Meta Business Manager a vše o něm


Meta Business Manager je nástroj, který slouží k administraci facebookových stránek a účtů pro inzerci. Pokud používáte Facebook nebo Instagram k naplnění vašich marketingových cílů, určitě se bez něj neobejdete. Usnadní vám správu všech firemních nástrojů, které na Facebooku a Instagramu využíváte, zejména správu profilů, reklamních účtů, Pixelů a katalogů. 

Meta Business Manager dnes už doporučujeme všem, kteří spravují třeba jen jedinou stránku nebo reklamní účet.

 

Přejděte kliknutím na téma, které vás zajímá

Jaké jsou výhody Meta Business Manageru?

  • Možnost spravovat více reklamních účtů, stránek, katalogů a Pixelů z jednoho místa.
  • Jednoduchá správa přístupu uživatelů a nastavení práv.
  • Přidání uživatel, které nemáte v přátelích, ke stránce.
  • Oddělení pracovního a osobního profilu – ostatní uživatelé neuvidí žádné informace z osobního profilu.
  • Snadné přidání i odebrání agentury, která se stará o firemní stránku a reklamní účty.

Co je potřeba k založení Meta Business Manageru?

Pokud chcete spouštět reklamy na Facebooku, budete potřebovat:

  1. platební firemní kartu (s online platbou), na kterou celý účet napárujete,
  2. facebookový profil – můžete použít svůj osobní profil nebo založit nový,
  3. firemní stránku na Facebooku, na kterou bude Business Manager napárovaný,
    4. pracovní e-maily zaměstnanců, kteří budou přes Business Manager spolupracovat na reklamách,
    5. fakturační údaje.

Jak založit Meta Business Manager?

Přejděte na adresu business.facebook.com a klikněte na tlačítko „vytvořit účet“. Pokud již Meta Business Manager založený máte a z nějakého důvodu potřebujete založit druhý Meta Business Manager na stejného uživatele, pak přejděte na stránku business.facebook.com/overview.

Meta Business Manager je spojen s vaším osobním Facebook účtem, nejprve je tedy nutné se přihlásit. Poté si vytvořte svůj vlastní účet tím, že vyplníte vaše jméno a firemní e-mail. 

Když máte účet vytvořený, potvrďte váš e-mail pomocí potrvrzovacího odkazu, který obdržíte ve vašem e-mailu. Zaslaný e-mail se může objevit v klasických doručených zprávách nebo v hromadných e-mailech (spam, případně pokud máte e-mail na Gmailu, často je potvrzovací e-mail schovaný v záložce „sociální sítě“) a může trvat i několik minut než jej dostanete.

Zde je nutné potvrdit pozvání do Meta Business Manageru a zadat přihlašovací jméno a heslo do vašeho osobního Facebooku. 

 

 

Vzhled založeného Meta Business Manageru

 

2021_BM

Vytvoření/přiřazení facebookové stránky

Když je Meta Business Manager založený, je potřeba přiřadit facebookovou stránku, ke které se reklamní účet bude vztahovat. Pokud firemní stránku nemáte ještě vytvořenou, lze ji nastavit v tomto kroku nebo jednoduše již existující firemní stránku k Meta Business Manageru přiřadit. V horním menu zvolte Nastavení firmy.

2021_7. Nastavení firmy

Klikněte v levém menu na Stránky. Poté klikněte na Přidat a zvolte buď Vytvořit novou stránku, nebo Přidat stránku.

2021_8. Vytvoření nebo přidání FB stránky

Po výběru Vytvořit novou stránku vyberete vhodnou kategorii (např. místní firma), doplníte název stránky a další informace (viz 1. a 2. obrázek). Po doplnění všech údajů stránku vytvoříte.

V případě, že máte facebookovou stránku již vytvořenou, stačí kliknout na první možnost Přidat stránku, doplnit název nebo URL facebookové stránky a přidat (viz 3. obrázek).

2021_9. Vytvoření FB stránky 1

2021_10. Vytvoření FB stránky 2

2021_11. Přidání FB stránky

Vytvoření/přidání účtu pro reklamu

Vytvořte si Účet pro reklamu. Naleznete ho v levém menu v Nastavení firmy, hned pod částí Stránky. Zde máte na výběr ze tří možností: vytvořit nový účet, přidat již existující účet nebo požádat o přístup k účtu, jehož správcem nejste vy.

