Zavřít
facebook-pjt twitter-pjt instagram-pjt

Canonical – kanonické URL

Kanonické adresy se využívají u webů, kde vznikají duplicity – například v rámci kategorie a filtrace. Taková adresa pak říká: „Robote, nedívej se sem, ale tam.“

Příklad canonical URL

Na webu cemos.cz je vytvořena sekce výprodej ve které jsou další kategorie. Tato sekce byla ale vytvořena později a vzhledem k odkazovému portfoliu a pozicím ve vyhledávání je lepší, když budeme stále odkazovat na původní URL – tedy sekci Dresy s parametrem Výprodej.

Zápis vypadá vcelku jednoduše:

Na stránce, kterou nepotřebujeme indexovat (nově vytvořená sekce Dresy ve výprodeji), by se pak měl objevit tento zápis říkající, ať robot bere uvedenou URL. Adresa tedy může být v duplicitě, ale je nutné ji řádně ošetřit.

Použití canonical tagu

Kanonická adresa by se pak měla objevit na všech duplicitních stránkách – nestačí umístit pouze na hlavní kategorii. Prostě musíte dát vyhledávači jasné příkazy, které běžný uživatel nevidí. Při orientaci na webu spíše vejde do sekce Výprodej, při vyhledávání narazí ale na sekci s konkrétními produkty a parametrem Výprodej.

Canonical URL u stránkování

Pokud máte na webu stránkování v kategorii, ošetření kanonickou adresou je nesmyslné. Na tyto URL s parametrem další stránky by měl být nasazen parametr noindex, follow. Tam robotovi říkáte, že tuto stránku nemá brát v úvahu vůbec.

Napište nám a vylepšíme váš web společně!

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a platí na ni zásady ochrany osobních údajů a podmínky služby Google.
Odesláním zprávy beru na vědomí zpracování osobních údajů.
WordPress Lightbox