnost skupiny nedělí počtem balíků).

Všechny zásilky budou evidovány jako typ obalu BALÍK.

Potřebuji poslat balík a paletu (znám celkové hmotnosti)

Toptrans

př. zadání: 5 balíků á 0,4kg + 4 palety á 2kg

Budou vytvořeny dvě skupiny balíků.

První skupina bude mít 5 balíků a druhá skupina bude mít 4 balíky.

První skupina bude mít na štítkách uvedenou hmotnost 0,4kg (2kg/5ks = 0,4kg za ks). Druhá skupina bude mít uvedenou hmotnost 2kg (8kg/4ks = 2kg za ks).

Obaly první skupiny budou BALÍKY, kdežto druhé skupiny PALETY.

Dohromady bude vygenerováno 9 štítků (5 + 4 počtů balíků).

Potřebuji poslat balík a paletu (kombinace celkové hmotnosti a hmotnost/ks)

Toptrans

př. zadání: 2 balíky á 4kg + 3 balíky á 2,66kg + 1 balík á 1kg

Budou vytvořeny tři skupiny balíků 2 balíky + 3 balíky + 1 balík.

První skupina bude mít na štítkách uvedenou hmotnost 4kg (váha s příznakem a). Druhá skupina bude mít uvedenou hmotnost 2,66kg (8kg/3ks = 2,66kg za ks). Třetí skupina bude mít uvedenou hmotnost 1kg (1kg/1ks = 1kg za ks).

Obaly první a druhé skupiny budou BALÍKY, kdežto třetí skupiny PALETY.

Dohromady bude vygenerováno 6 štítků (2 + 3 + 1 počtů balíků).

TIP: Jak přesně budete Balíkobot používat doporučujeme probrat s vaším projektovým managerem při instalaci.

Jak připravené štítky vytisknout?

Existují dva přístupy k tisku štítků. V ANT studio podporujeme obě možnosti. Každá varianta znamená odlišný přístup k expedici zásilek.

Tisk štítků přes "zebra" tiskárnu

Štítky se z tiskárny tisknou ihned. Tj. odbavíte jednu objednávku od začátkou do konce a na závěr si jen vytisknete štítek. Štítky tisknete po jednom. To je vhodné např. při rozdělené rolí při expedic např skladník a expeditérka. 

Zebra tiskárny jsou speciální tiskárny jako u pokladen.

Při použítí tohoto přístupu znamená také zakoupit licenci pro speciální software, který ANT e-shop propojí s tiskárnou. Tento typ expedice představuje větší automatizaci. Je však náročnější na prvotní nastavení, protože vyžaduje zakoupit navíc speciální tiskárnu a software pro propojení. Po této jednorázové konfiguraci již můžete Balíkobot plně automatizovaně využívat. Na jeden klik tisknete štítky.

Tisk štítků na standardní tiskárně + A4 štítkové archy. 

Tato možnost umožňuje si nejdříve postupně připravit jednotlivé objednávky (balíky) a štítky tisknout najednou, nikoli po jednom. 

Tento způsob je levnější, není totiž třeba speciální software. V podstatě jde jen o to ze štítků sestavit arch, který pošlete na svou tiskárnu.

Jak připravit ze štítků arch pro tiskárnu?

Kde seženu štítkový arch a jaký vybrat?

Štítkový arch je k dostání standardně v papírnictví nebo i v internetových obchodech. Existuje celá řada variant, pro použití Balíkobotu v ANT eshop vybírejte pouze velikost A4, kde jsou připraveny 4 štítky nebo 8 štítků na stranu:

V ANT eshop jsme připravili jednoduchý nástroj, díky kterému můžete takový arch připravit snadno. V pravé části v sekci Balíkobot v prostředí objednávek stiskněte tlačítko Tisk štítků:

TIP: Je nutné mít nějaké objednávky s vygenerovanými štítky vybrané.

Nyní je třeba vybrat první pozici štítku na stránce. Může se totiž stát, že budete někdy tisknout lichý počet štítků (tedy například 3) a nezaplníte celý arch. Nejsme fanoušci plýtvání, a proto doporučujeme zbývající volné štítky na archu využít. 

V levé části je možné zvolit 4 štítky na A4, v pravé 8. Po výběru pozice prvního štítku stiskněte tlačítko Tisk štítků. Automaticky se na A4 naplní vygenerované štítky z přehledu objednávek:

Vygenerovaný PDF dokument si stáhněte, pošlete do tiskárny, vytiskněte a štítky nalepte na připravené balíky.

Protože může být v objednávkách větší množství objednávek, snadno se stane, že není jasné pro kterou objednávku již je štítek vytištěn a pro kterou ne. Proto u objednávek, které mají vygenerovaný a vytištěný štítek jsme přidali malou značku “T”:

Netištěné štítky k tisku (tedy ty BEZ příznaku T) poté můžete snadno vybrat tlačítkem “Vybrat netištěné”:

Jak objednám svoz přes Balíkobot?

Stiskněte tlačítko Objednat svoz:

Objednávka přes Balíkobot

V tabulce jsou zobrazeni jednotliví dopravci, které jste zvolili v nastavení Balíkobotu (na balikobot.cz). Stisknutím tlačítka objednat svoz, případně tlačítka Objednat svoz u všech dopravců, dáte dopravci pokyn (dopravce rovnou přijede bez další domluvy podle dříve domluvených časů, kdy si mají pro balíky přijet), aby přijel pro připravené zásilky. Dopravce již tyto zásilky má v systému uloženy, a proto ví přesně, pro jaké balíky jede. Při expedici si stáhněte Předávací arch, který obsahuje Potvrzení o převzetí zásilek u odesílatele (u vás) a Evidenční lístek poštovného a Seznam balíků připravených ke svozu pro vaši kontrolu.

Po úspěšném odevzdání zásilky dopravci se objednávka automaticky přesune pod štítek Expedované:

Při expedici se odesílá uživateli e-mail o možnosti sledovat (traceovat nebo také trasovat) zásilku se sledovacím kódem od dopravce.

Sledování zásilky

Při expedici zásilek přes Balíkobot je u každé zásilky možné sledovat její aktuální stav.

Tuto možnost najdete pod záložkou expedované u každé objednávky expedovanou přes Balíkobot:

Sledování zásilky přes Balíkobot

Při rozkliknutí tlačítka se objeví okno s aktuálním stavem a zároveň je zde odkaz pro sledování zásilky na stránkách dopravce:

Sledování zásilky

TIP: Toto sledování zásilek je připraveno pouze pro administrátora, zákazník pro sledování zásilky musí využít odkaz, který mu je doručen e-mailem při expedici zásilky.

Související otázky:

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů