Používáme technologie, jako jsou cookies za účelem analýzy návštěvnosti, cílené reklamy a zajištění fungování stránek. Více informací o ochraně osobních údajů

Školení a kurzy

Školení optimalizace pro vyhledávače SEO

Dříve interní dokument zveřejňujeme proto, že tyto znalosti považujeme za tak základní a na mnoha místech popsané, že jej nebereme za konkurenční výhodu. Důležitější je pro nás odstranit různé mýty a polopravdy a přitáhnout jen zájemce o poctivé výsledky. Zároveň se snažíme představit jednoduchost a kvalitu výroby webových stránek založených na systému pro správu obsahu ANT CMS.

Co školení nabízí? 

Na školení se dozvíte, jak funguje SEO v praxi, jak pomocí optimalizace oslovit více zákazníků a jak zvýšit návštěvnost vašeho webu a dosáhnout tak požadovaných výsledků. Následující text zavádí základní pojmy včetně vysvětlení z oblasti SEO, které budou v pokročilém kurzu detailněji probrány včetně příkladů z praxe.

 

 

TITULEK (TITLE)

Jedním z nejdůležitějších faktorů obsažených přímo na webových stránkách je titulek. Je ale třeba si uvědomit, že ani sebelepší titulek nezachrání špatný nebo dokonce žádný obsah stránky.

K vytvoření kvalitního titulku stránky je potřeba si zodpovědět následující otázky.

Je titulek unikátní pro všechny stránky?

Překontrolujte si titulky pro různé stránky v prohlížeči a zajistěte jejich unikátnost.

Jak si překontroluji duplicitu titulků?

Jednoduše pomocí nástroje Google Search Console, v sekci Vzhled vyhledávání – vylepšení kódu HTML.

Jaká je optimální délka titulku?

Ideálně do 70 znaků, GSC vás upozorní na příliš dlouhé nebo krátké titulky.

Proč je titulek tak důležitý, když jej většina návštěvníků v prohlížeči téměř nevnímá?

Titulek se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání a na jeho základě se potenciální návštěvník vašeho webu rozhoduje, jestli web navštíví nebo jestli jeho pozornost více upoutá jiný web.

Kde se mohu podívat na další informace?

Google připravil dokument Začínáme s optimalizací pro vyhledávače, kde najdete dodatečné informace.

Výhodou ANT CMS je automatická generace titulku z nadpisu doplněného o příponu. ANT CMS zároveň automaticky hlídá délku titulku a zobrazuje výsledný náhled. 

 

POPIS STRÁNKY (DESCRIPTION)

Pro přímé návštěvníky stránek neviditelný, přesto může ovlivnit celkové výsledky vyhledávání. Momentálně je důležitější hlavně pro výsledky na seznam.cz.

Je popis unikátní pro všechny stránky? 

Ve zdrojovém kódu prohlížeče (pod tagem description) si překontrolujte, za jsou popisy všech stránek jedinečné.

Jak si překontroluji duplicitu popisů?

Pomocí nástroje Google Search Console, sekce Vzhled vyhledávání – vylepšení kódu HTML.

Jaká je optimální délka popisu?

V ideálním případě do 150 - 160 znaků, GWT vás upozorní na příliš dlouhé nebo krátké popisy.

Proč je popis tak důležitý, když jej návštěvníci na stránkách nikde neuvidí?

Popis stránky se může zobrazit ve výsledcích hledání a ovlivňuje rozhodování hledající osoby, jestli proklikne upoutávku právě na vaší webovou stránku.

Výhodou ANT CMS je možnost nastavit popis pro každou stránku. ANT CMS zároveň automaticky hlídá délku popisu a zobrazuje výsledný náhled. 

 

URL ADRESA STRÁNKY

Jak zjistím adresu svých stránek?

URL adresu stránek vidíte v horní části vašeho prohlížeče.  Některé prohlížeče ale nemusí zobrazovat celou adresu. V tom případě musíte k zobrazení celé adresy do okna s adresou kliknout.

