Bounce Rate
Bounce Rate znamená v překladu míra okamžitého opuštění. Jedná se o údaj z webové analytiky, který popisuje procento lidí, kteří opustili váš web ihned po příchodu (opustili homepage bez jakékoliv interakce s danou stránkou).
Míru okamžitého opuštění ovlivňuje několik faktorů. Návštěvníci mohou váš web opustit například kvůli nevhodnému nebo zastaralému designu stránek nebo kvůli problémům s načítáním.
Příčiny
Příčin může být hned několik. Například pokud váš web obsahuje jen jednu stránku, po opuštění webu Google Analytics vyhodnotí, že uživatel hned opustil stránky a tím se zvedne hodnota bounce rate. Dalším důvodem vysoké míry okamžitého opuštění může být nesprávná implementace měřícího kódu. Jako bounce rate se vyhodnotí i situace, kdy uživatel otevře váš web, přidá si ho do oblíbených a opustí web.
Pokud stále zaznamenáváte vysoké hodnoty bounce rate, zvažte změnu designu vstupních stránek a optimalizujte klíčová slova, aby lépe vystihovala obsah stránek. Zlepšení míry okamžitého opuštění je velmi individuální záležitost a závisí na konkrétním webu.
U informačních webů a dotazů v poradně či na blogu je velmi často míra opuštění vysoká, což reflektuje běžné chování uživatele – najde informaci, kterou hledal, a odejde. Bounce rate se může pohybovat klidně kolem 90 %. U běžných webů s nabídkou služeb se míra opuštění pohybuje mezi 50 – 65 %. V ideálním případě.
Snížení Bounce Rate
Myslíte si, že míra opuštění na vašem webu může být nižší? Rádi vám zpracujeme SEO audit webu nebo vám pomůžeme s optimalizací stránek.