Používáme technologie, jako jsou cookies za účelem analýzy návštěvnosti, cílené reklamy a zajištění fungování stránek. Více informací o ochraně osobních údajů

Nové webové stránky, na co si dát pozor při spouštění

 

 

Spouštíte nové webové stránky? Poradíme vám na co si dát pozor a co je opravdu důležité při spouštění webu. Článek vychází z dlouholetých zkušeností a provozu více než 700 webů, které jsme za více než 10 let vytvořili v ANT studiu. Položky jsou řazeny podle důležitosti.

Obsah

Webové stránky by měly být obsahově doladěné. Nevadí, pokud některé stránky nejsou vůbec vytvořené, ale je zcela nevhodné spouštět web s prázdnými stránkami. Počítejte s tím, že prohledávací robot navštíví vaše stránky a nabídne je na začátku ve výsledcích vyhledávání výše. Následně vyhodnotí výsledky. Například může hodnotit, jestli návštěvník, zvolí ve výsledcích právě vaší stránku a dále jestli na stránkách vytrvá nebo se rychle vrátí do výsledků hledání. Obecně by se dalo říct, že vyhledávačům jde o to, aby uspokojili požadavek klientů na dobré výsledky hledání, protože pokud nemohou rychle najít odpovídající stránku, může se stát, že časem přejdou jinam.

Tvořte obsah stránky tak, aby vašim zákazníkům skutečně pomohl!

To neznamená, že by obsah musel být dokonalý, protože to bychom web nespustili nikdy. Ale je třeba k danému termínu a rozpočtu udělat maximum. Na obsahu následně doporučujeme pracovat podle výsledků změřených ve statistikách návštěvnosti.

Správný formát adres (URL)

Velmi důležitý je formát adres jednotlivých stránek. Google doporučuje strukturu www.vaseadresa.cz/skupina-temat/tema/stranka.htm, té se také držíme. Správný formát adres je důležitý z pohledu na budoucnost, protože adresy není vhodné v budoucnu měnit. Dále doporučujeme celkové adresy spíše kratší bez opakování klíčových slov. Naopak podle našich zkušeností příliš nevadí číslo v adrese produktu a podobně. Přeci jen je to přirozená část názvů některých výrobků.

Pokud provádíte změnu adres, protože nahrazujete staré stránky novými, je třeba provést přesměrování starých adres na nové. Tato přesměrování zachovávat i do budoucna, pro další změny webu nebo dodavatele.

Struktura webu

Struktura webu přímo souvisí s obchodní úspěšností. Obecně bych pravidla popsal takto: „Jsou stránky navržené tak, aby na nich potenciální zákazník našel potřebné informace a aby jej vedly k vámi požadovaným cílům?“

Při návrhu struktury webu je třeba počítat s tím, že návštěvníci jsou stále častěji přiváděny přímo na konkrétní stránky webu, nikoliv jen na úvodní stránku.

Doporučujeme strukturu spolu s obsahem otestovat pomocí zaměstnanců ve firmě nebo pomocí známých, ale testování řídit s ohledem na stanovené persony a cíle. Při vyhodnocování výsledků testování je důležité nedat na individuální názory jednotlivců, ale držet se stanovených cílů.

Titulky

S obsahem velmi úzce souvisí titulky stránek. Titulky jsou opravdu důležité z pohledu zaujetí potenciálních klientů a doporučujeme si s jejich nastavením pohrát. Více viz SEO školení.

Na obrázku vidíte, kde se zobrazuje titulek. Na webu jej většinou nevnímáme, ale ve výsledcích hledání je důležitý. Schválně na obrázku nechávám jak reklamní titulky, tak titulky v přirozeném hledání, abychom mohli srovnat lákavost titulků.

Descriptions a Keywords

Keywords již vůbec nemá smysl používat a proto je jejich vyplňování ztráta času. Význam Descriptions také klesá a proto je jejich plnění na zvážení. Zatím se přikláníme k naplnění Descriptions na úvodní stránce při spuštění a následně doporučujeme s Descriptions pracovat u důležitých stránek v rámci dalších fází práce s obsahem nebo-li obecně SEO.

Mapa stránek

Mapa stránek je důležitá pouze v případě, že všechny stránky nejsou důsledně propojené správným návrhem struktury webu a odkazy z jiných stránek webu. Toto se týká zejména webů s rozsáhlejším obsahem, katalogů nebo e-shopů. Mapa stránek je naprosto zbytečná u malých webů, kde jsou všechny stránky v základní navigaci webu.

Odkazy

Při spuštění webu je důležité na webové stránky vybudovat zpětné odkazy. Více viz SEO kurz.

Měření

Vždy potřebujeme měřit výsledky, proto správně nastavené statistiky jsou základem. Doporučujeme vždy i nastavení měření cílů. Měření cílů nám umožní vyhodnotit nejen úspěšnost stránek, ale hlavně úspěšnost nákladů na další propagaci webu. Díky tomuto měření můžete v budoucnu ušetřit významnou část nákladů.

Doména

Pokud nemáte při spouštění stránek jasně určenu doménu, doporučujeme náš článek o výběru domény.

Google Webmaster Tools

Spojení s nástrojem GWT umožní odstranit základní chyby na webu, jako jsou duplicity, příliš dlouhé a příliš krátké popisy stránek, titulky a podobně. Dále vám poskytne mnoho zajímavých údajů o hledaných klíčových slovech a stavu stránek v indexu Google.

Jak přistupujeme ke spuštění ve firmě ANT studio?

Záleží na rozpočtu na konkrétní projekt, ale vždy se snažíme o tyto body:

  • Kontrola vzhledu a obsahu
  • Nastavení statistik Google Analytics (GA)
  • Nastavení cílů v GA
  • Testování v hlavních prohlížečích
  • Testování v telefonu a iPadu
  • Propojení s GWT
  • Pokud to je nutné, zajistit přesměrování starých URL na nové
  • Testování formulářů
  • Kontrola validity
  • Optimalizace rychlosti
  • Zrychlení indexace roboty prohledávačů
  • Vytvoření alespoň několik odkazů u nových webů

Další studijní materiály

Doporučení od Googlenápověda seznam.cz

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.