Mám adresu stránek v tomto formátu, mám něco změnit?

index.php?option=com_aicontactsafe&view=message&layout=message&pf=1&Itemid=28

Určitě ano. Doporučujeme změnu adres stránek, viz následující bod.

Jaký je správný formát adresy stránek?

Google ve svém dokumentu doporučuje formát adresy v této podobě:
www.domena.cz/adresar/podadresar/nazev-stranky-popisujici-skutecny-obsah.htm

Záleží na tom, jestli je na konci stránky .htm, .html, nebo nic?

Nezáleží. Doporučujeme spíše stránky .htm nebo .html.

Na co si dát pozor u složitějších adres s využitím adresářové struktury?

Je důležité, aby fungovali stránky v případě zkrácení adresy. To znamená, že stránka musí jít načíst i pokud bude zadaná jen část adresy z výše uvedené.

Například jen: www.domena.cz/adresar/

Záleží na délce URL?

Ano, nedoporučuje se dlouhý název domény ani celkově dlouhé URL. Adresa by měla být výstižná a v rozumné délce. 

Mám měnit adresy kvůli klíčovým slovům?

Obecně se měnit adresy stránek nedoporučuje. Ostatní faktory jako jsou například zpětné odkazy, mohou mít větší vliv na pozici ve výsledcích vyhledávání, než klíčová slova obsažená v URL.

Mohu mít více domén pro jedny stránky?

Je to možné, ale další domény doporučujeme přesměrovat.

Otázky k URL pro pokročilý kurz

Jakou doménu je vhodné pro projekt zvolit?

Jak pracovat s více doménami k jednomu webu?

Jak správně přesměrovávat URL?

Jak se rozhodnout, kdy mohu změnit URL?

Co to je Canonical a jak jej využít?

 

VNITŘNÍ ODKAZY (LINK)

Správné propojení pomocí vnitřních odkazů je velmi důležité a výrazně ovlivňuje výsledný dojem vašich stránek. Díky vnitřním odkazům zajistíte celistvost celého webu.

Jak správně tvořit odkazy na stránkách?

Odkazy by měly být tvořené pomocí textů. Vhodnější je použití odkazu: Více informací o optimalizaci pro vyhledávače, než Více o optimalizaci pro vyhledávače naleznete zde.

Mám na stránce více odkazů na stejnou stránku, vadí to?

Obecně se více stejných odkazů z jedné stránky nedoporučuje, na druhou stranu je to přirozená záležitost a není třeba se jí bránit. Například běžnou záležitostí je jeden odkaz z navigace webu a druhý stejný odkaz přímo z obsahu stránky.

Máme používat u odkazů značku title?

Aktuálně není zdokumentován žádný pozitivní vliv této značky. Sami jej ale používáme a doporučujeme jej používat, hlavně v případě zkrácení textů odkazů považujeme za příjemnější, když se ukáže celý název stránky, která se skrývá pod odkazem.

ANT CMS vytváří automaticky odkazy v navigaci. Můžete jednoduše tvořit odkazy z textů.

Otázky k vnitřním odkazům pro pokročilý kurz

Jak mám ve vnitřních odkazech používat klíčová slova?

Jak velké množství odkazů na stránce doporučujete?

Záleží na množství odkazů na jiné stránky?

 

OBRÁZKY (ALT)

Obrázky jsou důležité pro přehlednější zobrazení informací návštěvníkům. V mnoha oborech potenciální klienti hledají obrázky a po nalezení obrázků mohou navštívit váš web. Obrázkům doporučujeme věnovat pozornost.

Jak poznám, jestli mám popsané obrázky?

Některé prohlížeče umožňují zjistit popis obrázku z lokální nabídky, která se objeví po kliknutí na obrázek pomocí pravého tlačítka myší. Nejspolehlivější kontrola však je pomocí kontroly zdrojového kódu, kde je třeba hledat značky img a dále jestli je v jejich blízkosti značka alt obsahující popis obrázku.

Jak by měly být popsané obrázky?

Popisy by měly co nejlépe vystihovat obrázek.

Jak dlouhé popisy obrázků bych měl psát?

Není žádné pravidlo, ale doporučuje se psát popisy o déle 3-6 slov. 

Jak velké obrázky mám vkládat do obsahu stránek?

Na stránce by nikdy neměly být vložené obrázky větší než 1024x768px. Toto neplatí o obrázcích, které se otevřou samostatně po kliknutí na zvětšení obrázku.

Výhodou ANT CMS je umožnění rychlého popisu obrázků. Při nahrávání obrázku vytvoří systém několik variant velikostí obrázků pro jejich ideální použití například ve výpisu nebo detailu produktu. Systém umožňuje pohodlně vkládat obrázky do textu a tvořit automatizovaně odkazy na velké obrázky nebo celé fotogalerie.

Otázky k obrázkům pro pokročilý kurz

Jak docílím předních míst v hledání obrázků na Google?

Jak začlenit obrázky do marketingové strategie?

Jak lépe popisovat obrázky?

 

OBSAH WEBU

Obsahují stránky dobře čitelný obsah, který zaujme návštěvníka? 

Je třeba dát si pozor hlavně na příliš malé písmo, nebo málo kontrastní barvu písma splývající s pozadím. Samozřejmostí je obsah, který potenciální klienty zaujme tak, že splní cíle jako je například objednávka.

Je obsah strukturovaný a rozdělený na odstavce proložený nadpisy?

Lépe se čtou kratší a užší bloky textu. Nadpisy zvýší celkovou přehlednost.

Obsahují stránky unikátní obsah?

Webové stránky by vždy měly obsahovat originální obsah. Z toho jednoduše vyplývá, že k zajištění úspěšnosti stránky není možné texty kopírovat.

Obsahuje text klíčová slova?

Obsah webových stránek by měl být založen na analýze klíčových slov. Pokud chceme být k nalezení při hledání určitých klíčových slov, výrazně si ulehčíme práci, pokud slova uvedeme do obsahu stránek.

Jaká hustota klíčových slov je ta pravá?

Momentálně doporučujeme naprostou přirozenost. Máme vyzkoušeno, že méně je více. To znamená, že po snížení opakování klíčových slov jsou u některých stránek výsledky lepší. Záleží také na umístění v textu.

Umožňuje systém pro správu obsahu formátovat obsah pomocí přednastavených stylů?

V případě použití přednastavených stylů výrazně zrychlíte úpravu vzhledu webových stránek v budoucnu. Když chcete například zvýraznit nadpis, doporučujeme použít nadpisový styl písma, než ho ručně zvětšovat a případně obarvovat. Ruční změna bude v budoucnu znamenat nutnost projít všechny stránky a každou přizpůsobit novému vzhledu. V případě použití přednastaveného stylu změníte design najednou z jednoho místa.

Formátování obsahu v ANT CMS si můžete prohlédnout na demo.antstudio.cz. Pro každý web připravujeme několik přednastavených stylů

 

NADPISY

Nadpis H1 

Jedná se o hlavní nadpis stránky, který by měl být použit vždy jen jednou. Redakční systém by neměl umožňovat použití více H1 nadpisů na jedné stránce. 

Nadpis H2

Nadpis H2 má nižší prioritu, než H1 a je možné ho použít vícekrát na jedné stránce. Primárně zlepšuje orientaci v textu. 

Otázky k nadpisům pro pokročilý kurz

Jak velký vliv má použití H1 na výsledky hledání?

Jak používat H2 při návrhu / kontrole webových stránek?

Jak doporučujete psát nadpisy stránek?

 

MAPA STRÁNEK

Musím mít mapu stránek?

