Používáme technologie, jako jsou cookies za účelem analýzy návštěvnosti, cílené reklamy a zajištění fungování stránek. Více informací o ochraně osobních údajů

Jak zadat poptávku na web nebo e-shop?

 

Možná jste se již setkali s tím, že jste při zadání poptávky získali velké rozpětí cenových nabídek, případně vám některé firmy nabídku odmítli vytvořit. Abyste se tomuto vyhnuli, doporučujeme dodavatele webu nebo e-shopu vybírat následným postupem:

Stanovte si cíle projektu

Cíle mohou být různé, od odhadu navýšení obratu a zisku, přes definici vzhledu a požadavků na možnosti obsluhy systému. Stanovení cílů je nejlepším základem pro vytvoření kvalitní poptávky/nabídky a mezi cíle může patřit i realizace projektu v určitém rozmezí nákladů ve stanovených termínech. Doporučujeme také projekty vnímat jako celek výroby spojené s propagací, protože tyto části dnes již není možné oddělit. Na základě cílů je možné připravit podrobnější zadání.

Příprava zadání

Již u zadání je otázkou, jestli byste si jej měli připravovat sami. Doporučujeme již při vytváření zadání oslovit odborníka, který vás provede nástrahami webdesignu a ukáže vám, jak moc je tvorba webu propojena s následnou propagací. Nabízíme vám proto službu přípravy projektu. Tento projekt může výrazně snížit náklady na následující výrobu, protože při přesném zadání se vyvarujete vícepracem. Hlavní výhodou projektu je spojení s následující propagací.

Pokud si na zadání troufáte sami, doporučujeme si připravit alespoň část následujících bodů:

  • cíle prezentace a propagace
  • pokud nemáte web, představení firmy
  • cílový klient
  • strukturu webu
  • ideálně obsah jednotlivých podstran nebo alespoň typových podstran
  • rozpočet na internetový marketing na první dva roky
  • logo
  • představu o designu
  • hlavní konkurenci
  • představu o výsledku (příklad projektu odpovídajícího úrovní)
  • cíle do budoucna, například rozšíření do zahraničí a z toho vznikající potřeba jazykových mutací
  • představu o termínech

Co požadovat v nabídce

Abyste nabídky mohli porovnat, doporučujeme požadovat následující body:

  • časový harmonogram
  • položkový rozpočet
  • cena za licenci k systému
  • možnost změnit dodavatele
  • hodinové sazby pro vícepráce nebo následný servis
  • harmonogram financování
  • návrh smlouvy o dílo včetně informací o záruce
  • servisní smlouvu pro webhosting, technickou podporu s termíny pro různé typy úkonů (oprava, menší úpravy)

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů