full-service digitální agentura
full-service digitální agentura

Nejpoužívanější formáty a rozměry reklamních bannerů v onlinu

4 min čtení
Nejpoužívanější formáty a rozměry reklamních bannerů v onlinu

Google, Seznam, Facebook, TikTok či Instagram nebo YouTube nabízí velké množství formátů. Jaké jsou technické požadavky a jaké formáty vybrat?

PPC

Statické PPC bannery Google Ads a Sklik

Celkem můžete využít až 18 formátů statických obrázků v Google Ads a 11 v Sklik. Mezi podporované typy souborů patří JPEG, JPG, PNG a GIF. Pro všechny platí, že celková velikost jednoho obrázku musí být menší než 150 kB.

Rozměry a velikost platí také pro remarketing a také animované bannery ve formátu HTML5.

Detailní informace ke Google Ads bannerům najdete na stránkách: odkaz
Detailní informace ke Sklik bannerům najdete na stránkách: odkaz

Doporučené rozměry bannerů Google Ads

Kombinující desktop i mobilní reklamu. První čtyři jsou nejefektivnější.

Doporučené rozměry bannerů pro sadu v Sklik

Kombinující desktop i mobilní reklamu. První čtyři jsou nejefektivnější.

Google Ads – samostatné mobilní reklamy

Sklik – samostatné mobilní reklamy

Nejvýkonnější formáty bannerů pro mobilní zařízení v rámci Skliku jsou:

Responzivní reklamy

Responzivní reklamy se skládají z textů, obrázků a loga. Výhodou tohoto formátu reklam je schopnost přizpůsobit se většině reklamních ploch na internetu. Nevýhodou je poměrné velká ztráta kontroly nad vzhledem reklam.

  • Text v obrázku pro Google Ads nesmí přesáhnout 20 % a pro Sklik nesmí obsahovat žádný text, jinak bude inzerát zamítnut.
  • Banner nesmí obsahovat logo (logo je samostatný obrázek)
  • Banner na šířku (Sklik, Google Ads): min. 1200 x 628 px
  • Banner čtverec (Sklik, Google Ads): min. 1200 x 1200 px
  • Banner na výšku (pouze Google Ads): min 600 × 1067 px (poměr 9:16)
  • Logo na šířku: 1 200 x 300 px
  • Logo – čtverec: 1 200 × 1 200 px
  • Velikost obrázků nesmí přesáhnout 5 MB pro Google Ads a 1 MB pro Sklik jinak inzerát se nespustí.

Branding

Branding je umístěn „za obsahovou částí webové stránky“ a pokrývá veškerý volný prostor okna prohlížeče.

Parametry reklamy

REKLAMY NA SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Facebook, Instagram

  • Statické pro feed (jpg, png)
    Pouze Čtverec 1:1 – min. 1080 x 1080 px, ideálně 2048 x 2048 px pro reklamu
  • Animované (mp4)
    Portrait 4:5 – 1080 x 1350 px 
    Čtverec 1:1 – min. 1080 x 1080 px, ideálně 2048 x 2048 px

Více informací: odkaz

Stories (Facebook, Instagram), TikTok

Statické i animované (jpg, png, mp4)
Vertical landscape 9:16 – 1080 x 1920 px

Více informací: odkaz

Pozor na safe zóny a UI aplikací, ve kterých reklama běží. Často se mění:
Facebook, Instagram: odkaz
TikTok: odkaz

YouTube

  • Video reklama pro desktop (formát mp4)
    Landscape 16:9 – 1920 x 1080 px
  • Mobilní video reklama (formát mp4)
    Čtverec 1:1 – 1080 x 1080 px 
    Vertical landscape 9:16 – 1080 x 1920 px

Více informací k YouTube video reklamě: odkaz

LinkedIn, Twitter

Statické a animované (jpg, png, mp4)
Čtverec 1:1 – 1080 x 1080 px

Více informací LinkedIn: odkaz
Více informací Twitter: odkaz

Klíčová slova

FACEBOOK|ONLINE MARKETING|PPC|REKLAMNÍ BANNERY|SOCIÁLNÍ SÍTĚ
(podobné články)
Všechny články