Nápověda k modulům ANT CMS

Virtuální kategorie

Virtuální kategorie mohou obsahovat produkty, které jsou již zařazené v jiných kategoriích. To znamená, že jeden produkt může být ve více virtuálních kategoriích.Tyto kategorie se často používají pro seskupení produktů do skupin tak, aby se zvýšila návštěvnost z vyhledávačů.

Příkladem mohou být například šperky. Jeden šperk může být zařazen do kategorie stříbrné šperky a podkategorie stříbrné náhrdelníky, ale z analýzy klíčových slov zjistíme, že klienti často hledají dětské šperky. Stejné šperky tedy můžeme zařadit do virtuální kategorie dětské šperky, a to bez toho, abyste vytvářeli kopii produktu.

 

Projděte si také nápovědu k parametrům produktů.

Standardní možnosti virtuální kategorie

  • možnost zakládat neomezený počet virtuálních kategorií a podkategorií
  • možnost definovat si libovolnou virtuální kategorii na základě parametru. Zařazování produktů se pak děje automaticky
  • virtuální kategorie mohou automaticky zařazovat produkty podle několika pravidel najednou, například: Všechny Televize Samsung s úhlopříčkou 48'', které jsou v akci
  • jednoduché nastavení
  • automatická aktualizace zobrazených produktů, pravidla pro zobrazování produktů v kategorii nastavíte pouze jednou
     

Jaký je rozdíl mezi virtuálními a alternativními kategoriemi?

Oba způsoby umožňují mít jeden produkt ve více kategoriích. Základní rozdíl je v tom, že v případě virtuálních kategorií nastavíte pravidla na novou kategorii, díky kterým se do této nové virtuální kategorie automaticky budou přidávat produkty, které budou splňovat nastavené pravidlo.

Alternativní kategorie fungují jinak. Jeden produkt je možné alternativně vložit do jiné, již existující kategorie. Stále ten produkt má jednu “hlavní” kategorii, do které patří, ale může se zobrazovat i v dalších kategoriích.
 

Projděte si také nápovědu k alternativním kategoriím.

Proč nemohu “jednoduše” založit stejný produkt ve více kategoriích, ale musím to řešit přes alternativní nebo virtuální kategorie?

Založení produktu ve více kategoriích najednou je zcela nevhodné z pohledu duplicity. Pro budování dobré pozice ve výsledcích vyhledávání je nutné mít unikátní obsah. Zároveň pokud budete zakládat stejný produkt několikrát, budete muset vždy volit jinou URL adresu, protože i ta musí být unikátní. Potom každý produkt má unikátní kód, přes který jej najdete.

V případě, že budete mít několik produktů stejných bude určitě vznikat zmatek na skladu a v objednávkách produktů. V neposlední řadě jde také o ušetření nesmyslné a zbytečné práce.

Jak na virtuální kategorie v ANT CMS?

Videonávod

Jak poznám již nastavenou virtuální kategorii?

V administraci do ní nejdou přidávat produkty. A v záhlaví kategorie je vidět toto:

Nastavení virtuální kategorie v ANT CMS:

Přejděte do Administrace -> E-shop -> vyberte kategorii, kterou chcete nastavit jako virtuální a přejděte na záložku Rozšířené:

Jak nastavit výběr produktů do virtuální kategorie​​​​​​

Obecně lze použít jakoukoliv URL (adresu webu) z e-shopu. V drtivě většině se používá URL adresa s filtrací dle parametrů.

Co to znamená? Stačí si vyfiltrovat jako normální uživatel na e-shopu potřebné produkty a použít URL adresu.

Např: toto jsem si vyfiltroval jako zákazník: 
http://drym3.antstudio.eu/nabytek?p1=62&p2=69&v=vi-spring

A toto zadávám do URL virtuální kategorie:
nabytek?p1=62&p2=69&v=vi-spring
Tuto URL adresu si můžeme blíže rozebrat:


nábytek - název kategorie
?p1=62 - parametr, který nalezneme v Seznamu konfigurovatelných parametrů pod názvem polozka1, hodnota parametru s id=62:​​​​​​

 

&p1=69 - Stejná situace jako u parametru výše, jedná se o parametru polozka1 s hodnotou parametru id = 69
&v=vi-sring - Označení výrobce, v tomto případě Vi Spring

Do této URL je také možné použít následující kódy:


&idk=1041 - Omezení jen na produkty v kategorii idk = 1041. Pokud nepřidáte &idk=XXX pak se hledá standardně v celém eshopu. 
type=cislo - Příznaky jako je akce, skladem novinka.... - pokud to eshop umožňuje. 
cod=cislo - Cena produktu od
 

Virtuální kategorie jsou unikátní koncept přehledné variabilní struktury zařazování e-shop produktů do více kategorií.

 

Nemusíte použít všechny parametry, jen ty co se vám hodí, např. Seznam všech možných parametrů se liší e-shop od e-shopu.

 

Projděte si také nápovědu k parametrům.

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů