Nejpoužívanější formáty bannerů pro remarketing (AdWords i Sklik)

Google i Seznam nabízí velké množství formátů pro grafickou reklamu ve svých obsahových sítích, které můžete využívat pomocí služby AdWords či Sklik. V tomto článku vám řekneme více o technických požadavcích těchto služeb a formátech, které si na začátku vybrat. Najdete zde také odkazy na oficiální zdroje pro ověření novinek nabízených společností Google a Seznam.

Celkem můžete využít až 18 formátů statických obrázků v Google AdWords a 11 v Sklik. Mezi podporované typy souborů patří .JPEG, .JPG, .PNG a .GIF. Pro všechny platí, že celková velikost jednoho obrázku musí být menší než 150 kB. Detailní informace najdete přímo na stránkách AdWords nápovědy a na Sklik blogu.

Nejčastější formáty pro remarketing na „klasických“ zařízeních

Google AdWords

Při návrhu kampaní doporučujeme v první fázi připravit čtyři nejčastěji zobrazované formáty bannerů:

  • velký obdelník: 336x280,
  • široký banner 728x90,
  • vkládaný obdélník: 300×250,
  • polovina stránky: 300x600.

Další rozměry jsou využívány méně často, proto je třeba zvážit dobu jejich nasazení, případně celkovou efektivitu jejich využití.

Další používané formáty

  • banner: 468×60,
  • poloviční banner: 234x60,
  • svislý banner: 120x240,
  • sloupec: 120x600,
  • na výšku: 300x1050,
  • velký široký banner: 970x90,
  • reklamní panel: 970x250,
  • čtverec: 250x250,
  • malý čtverec: 200x200,
  • malý obdelník: 180x150,
  • tlačítko: 125x125.
  • Je také třeba počítat s responsivním designem

Sklik

Sklik snížil v květnu 2017 počet standardních bannerů na jedenáct. Bannery s největším zásahem (podle množství prokliků) jsou:

  • svislý formát: 300x600,
  • vodorovný formát: 480x300,
  • vodorovný formát: 300x250,
  • vodorovný formát: 970x310,
  • vodorovný formát: 320x100,
  • kostka: 300x300.

Další používané formáty

  • svislý formát: 160x600,
  • vodorovný formát: 320x100,
  • vodorovný formát: 468x60,
  • vodorovný formát: 728x90,
  • vodorovný formát: 930x180,
  • vodorovný formát: 970x210.

Rozměry zrušených bannerů jsou 468x282, 600x190, 250x250, 336x280 a 320x50. Aktualizovali jste si už rozměry bannerů v Sklik účtu? Pokud ne, můžete postupem času ztrácet zobrazení i prokliky. Sklik již nedovoluje tyto formáty nahrávat do účtů a majitelé webů v obsahové síti postupně přestanou nabízet plochy pro zobrazování těchto formátů.

Formáty pro remarketing na mobilních zařízeních

S růstem zobrazení v mobilních prohlížečích je stále větší výzvou využití reklamy v těchto zařízeních. Doporučujeme se zaměřit právě na tyto zařízení v případě, že disponujete mobilní verzí stránek nebo dokonce responsivním designem. Velkou výhodou může být aktuálně nižší cena za klik a celkově menší konkurence.

Pro mobilní zařízení neplatí jiná omezení velikosti, můžete tedy využít až 150 kB. Přesto doporučujeme velikost bannerů minimalizovat. Typy souborů jsou stejné jako u výše uvedených bannerů pro klasická zařízení.

Google AdWords

Nejvýkonnějšími formáty pro mobilní zařízení jsou:

  • střední obdelník: 300x250 (nejvýkonnější formát),
  • velký mobilní banner: 320x100 (nejvýkonnější formát).

Další používané formáty:

  • široký banner: 250x50,
  • čtverec: 250x250,
  • malý čtverec: 200x200.

Sklik

Nejvýkonnější formáty bannerů pro mobilní zařízení v rámci Skliku jsou:

  • kostka: 300x300,
  • vodorovný formát: 300x250,
  • vodorovní formát: 320x100.

Animované bannery

Další možností je využít animované bannery a to buď ve formátu animovaného .GIF nebo HTML5. Používané rozměry jsou identické, ale i s animovaným bannerem je třeba se vejít do 150 kB. Flash bannery již nejsou podporovány.

Pro bližší informace o animovaných bannerech doporučujeme nápovědu Google AdWords.

Další informace:

Úvodní článek k remarketingu.

Pomozte mi s marketingem

další Ukázky bannerů

Štítky:

 


Vaši adresu nikomu nedáme. Nebudeme vás spamovat. Obvyklá dávka 1× za měsíc.

Diskuse k článku

Zatím nebyl přidán žádný příspěvek. Buďte první.

Přidat příspěvek:

Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...