Diskuse na webových stránkách

Diskuse je specializovaný modul, který může pomoci rozšířit obsah a zapojit návštěvníky. Na druhou stranu přináší mnoho starostí se správou a kontrolou.

Produkty jsme rozdělili právě podle náročnosti na správu a přípravu. Níže jsou jednodušší možnosti.

Facebook (G+) diskuse

Jedná se o vložení diskuse poskytované Facebookem nebo Googlem. 

Výhodou je jednoduchost a proto i cena řešení. Nevýhodou je ztráta kontroly nad obsahem. To znamená, že všechny texty vložené přes tento modul patří Facebooku a Facebook může kdykoliv rozhodnout o změně či smazání.

Výhodou i nevýhodou zároveň je možnost oslovit touto metodou velké množství lidí. To znamená, že pokud uživatel přidá příspěvek, mohou ho vidět všichni "přátelé" a díky tomu může být vyvolán lavinovitý efekt. Nevýhodou je, že častěji se ozvou nespokojení klienti a proto lavinovitý efekt může vyvolat i negativní reakce.

Velkou výhodou je "čistota" diskusí. Díky neanonimnosti jsou diskuse slušné, na druhou stranu se jich právě proto mnoho lidí neúčastní a navíc tato diskuse není aktivně přístupná pro návštěvníky, kteří nejsou přihlášeni k Facebooku.

V současné době se také zvyšují požadavky na soukromí (uživatel Facebooku je díky těmto modulům sledován a Facebook/Google přesně ví, které stránky navštívili a podobně), proto tyto diskuse spíše nedoporučujeme.

Diskuse pomocí Disqus - doporučujeme!

V poslední době velmi populární systém pro diskuse má proti výše uvedeným výhodu v tom, že uživatel této diskuse se může, ale nemusí, přihlásit pomocí několika systémů pro ověření totožnosti. Například pomocí Facebooku, Google+, Twitter nebo Disqus účtu.

Výhodou je také lepší možnost editace a mazání příspěvků. Ale také pokročilé nastavení diskuse. Lze nastavit např. jestli je diskuse moderovaná/nemoderovaná, schvalování příspěvků v e-mailu, automatické uzavírání přidávání příspěvků po měsíci, zda musí být uživatel přihlášen, když chce přidat příspěvek apod.

Diskusi můžeme připravit k libovolné stránce na webu například k článku, produktu, příspěvku na blogu, FAQ a další.

Znovu zdůrazňujeme hlavní nevýhodu. Příspěvky se neukládají do vašeho systému a proto nemáte záruku trvání příspěvků. Více informací na stránkách služby v angličtině: disqus.com

3 jednoduché kroky jak začít s Disqus

  1. založit si účet na disqus.com (pouze v angličtině)
  2. vložit/zkopírovat javascriptový kód do nastavení v CMS od ANTstudio
  3. vybrat si na jakých stránkách chcete mít zobrazenou diskusi (třeba jen v celé sekci FAQ) a je to

Ukázka využití služby na demu nebo na našem firemním blogu.

Vlastní řešení diskuse
Vlastní řešení diskuze

Tento způsob je nejnáročnějším řešením z pohledu nákladů na výrobu i údržbu. Výhodou je absolutní kontrola nad obsahem.

Standardní řešení nabízí:

  • diskusi pod každým článkem
  • stromové větvení diskuse s možností reakce na jednotlivé příspěvky
  • příspěvky bez přihlašování (registrace)
  • e-mailové upozornění při přidání nového příspěvku
  • možnost mazání, editace nebo reakce na příspěvek přímým odkazem z e-mailu
  • automatické označení odkazů pomocí nofollow

Je možné připravit řešení, které bude mít podobné vlastnosti jako výše uvedený Disqus a umožní příspěvky jen uživatelům přihlášeným k Facebooku, Google+, nebo Twitteru.

Časté otázky a odpovědi

Umí Google indexovat diskuse vytvořené pomocí Facebooku nebo Disqus?

Ano umí, ale pozor seznam.cz je neindexuje!

 

Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...