Používáme technologie, jako jsou cookies za účelem analýzy návštěvnosti, cílené reklamy a zajištění fungování stránek. Více informací o ochraně osobních údajů

Remarketing

 

 

Pojem remarketing slýcháme ve spojení s internetovou reklamou pořád častěji a tento článek by vám měl nejen prakticky ukázat, o jakou reklamu se jedná, jak funguje, ale také naznačit jak reklamu spravovat případně kontrolovat.

Stručně řečeno je remarketing reklama, která umožňuje přesně cílit na návštěvníky vašich stránek potom, co z těchto stránek odejdou. To znamená, návštěvník, který navštíví vaše stránky, bude označen a následně bude cíleně oslovován další reklamou. Díky tomu můžete návštěvníka motivovat dokončit objednávku nebo podporujete budování značky.

Pokud potřebujete ještě více informaci o remarketingu, doporučuji článek na wikipedii.

Formy remarketingu

Nejčastější formy remarketingu jsou textová a grafická reklama. Může být například i ve formě video reklamy a také se dále cílí například na mobilní zařízení, ale takto podrobný popis není cílem tohoto článku.

Prohlédněte si příklady, kde všude se může reklama zobrazit. Konkrétně se jedná o remarketingové zobrazení kuchyňského studia.

 

Hlavní výhody remarketingu

Podle nás je největší výhodou remarketingu přesné cílení a díky tomu získá zákazník pocit, že je vaší značkou obklopen.

Samozřejmě záleží na tom, jakou strategii zvolíte, ale určitě jste se setkali s tím, že přemýšlíte o koupi něčeho, najdete si produkt, jste vyrušení a následně zapomenete, kde byl produkt zobrazen. Remarketing toto pomáhá překonat a pomáhá zobchodovat právě tyto přerušené nákupy nebo déle se rozhodující zákazníky.

Další velkou výhodou, kterou v této reklamě vidíme je, že ještě není tolik rozšířená a proto jsou výsledky velmi zajímavé. Až se tato reklama opravdu rozšíří, bude mnohem více záležet na celkovém vyladění kampaně a nebude jí možné tolik využít k propagaci značky. Celkově nebude tato reklama vycházet finančně tak zajímavě jako teď.

Na co si dát pozor u remarketingu

Dejte si pozor na to, ať reklama není příliš agresivní. Momentálně vykazují lepší výsledky kampaně se spíše decentní formou. Samozřejmě záleží na typu reklamy, ale vzhledem k poměrně silnému sledování může agresivní reklama vyvolat spíše odpor ke značce nebo množství prokliků bez splnění cílů webu.

Kvalitní web je základ, bez kterého nemá smysl se do remarketingu pouštět. Pokud máte příliš vysokou míru opuštění a celkově malou konverzi, tak vás remarketing nespasí. Doporučuji nejprve analýzu webu a doladění webových stránek a následně až nasazení remarketingu.

Remarketing pro vás není vhodná reklama, pokud máte minimální návštěvnost webu. Jak jsem psal na začátku, remarketing je zaměřen na návštěvníky vašich stránek, a proto je třeba jej kombinovat s jinou formou reklamy.

Kolik stojí remarketing?

Cenu za remarketing je třeba rozdělit na dvě části. První část, měla by být vždy vyšší, je za kredit do systému AdWords. Vzhledem k tomu, že se jedná o formu PPC reklamy, platíte tedy za proklik. Celkovou útratu si můžete ovlivnit sami. Mohou to být stokoruny měsíčně, ale zároveň desítky tisíc měsíčně. Počítejte vždy tak, že jeden proklik stojí nejčastěji 1-5 Kč a od toho se bude odvíjet celková návštěvnost. Jak jsem psal výše, tato reklama má ještě jeden velký sekundární přínos a to je zvyšování povědomí o značce.

Druhou částí ceny je vytvoření a správa remarketingové kampaně. Cena za správu kampaně je většinou součástí ceny za správu AdWords reklamy. Celkově se ceny za správu pohybují od 1 000 Kč do 10 000 Kč měsíčně. Velmi záleží na typu sortimentu a celkovém rozsahu kampaně. K tomu je třeba započítat náklady na přípravu bannerů.

Jak začít s remarketingem?

Pokud již používáte Google AdWords, není nic lehčího, než:

1) Přidat na stránky kód pro označení návštěvníků

2) Připravit seznamy návštěvníků a upřesnit pravidla pro zobrazování.

Pokud chcete zobrazovat grafickou reklamu, bude třeba ještě připravit bannery v několika formátech pro správné zobrazení.

Samozřejmě podobně jako u základní AdWords reklamy existuje správa a "správa" kampaně. Většinou se setkávám se "správou", která spočívá pouze v založení kampaně, ale pokud má remarketing dlouhodobě fungovat, je třeba výsledky vyhodnocovat a reklamu dále zlepšovat.

Pokud AdWords nepoužíváte a potřebujete správce této reklamy, doporučuji vám oslovit agenturu, která má s tímto zkušenosti a celým procesem vás provede.

Související pojmy:

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.