Používáme technologie, jako jsou cookies za účelem analýzy návštěvnosti, cílené reklamy a zajištění fungování stránek. Více informací o ochraně osobních údajů

Poradna

Analýza chování zákazníka při výběru služby - př. jazyková škola

Ve článku se zabývám analýzou modelového případu klienta a následně obecněji spojitostí reklamy mimo internet a úspěchem na internetu. Snažím se zde ukázat důležitost přehledné nabídky.

 

Existuje několik typů lidí, ale cílem je najít ty nejčastější. Většina lidí je v režimu snění = plánují, mluví o tom, ale neudělají aktivní krok ve smyslu hledání jazykové školy nebo kurzu ve vyhledávači. Tyto návštěvníky většinou na internetu zaujme jiná reklama a samotná optimalizace pro vyhledávače na ně nestačí.

Skutečný příklad: Žena, 23 let, slyšela reklamu v rádiu, zaujala jí, ale nezapamatovala si název jazykové školy. Navíc na ní zapůsobil letáček v tramvaji. Přesto název jazykovky nepoužila při hledání, ale zůstal jí v podvědomí. Následně zadala ve vyhledávači (Google) spojení jazyková škola Plzeň (působení našeptávače) a vybrala si inzerát nabízený PPC reklamou!

Po vstupu na stránky chtěla co nejrychleji zjistit, jestli firma nabízí to, co hledá. V tomto konkrétním případě intenzivní prázdninový kurz. Znovu zabodovala jazyková škola Jipka.

Následoval rozřazovací test. U jazykové školy Jipka se jí líbilo, že když odpověděla na 10 otázek, tak ji test posunul do další úrovně. Vyplňování 40 otázek najednou u jazykové školy Spell jí přišlo příliš zdlouhavé a může to mnoho lidí hned na začátku odradit. Hodně dobře na ní působila nabídka na míru, jež jí byla zaslána e-mailem, krátce po vyplnění testu.

Co se většinou děje dále? Následně zákazník objednává nebo se ptá na zkušenosti ostatních. Tady je velmi důležitá pověst školy (firmy).

Srovnání s konkurencí. Jediné co vnímala, bylo, že kurz u Jipky stojí 2.700 Kč a u Spell 3.600 Kč. Zprvu vůbec nevnímala, že obě jazykovky mají velmi podobný typ kurzů, ale velký rozdíl ve kvalitě. 

Závěr a doporučení

Pokud chcete být opravdu úspěšní, je třeba dbát na následující kroky:

  1. Přehledná a jasná struktura webu. Přemýšlejte nad tím, co klient skutečně hledá.
  2. Reklama na internetu. Buďte jedničkou na správných místech.
  3. Reklama v médiích. Buďte vidět.
  4. Když už klient reaguje a splní Váš cíl (poptávka, rozřazovací test) mějte připravenou kvalitní nabídku a mějte přehled o konkurenci.
  5. Pokud jste dražší, je třeba hodně zvýraznit výhody, argumenty proč.

Dokud na internetu nejste jedničkou, šetřete investice do dalšího typu reklamy. Obecně platí, že pro zvýšení poptávky je někdy nutné použít i jinou než internetovou reklamu.

Firmy si dnes začínají uvědomovat vlivy různých typů reklam a podle toho navrhují své webové prezentace. Příkladem může být výše uvedená jazyková škola Jipka, která mám připraveno několik prezentací.

http://www.jipka.cz/

http://jazykovekurzy.jipka.cz/

Všimněte si, že každá z prezentací je zaměřena trochu jinak. Webové stránky jsou také optimalizované na jiná vyhledávané spojení (jedny na jazykové kurzy a druhé na jazykové školy). Současně se tyto prezentace správně používají ve spojení s PPC kampaněmi (Sklik, Google Adwords). To znamená, že v ideálním případě sledují návratnost investic a kombinují optimální prezentaci se správnými slovy při návrhu kampaně.

Něco podobného Ant studio nedávno připravilo i pro penzion na Šumavě. Základní prezentace je v tomto případě stavěná hlavně pro optimalizaci pro vyhledávače, druhá prezentace je zaměřená hlavně na PPC kampaně, bannery, ale i reklamu v rádiu.

http://www.sumava-penzion.cz/

http://www.cernykohoutek.cz/

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.