12. Účet pro reklamu

Pokud vytváříte účet nový, zvolte možnost Vytvořit nový účet pro reklamu. Vyplníte název, časové pásmo a měnu. Pozor si dejte u nastavení časového pásma a měny, později to již nezměníte.

Vytvoření účtu pro reklamu

V případě, že chcete přidat již vytvořený účet, zvolíte Přidat účet pro reklamu. K tomu pak budete potřebovat ID stávajícího účtu (ID je celkem 15 čísel, např. 252578666533003), které doplníte a účet přidáte.

Přidání účtu pro reklamu

Nastavení fakturačních a platebních údajů

Po vytvoření účtu je potřeba vyplnit fakturační údaje a přidat platební kartu.

Způsob platby je potřeba vyplnit celkem na dvou místech. Dávejte si pozor na správné vyplnění měny (CZK) a časového pásma, jelikož tento krok v budoucnu již nelze změnit.

Zaprvé, v nastavení firmy – způsob platby vyberete v Nastavení → Nastavení plateb → Přidat způsob platby, kde zvolíte způsob platby a vyplníte platební údaje.


 

 

Zadruhé, přejděte na tuto stránku a vyplňte všechny požadované údaje. Nezapomeňte nastavit měnu na české koruny a časové pásmo. Dále vyplňte Informace o firmě, kde vyplníte adresu, web, DIČ.

 

 

Informace o firmě je potřeba vyplnit také v Nastavení firmy.

 

Potřebujete pomoc se založením Meta Business Manageru?

Ozvěte se nám! Vše vám rádi nastavíme. 

Meta Pixel – nezbytná součást všech remarketingových kampaní

Meta Pixel je javascriptový kód pro váš web, který umožňuje měřit, optimalizovat a sestavovat okruhy uživatelů pro reklamní kampaně. Je to nezbytnost, díky které můžete vytvářet efektivnější reklamní kampaně, těžit z nasbíraných dat a vytvářet okruhy uživatelů, a která vám ušetří spoustu času a vynaložených investic.

Meta Pixel založíte tak, že v Nastavení firmy kliknete na Zdroje dat, vyberete Sady dat a následně Přidat. Zde vyplníte název Pixelu (např. Pixel firmy ANT studio) a kliknete na Vytvořit. Poté si ho můžete umístit přímo do kódu vašeho webu. Jednoduché vložení nevyžaduje příliš znalostí, ale u Pixelu pro dynamický remarketing, který dokáže měřit přidání produktu do košíku a jeho nákup, je už potřeba zásah kodéra nebo programátora. Potřebujete Meta Pixel nastavit? Ozvěte se nám!  

Přesnou specifikaci naleznete zde

 

Sady dat

 

Vytvoření sady dat

 

Meta Pixel je „must have“ v případě, že plánujete investovat do reklamy. Pro maximální využití potenciálu událostí na Facebooku doporučujeme používat Facebook Conversions API spolu s Facebook Pixelem. Více se dozvíte v tomto článku.  

Katalog produktů – nutnost pro všechny dynamické reklamy

Katalog produktů obsahuje produktový feed s informacemi o všech produktech z vašeho e-shopu, které chcete prostřednictvím facebookových reklam inzerovat. Díky kombinaci katalogu produktů a dynamických reklam můžete doručovat cílenou reklamu lidem, kteří už o konkrétní produkt projevili zájem nebo si ho dokonce přidali do košíku.

Můžete podat žádost k již existujícímu katalogu nebo založit katalog nový. Katalog následně budete spravovat v Commerce Manageru.  Katalog vložíte na váš web manuálně, přes tabulku nebo soubor, přes platformu partnera (např. Shoptet), či přes Meta Pixel.

Pokud si nevíte rady, rádi vám s nastavením katalogu pomůžeme. Ozvěte se nám

2021_20. Vytvoření katalogu 1

 

založení katalogu

commerce mnager

Katalog se dá využít pro více reklamních formátů a zároveň umožňuje označovat produkty na fotografiích na vaší firemní stránce na Facebooku.

Jak dát přístup reklamní agentuře?

Pokud chcete přidat reklamní agentuře přístup ke svojí firemní stránce, katalogu produktů, účtu pro reklamu a Meta Pixelu, existují 2 možnosti – udělení přístupu přes ID firmy nebo odesláním pozvánky na e-mail.

