Jak zadat poptávku na web nebo e-shop?
Možná jste se již setkali s tím, že jste při zadání poptávky získali velké rozpětí cenových nabídek, případně vám některé firmy nabídku odmítli vytvořit. Abyste se tomuto vyhnuli, doporučujeme dodavatele webu nebo e-shopu vybírat následným postupem:
Stanovte si cíle projektu
Cíle mohou být různé, od odhadu navýšení obratu a zisku, přes definici vzhledu a požadavků na možnosti obsluhy systému. Stanovení cílů je nejlepším základem pro vytvoření kvalitní poptávky/nabídky a mezi cíle může patřit i realizace projektu v určitém rozmezí nákladů ve stanovených termínech. Doporučujeme také projekty vnímat jako celek výroby spojené s propagací, protože tyto části dnes již není možné oddělit. Na základě cílů je možné připravit podrobnější zadání.
Příprava zadání
Již u zadání je otázkou, jestli byste si jej měli připravovat sami. Doporučujeme již při vytváření zadání oslovit odborníka, který vás provede nástrahami webdesignu a ukáže vám, jak moc je tvorba webu propojena s následnou propagací. Nabízíme vám proto službu přípravy projektu. Tento projekt může výrazně snížit náklady na následující výrobu, protože při přesném zadání se vyvarujete vícepracem. Hlavní výhodou projektu je spojení s následující propagací.
Pokud si na zadání troufáte sami, doporučujeme si připravit alespoň část následujících bodů:
- cíle prezentace a propagace
- pokud nemáte web, představení firmy
- cílový klient
- strukturu webu
- ideálně obsah jednotlivých podstran nebo alespoň typových podstran
- rozpočet na internetový marketing na první dva roky
- logo
- představu o designu
- hlavní konkurenci
- představu o výsledku (příklad projektu odpovídajícího úrovní)
- cíle do budoucna, například rozšíření do zahraničí a z toho vznikající potřeba jazykových mutací
- představu o termínech
Co požadovat v nabídce
Abyste nabídky mohli porovnat, doporučujeme požadovat následující body:
- časový harmonogram
- položkový rozpočet
- cena za licenci k systému
- možnost změnit dodavatele
- hodinové sazby pro vícepráce nebo následný servis
- harmonogram financování
- návrh smlouvy o dílo včetně informací o záruce
- servisní smlouvu pro webhosting, technickou podporu s termíny pro různé typy úkonů (oprava, menší úpravy)