Používáme technologie, jako jsou cookies za účelem analýzy návštěvnosti, cílené reklamy a zajištění fungování stránek. Více informací o ochraně osobních údajů

Nejpoužívanější formáty bannerů pro remarketing (AdWords i Sklik)

Google i Seznam nabízí velké množství formátů pro grafickou reklamu ve svých obsahových sítích, které můžete využívat pomocí služby AdWords či Sklik.

V tomto článku vám řekneme více o technických požadavcích těchto služeb
a formátech, které si na začátku vybrat. Najdete zde také odkazy na oficiální zdroje pro ověření novinek nabízených společností Google a Seznam.

Celkem můžete využít až 18 formátů statických obrázků v Google AdWords a 11 v Sklik. Mezi podporované typy souborů patří .JPEG, .JPG, .PNG a .GIF. Pro všechny platí, že celková velikost jednoho obrázku musí být menší než 150 kB. Detailní informace najdete přímo na stránkách AdWords nápovědy a na Sklik blogu.

Google AdWords

Při návrhu kampaní doporučujeme v první fázi připravit čtyři nejčastěji zobrazované formáty bannerů.

Typ Podporovaná velikost
Velký obdelník 336 x 280
Vkládaný obdélník 300 × 250
Široký banner 728 x 90
Polovina stránky 300 x 600

Následující rozměry jsou využívány méně často, proto je třeba zvážit dobu jejich nasazení, případně celkovou efektivitu jejich využití.

Typ Podporovaná velikost
Velký banner 468 × 60
Poloviční banner 234 x 60
Svislý banner 120 x 240
Sloupec 120 x 600
Na výšku 300 x 1 050
Velký široký banner 970 x 90
Reklamní panel 970 x 250
Čtverec 250 x 250
Malý čtverec 200 x 200
Malý obdelník 180 x 150
Tlačítko 125 x 125

Je také třeba počítat s responsivním designem.


Sklik

Sklik snížil v květnu 2017 počet standardních bannerů na jedenáct.

Bannery s největším zásahem (podle množství prokliků) jsou:

Typ Podporovaná velikost
Svislý formát 300 x 600
Vodorovný formát 480 x 300
Vodorovný formát 300 x 250
Vodorovný formát 970 x 310
Vodorovný formát 320 x 100
Kostka 300 x 300

Další používané formáty

Typ Podporovaná velikost
svislý formát 160 x 600
vodorovný formát 320 x 100
vodorovný formát 468 x 60
vodorovný formát 728 x 90
vodorovný formát 930 x 180
vodorovný formát 970 x 210

Rozměry zrušených bannerů jsou 468 x 282, 600 x 190, 250 x 250, 336 x 280 a 320 x 50.

Aktualizovali jste si už rozměry bannerů v Sklik účtu? Pokud ne, můžete postupem času ztrácet zobrazení i prokliky. Sklik již nedovoluje tyto formáty nahrávat do účtů a majitelé webů v obsahové síti postupně přestanou nabízet plochy pro zobrazování těchto formátů.

Mám zájem o nastavení remarketingu a tvorbu bannerů 

Pobavme se o vašich představách.
Navrhneme nejvhodnější řešení.

Formáty pro remarketing na mobilních zařízeních

S růstem zobrazení v mobilních prohlížečích je stále větší výzvou využití reklamy v těchto zařízeních. Doporučujeme se zaměřit právě na tyto zařízení v případě, že disponujete mobilní verzí stránek nebo dokonce responsivním designem. Velkou výhodou může být aktuálně nižší cena za klik a celkově menší konkurence.

Pro mobilní zařízení neplatí jiná omezení velikosti, můžete tedy využít až 150 kB. Přesto doporučujeme velikost bannerů minimalizovat. Typy souborů jsou stejné jako u výše uvedených bannerů pro klasická zařízení.

Google AdWords

Nejvýkonnějšími formáty pro mobilní zařízení jsou:

Typ Podporovaná velikost
střední obdelník 300 x 250 (nejvýkonnější formát)
velký mobilní banner 320 x 100 (nejvýkonnější formát)

Další používané formáty

Typ Podporovaná velikost
Široký banner 250 x 50
Čtverec 250 x 250
Malý čtverec 200 x 200

Sklik

Nejvýkonnější formáty bannerů pro mobilní zařízení v rámci Skliku jsou

Typ Podporovaná velikost
Kostka 300 x 300
Vodorovný formát 300 x 250
Vodorovný formát 320 x 100

Animované bannery

Další možností je využít animované bannery a to buď ve formátu animovaného .GIF nebo HTML5. Používané rozměry jsou identické, ale i s animovaným bannerem je třeba se vejít do 150 kB. Flash bannery již nejsou podporovány.

Pro bližší informace o animovaných bannerech doporučujeme nápovědu Google AdWords.

Další informace:

Úvodní článek k remarketingu.

Nenašli jste, co jste hledali?

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.