Udělení přístupu přes ID firmy

Přejděte do Nastavení firmy, klikněte na Uživatelé a dále na Partneři, poté přidáte partnera, s nímž chcete sdílet položky.

Přidat partnera

 

Reklamní agentura vám zašle ID, které následně doplníte do kolonky ID firmy partnera..

 

Přidat nového partnera - ID

Pro správu je důležité přiřadit agentuře vše potřebné, tedy firemní stránku, účet pro reklamu, katalog, instagramový účet a sady dat, kde najdeme pixel. Dále je nutné nastavit požadovaná oprávnění.

 

Položky a oprávnění

Udělení přístupu prostřednictvím pozvánky na e-mail

Přejděte do Nastavení firmy, klikněte na Uživatelé, následně na Lidé a dále na Pozvat lidi. Do kolonky vyplňte e-mailovou adresu, na kterou chcete pozvánku k vašemu Business Manageru poslat.

Pozvat lidi

Dále agentuře nastavíte požadovaná oprávnění a pokračujete k dalšímu kroku.

Pozvat lidi - přístupy

Pro správu je důležité přiřadit agentuře vše potřebné, tedy firemní stránku, účet pro reklamu, katalog, instagramový účet a sady dat, kde najdeme pixel. Pozvánku odešlete tlačítkem Pozvat. A je to, agentura má vaši pozvánku v e-mailu.

Přiřadit přístup

Jak přidat zaměstnance ke správě stránky přes Meta Business Manager?

Pokud chcete, aby mohli vaši zaměstnanci spravovat stránku nebo reklamy, je třeba těmto osobám povolit přístup do účtu v Meta Business Manageru.

To uděláte v Nastavení firmy → Uživatelé → Lidé. V prostředním sloupečku kliknete na Přidat.

Pozvat lidi

Poté vyplníte všechny e-mailové adresy, nastavíte roli (zaměstnanec nebo správce) a zvolíte Další.

Vždy záleží, koho přidáváte a jaká práva by daný uživatel měl mít a k čemu má mít přístup. Nezapomeňte zaměstnance pozvat přes jejich firemní e-mail.

Pozvat lidi - přístupy

Uživatele můžete přiřadit k firemní stránce, účtu pro reklamu nebo ke katalogu. V prostředním sloupečku zaškrnete název a poté nastavíte oprávnění. Pak už jen zaměstnance pozvete.

Přiřadit přístup

Dvoufázové ověření 

Nezapomeňte na dvoufázové ověření, které chrání jak váš osobní profil na Facebooku, tak reklamní účet. Dvoufázové ověření byste rovněž měli požadovat od všech (zaměstnanci, lidé z reklamní agentury), kdo má k vašemu Meta Business Manageru přístup.

Při každém přihlášení do Facebooku či Meta Business Manageru bude od uživatele požadován ověřovací kód, který přijde prostřednictvím SMS zprávy nebo v aplikaci. K čemu to je dobré? Nikdo se vám do vašeho účtu nenabourá a nebude utrácet peníze ve vašem reklamním účtu.  

Jak nastavit dvoufázové ověření na Facebooku? 

Půjdete do vašeho osobního profilu na Facebooku → Nastavení a soukromí → Nastavení → Zabezpečení a přihlašování → Dvoufázové ověření.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nastavení dvoufázového ověření v Meta Business Manageru

V nastavení uvnitř Meta Business Manageru (Nastavení firmy → Centrum zabezpečení) přiřaďte osoby, které si musí zapnout dvoufázové ověření. To doporučujeme nastavit u všech uživatelů, kteří mají přístup k vašemu Meta Business Manageru. Přečtěte si více o tom, jak zabezpečit účet na Facebooku.

 

Chcete poradit
se založením 
Meta Business Manageru?

Ozvěte se nám! Vše vám rádi nastavíme. 

Jak se dostat z Meta Business Suite do nastavení firemního účtu?

Prostředí Meta se neustále mění. Zde je jednoduchý návod, jak se dostat z Meta Business Suite do nastavení firemního účtu (tam, kde se nastavuje reklamní účet, Meta Pixel, katalog či přístupy reklamní agentuře / zaměstnancům).

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů