Jak na Facebook Business Manager?

Facebook Business Manager je nástroj, který slouží k administraci facebookých stránek a účtů pro inzerci. Je ideální pro menší inzerenty i firmy, protože díky němu získáte mnohem lepší přehled o spravovaných stránkách, spuštěných reklamách i reklamních účtech. Naprosto nezbytným se stává, pokud se má na správě účtů a stránek podílet více lidí.

  1. Jaké jsou jeho největší výhody?
  2. Co je potřeba k založení Business Manageru?
  3. Jak založit Business Manager?
  4. Facebook pixel
  5. Katalog produktů
  6. Jak dát přístup reklamní agentuře?
  7. Jak přidat zaměstnance ke správě stránky přes Business Manager?

 

Jaké jsou jeho největší výhody?

  • Snadná správa více reklamních účtů a stránek z jednoho místa.
  • Máte více lidí, kteří spolupracují na stránce a potřebujete jim nastavit různá práva. Jednoduché přidání i odebrání zaměstnance nebo kolegy.
  • Můžete ke stránce přidat i lidi, které nemáte v přátelích.
  • Oddělení pracovního a osobního profilu. Vaši kolegové neuvidí žádné informace z osobního profilu.
  • Business Manager je nutností při vytváření dynamických reklam, pixelů a feedů.
  • Snadné přidání i odebrání agentury, která se stará o firemní stránku a reklamní účty.

Co je potřeba k založení Business Manageru?

Pokud chcete spouštět reklamy na Facebooku, tak budete potřebovat:

  1. platební firemní kartu, na kterou celý účet napárujete,
  2. osobní FB (musíte znát přístupy) aktuálního správce stránky na FB,
  3. osobní FB (musíte znát přístupy) budoucího hlavního majitele BM,
  4. pracovní e-maily zaměstnanců, kteří budou přes BM moci jakkoliv spolupracovat na reklamách,
  5. fakturační údaje.

Jak založit Business Manager?

Přejděte na adresu business.facebook.com a klikněte na tlačítko "Vytvořit účet". Pokud ale Business Manager založený již máte a z nějakého důvodu potřebujete založit druhý Business Manager na stejného uživatele, pak přejděte na stránku business.facebook.com/overview/.

Business Manager je spojen s vaším osobním Facebook účtem, takže pokud nejste přihlášení, tak se přihlaste. Vytvořte si svůj firemní účet a poté profil, který propojíte se svým pracovním e-mailem.

Pokračujte do Nastavení firmy.

1. Nastavení firmy

Klikněte v levém menu na Stránky. Klikněte na Přidat nové stránky a zaregistrujte si svoji stávající firemní stránku nebo vytvořte úplně novou.

2. Nastavení FB stránky

3. Vytvoření nebo přidání FB stránky

Vytvořte si Účet pro reklamu. Naleznete je v levém menu v Nastavení firmy, hned pod částí Stránky. 

4. Účet pro reklamu

Vytvoření nového účtu pro reklamu

Po vytvoření účtu je potřeba přidat platební kartu. Pokračujte do Platby a přidejte platební kartu. Po přidání platební karty nezapomeňte vyplnit fakturační údaje v části Nastavení účtu pro reklamu.

Facebook pixel - nezbytná součást všech remarketingových kampaní

Facebook pixel je javascriptový kód pro váš web, který umožňuje měřit, optimalizovat a sestavovat okruhy uživatelů pro reklamní kampaně. Když použijete Facebook pixel můžete vytvářet efektivnější Facebook reklamní kampaně a je nezbytný pro vytvoření remarketingových kampaní, sbírání publika nebo použití dynamických reklam.

Facebook pixel založíte, když v horním menu kliknete na Pixely. Poté na tlačítko Vytvořit pixel a po úpravě názvu Pixelu na Další. Tím je pixel úspěšně vytvořen a můžete si ho umístit přímo do kódu vašeho webu. Jednoduché vložení nevyžaduje příliš znalostí, ale u pixelu pro dynamický remarketing, který dokáže měřit přidání produktu do košíku a jeho nákup, je už potřeba zásah kodéra nebo programátora.

Přesnou specifikaci naleznete na adrese:
 https://developers.facebook.com/docs/marketing-api/audiences-api/pixel.

Katalog produktů - nutnost pro všechny dynamické reklamy

Katalog produktů obsahuje produktový feed s informacemi o všech produktech z vašeho e-shopu, které chcete prostřednictvím Facebook reklam inzerovat. Díky kombinaci katalogu produktů a dynamických reklam můžete doručovat cílenou reklamu lidem, kteří už o konkrétní produkt projevili zájem nebo si ho dokonce přidali do košíku.

Vytvoření katalogu

 

Katalog - menu

Vytvoření katalogu 2

Vytvoření katalogu 3

Katalog se dá využít pro více reklamních formátů a zároveň umožňuje označovat produkty na fotografiích na vaší firemní stránce na Facebooku.

Jak dát přístup reklamní agentuře?

Pokud chcete přidat reklamní agentuře přístup ke svojí firemní stránce, katalogu produktů, účtu pro reklamu nebo pixelu, existují dvě možnosti. Nejprve musíte do Nastavení firmy, kde u každé z položek v levém menu kliknete na Přiřadit partnera.

Přidání agentury

Svoji firemní stránku, účet, pixel nebo katalog můžete k partnerovi přiřadit tak, že:

1. Vyberete roli, zkopírujete odkaz, který slouží k propojení a zašlete nám ho například e-mailem.

Přidání agentury 2

Přidání agentury 3

2. Druhou možností propojení je prostřednictvím ID. Po zvolení Přiřazení partnera kliknete v levém dolním rohu na Propojte svoji stránku pomocí ID firmy partnera. Zde se opět zvolí role a doplní se ID dané firmy. ID firmy vám dodá reklamní agentura.

Přidání agentury 4

Přidání agentury 5

Na stejném místě můžete v části Partneři reklamní agenturu odebrat jedním kliknutím.

Jak přidat zaměstnance ke správě stránky přes Business Manager?

Pro přidání nového zaměstnance opět musíte do Nastavení firmy. Kliknete na Přidat nové lidi. Následně musíte zvolit roli pro nového uživatele - zaměstnanec nebo administrátor. Vždy záleží koho přidáváte a jaká práva by daný uživatel měl mít a k čemu má mít přístup. Nezapomeňte zaměstnance pozvat přes jejich firemní e-mail.

Přidání lidí

Přidání lidí 2

Potřebujete pomoc se založením bussiness manageru?

Přijďte na naše Facebook školení, kde se dozvíte, jak Facebook funguje, co je to firemní stránka, osobní profil, jak používat Business Manager a jak vytvářet obsah, který fanoušky bude bavit. Školení není pouze o teorii, ale je plné praktických ukázek a hlavně příkladů, jak ANO a jak rozhodně NE. Dozvíte se odpovědi na otázky PROČ, CO a JAK. Pokud potřebujete individuální řešení nebo pouze konzultaci, napište na e-mail info@antstudio.cz.

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.