1) Je redakční systém v českém jazyce?
Ano, pro naší realizaci vždy využíváme aktuální dostupnou verzi v českém jazyce. Pozor však, samotná šablona nebo rozšiřující moduly už přeložené do českého jazyka většinou nebývají (výjimkou je například šablona DIVI). Doporučuje se tedy alespoň základní znalost anglického jazyka, pokud plánujete vlastní úpravy na webových stránkách nebo můžete využít náš vlastní redakční systém, který je kompletně v českém jazyce.
2) Budu si moci upravovat obsah samostatně?
Zcela jistě věříme, že ano! Poslední fází výroby webu je samotné zaškolení klienta do využívání redakčního systému, abyste si mohli jednoduché úpravy z hlediska obsahu dělat zcela samostatně. Standardně je využíván klasický textový editor nebo tzv. page builder, který je dnes prakticky součástí každé placené šablony. Díky tomu budete moct snadno přidávat a upravovat obsah z hlediska kompozice. Znalost HTML kódu není vyloženě podmínkou, ale výhodou.
3) Budu po spuštění stránek ještě něco platit?
Ne, po spuštění stránek již nemusíte nic platit a stáváte se vlastníky webových stránek bez jakéhokoliv závazku. Je třeba pouze jednou ročně prodloužit doménu a webhosting, kde jsou uložené soubory webových stránek. Doporučujeme využít naše webhostingové služby s SSL certifikátem (https) zdarma, které máme pro WordPressové weby již připravené, a využíváme zde nejnovější verzi PHP 7.1+, díky které mohou být stránky až dvakrát rychlejší.
4) Budou se stránky přizpůsobovat mobilnímu telefonu?
Ano, v dnešní době je většina placených šablon připravená pro tzv. responsivní design, díky tomu se obsah webové stránky vždy přizpůsobí pro pohodlné zobrazení na telefonu nebo tabletu. Stejně tak v případě kdy vytváříme webové stránky nebo e-shop podle grafického návrhu na míru, se počítá se zobrazením pro telefony a tablety. Je to zkrátka standard, o kterém není třeba diskutovat.
5) Je možné u vás objednat další propagaci stránek?
Ano, po spuštění stránek můžeme zajistit kompletní propagaci stránek v rámci našeho internetového marketingu a další SEO - optimalizace pro vyhledávače, přes správu sociálních sítí jako je Facebook, až k placené reklamě jako je Sklik, AdWords a další.
6) Je možné webové stránky dálé rozšířit?
Určitě ano, záleží jen na způsobu rozšíření. Nejčastěji rozšiřujeme WordPress o podporu jazykových mutací, kontaktní formuláře, katalogy nebo e-shop pomocí dodatečných modulů. Pokud plánujete do budoucna jakékoliv rozšíření, je lepší jej vždy konzultovat před samotnou výrobou webových stránek.
7) Mám provádět aktualizace WordPressu a pluginů?
Určitě ano! Možná jste si mohli všimnout, že se Vám občas objeví čísla u některých položek v levém menu, jedná se o upozornění nejčastěji na aktualizace. WordPress a pluginy dostávající od své široké komunity pravidelné aktualizace, které vylepšují funkce, opravují chyby, a především tak zvyšují bezpečnost. Ve většině případech probíhají aktualizace bez komplikací, přesto se však v ojedinělých případech mohou vyskytnout komplikace způsobené vzájemnou nekompatibilitou (např. s šablonou nebo mezi některými moduly). Riziko se většinou zvyšuje s množstvím pluginů a speciálních funkcí.
Jsme schopni pro vás zajistit pravidelný servis pro aktualizace v domluvených intervalech, při kterých provádíme zálohu webových stránek. V opačném případě myslete na to, že jakékoliv vlastnoruční aktualizace provádíte vždy na vlastní zodpovědnost a jako uživatel je vždy musíte ručně spustit v administraci redakčního systému. I přesto aktualizace zásadně doporučujeme z důvodu bezpečnosti.
8) Přišel mi e-mail upozornňující na zastaralou verzi CMS
Jedná se o iniciativu CSIRT týmu spadající pod sdružení CZ.NIC. Cílem této kampaně je upozorňovat vlastníky open source redakčních systémů (mezi které WordPress patří) na možné riziko související s využíváním neaktuální verze webových stránek, která nemusí obsahovat veškeré poslední bezpečnostní záplaty od komunity vývojářů. Tyto e-maily jsou rozesílané automaticky a jejich cílem je varovat vlastníky stránek před možnými riziky. Z naší strany, pokud Vám takový e-mail přijde, doporučujeme kontaktovat vašeho projektového manažera a probrat s ním možnosti aktualizace vašich webových stránek, vyhnete se tak v budoucnu nečekaným komplikacím.
9) Jak je to se zárukou a následným servisem?
Záruka na dílo a následný servis se řídí podle všeobecně platných smluvních podmínek. Standardně je poskytovaná doba záruky na dobu 1 roku, vyjma chyb a příčin, které si způsobíte vlastním zásahem do webových stránek nebo e-shopu. V případě, že budete chtít mít k dispozci plná administrátorská práva, není možné záruku poskytnout kvůli možnému zásahu do zdrojového kódu webu. Aktuální stav záruky uvidíte vždy na nástěnce v administraci webových stránek.
10) Je WordPress připravený na GDPR?
Ačkoliv na danou otázku není možné jednoznačně odpovědět, s naší pomocí budete mít webové stránky nebo e-shop připravený na GDPR. V rámci evropského nařízení pro ochranu osobních údajů je potřeba mít především ošetřené určité upravy v rámci objednávek, kontaktních nebo poptávkových formulářů, registrací a dalších míst, v rámci kterých dochází ke sběru osobních údajů. Více naleznete v našem článku o GDPR.
Máte dotaz?
Ozvěte se nám,
poradíme vám s možným řešením.