Mapa stránek je obecně doporučována, ale máme vyzkoušeno, že u webů malého rozsahu s přehlednou strukturou není třeba mapu webu tvořit. Pokud mapu stránek vytvoříte, je důležité, aby byla aktuální.

Jaké formy může mít mapa stránek?

Mapa stránek může být buď ve formátu html zařazená v běžné struktuře webu nebo ve formátu XML jako soubor Sitemap.

ANT CMS umožňuje vytvořit poloautomatizovaně mapu stránek nebo automatizovaně Sitemap pro weby většího rozsahu.

 

PŘÍSTUPNOST WEBU

Web by měl být přístupný ve všech běžných prohlížečích a co největším počtu zařízení. 

Stránky se nezobrazují správně v IE6, co s tím?

Prohlížeč IE6 má již tak malé zastoupení, že není třeba opravu provádět. Mnoho vlastností v tomto prohlížeči ani opravit nelze nebo by náklady byly příliš vysoké.

Stránky se správně nezobrazují v IE7, co s tím?

Obecně IE7 již není hlavními hráči podporován, přesto zde doporučujeme umožnit alespoň základní prohlédnutí stránek bez trvání na přesném zobrazení.

Mám si nechat připravit mobilní verzi stránek?

Pokud si necháváte tvořit nové stránky, doporučujeme i mobilní verzi. U starších webů záleží na nákladech a oboru. V některých oborech budou návštěvy z mobilních zařízení ještě chvíli zanedbatelné. Do budoucna (cca 1 až 2 roky) se počítá s potřebou všechny stránky upravit pro mobilní zařízení.

Při kontrole stránek mi hlásí, že stránka není validní a obsahuje chyby.

Dnes již validita není nutná a pokud se podíváte na některé weby společnosti Google, Apple atd. zjistíte, že ani tyto úspěšné weby nejsou validní. Dříve byla validita vyžadována kvůli správnému načtení robotem vyhledávače, ale ten si dnes poradí téměř s jakýmkoliv kódem. Doporučujeme tvořit validní weby, ale není nutné je zcela validní udržovat. Je velmi pravděpodobné, že si při správě sami zanesete do kódu drobné chyby, které na výsledky webu nebudou mít žádný vliv.

 

Jaké faktory mohou negativně ovlivnit výsledky vyhledávání?

  • Délka odezvy stránek v sekundách,
  • Příliš dlouhé adresy stránek nebo příliš pomlček v adrese,
  • Příliš dlouhý název domény,
  • Příliš dlouhý titulek,
  • Přílišné používání reklamy AdSense,
  • Příliš mnoho videí na stránce a příliš velké obrázky,
  • Příliš složitá (hluboká) struktura stránek. /adresar1/adresar11/adresera111/...

 

 

Na co si dát pozor? 

  • Je struktura navržena podle analýzy klíčových slov?
  • Jsou názvy stránek, nadpisy a obsah stránek navržené podle analýzy klíčových slov?
  • Máte správné popisy obrázků
  • Nejsou URL adresy stránek příliš složité? Neobsahují příliš mnoho pomlček nebo lomítek? Jsou bez čísel? 
  • Jsou všechny stránky propojené? 
  • Máte vyplněné popisky stránek?
  • Bylo by možné vytvořit lákavější titulky?
  • Vedeme obsahem návštěvníka k cílům? (kontakty, poptávka, objednávka)
  • Nenačítají se stránky příliš pomalu?
  • Jsou nasazeny statistiky Google Analytics?
  • Je potřeba mapa stránek?

Pro koho je školení určeno? 

Školení je určeno nejen pro zájemce o spolupráci se společností ANT studio. Slouží také pro zákazníky, kteří chtějí lépe spravovat svůj web nebo si chtějí prověřit kvalitu současných webových stránek. 

 

Chcete se zúčastnit školení SEO?

Ozvěte se nám. 
Povíme vám o nejbližším termínu a dalších možnostech.

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.