Evona.cz: Jak jsme během flash akce zvýšili tržby o 235 %

(výzva)
Pro klienta EVONA jsme v červnu 2025 hledali způsob, jak zvýšit tržby, přivést více návštěvníků na e-shop a zlepšit konverzní poměr. Věděli jsme, že zákazníci dobře reagují na slevové akce, a proto jsme zvolili tzv. flash akci – tedy krátkodobá, časově omezená promo nabídka, která má za cíl rychle upoutat pozornost a motivovat zákazníky k okamžitému nákupu.
Největší síla flash akcí je, že dokáží i během pár hodin vyškálovat tržby e-shopu na násobky denních i týdenních tržeb. S pomocí vybraných online kanálů jsme kampani zajistili maximální dosah a efektivně jsme naboostovali prodeje i návštěvnost a vytvořili absolutní denní rekord v tržbách klienta.


(strategie)

Pro úspěch akce jsme zvolili několik klíčových kroků:
- Načasování a propagace: Flash akce byla naplánována v čase, kdy bylo pravděpodobné, že zákazníci Evony nakoupí, čímž jsme zvýšili úspěšnost akce. Základem byla silná propagace na sociálních sítích a v e-mailingu.
- Fancy nabídka: Zákazníci mohli využít slevu 20 % při nákupu nad 899 Kč, což bylo dostatečně motivující pro okamžitý nákup. Se slevou 10 % by flash akce vůbec nefungovala.
- Omezená dostupnost: Akce byla časově omezena. Pocit naléhavosti hrál důležitou roli a skóroval.
- Technická připravenost: Příprava e-shopu zahrnovala nastavení časovače, automatizaci slev a optimalizaci nákupního košíku pro parádní nákupní proces.
Flash akce jsou ideální formou pro výrazné navýšení obratu, pročištění skladů nebo vyprodání akčních produktů, produktů s nízkou skladovostí apod. Ale myslete na to, že si snižujete marži a je potřeba správně počítat návratnost takové akce. Výrazný nárůst objednávek může zároveň vést i k přetížení skladu a logistiky.
(výsledky)
Nárůst tržeb: Tržby vzrostly o 235 % ve srovnání s předchozím dnem. Více, než jsme očekávali, což byl klíčový úspěch celé akce.
Nárůst návštěvnosti: Návštěvnost webu se zároveň zvýšila o 203 %, přičemž sociální sítě a e-mailing hrály prim v generování návštěvnosti a prodeje.
PPC kampaně: I přes menší úpravy (úpravy textací, přidání rozšíření o propagaci) v PPC kampaních došlo k 25% nárůstu prokliků a 2,6krát vyššímu konverznímu poměru. Náklady na PPC vzrostly pouze o 15%, ale hodnota konverzí se více než ztrojnásobila. Tomu tiše říkáme (WOW)!
Dlouhodobý efekt: Po skončení akce se tržby v týdnu zvýšily i nad hodnoty před akcí. Ukazuje to pozitivní dopad akce na dlouhodobý růst prodejů, (YES)!

Flash akce pro Evonu se ukázala jako vysoce efektivní. Kombinace dobře načasované nabídky, silné propagace a technické připravenosti webu odpálila nárůst tržeb a návštěvnosti.
(co bylo zásadní)
Neděláme to poprvé. S klientem jsme na mnoha předchozích akcích testovali, na co jejich zákazníci nejvíc slyší. Takže dokážeme odhadnout, jak vysoká sleva musí být, aby zákazníky zaujala a zároveň byla návratnost pro klienta zajímavá. Víme také, že akce musí být na celý sortiment — omezené slevy nejde tak dobře škálovat.
Naprosto zásadní jsou pro nás Advantage+ sales campaigns, které nám umožňují škálovat rozpočet po celou dobu flash akce. Ale je důležité nespoléhat v tomto bodě na Google Analytics nebo data v reklamním účtu Meta Ads. Ty vám v době akce téměř nic neukážou mimo prokliky a CTR. Zásadní je přístup do účetního systému a sledování reálných tržeb, v reálném čase.
(výsledky)
Peaky akce v číslech? Tady jsou!
růst tržeb
díky Meta Ads a Advantage+ sales campaigns
boost návštěvnosti
webu přes sociální sítě a e-mailing
vyšší konverzní poměr
v PPC kampaních
(kontakt)
Chcete nakopnout i váš e-shop?
Ozvěte se Honzovi.

Jan Mrvka
(case studies)

Když tomu věříte, neúspěch neexistuje. Česká módní značka SIMPO je toho příkladem.
ONLINE MARKETING / SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Vytváříme online obraz inovativní značky SIEMENS
Firemní web

Dost povedený rebranding a SEO u Pluxee
Brand / Print