Lokální SEO

Lokální SEO (Local SEO) představuje v současnosti jeden z hlavních směrů online marketingu, který získává čím dál více na důležitosti. To souvisí především s nárůstem vyhledávání ve vyhledávačích z mobilních zařízení. Co si pod tímto pojmem představit? Jedná se o propagaci skutečně lokálních služeb, u kterých nemá smysl zaměřovat se na celonárodní propagaci.

„Lokální klientela se získává mnohem snadněji.“

Jaké jsou lokální služby?

Lokální služby jsou takové služby, které se zaměřují na zákazníky pouze v úzké lokalitě. Jedná se například o restaurace, bary, autoservisy, kadeřnictví, hotely a další služby, které může provozovatel nebo firma vykonávat pouze z určitého místa nebo oblasti. Zaměření na lokální SEO znamená vyšší efektivitu online marketingu a přináší také snížení marketingových výdajů, které by byly vynaloženy na celostátní propagaci.

Proč se zaměřit na lokální SEO?

Lokální SEO není nezbytné pouze pro malé lokální podniky, ale je vhodné pro všechny. Vždy je lepší cílit na zákazníky ve vašem nejbližším okolí a to i přesto, že máte celorepublikovou působnost. Zaměřit se na obecné fráze je vzhledem k vysoké konkurenci drahé. Zaměření na lokální místa (města, části měst, vesnice) je snazší, s menší konkurencí a tedy i levnější. Důležité je využít všech služeb, které pomůžou se zpřístupněním potencionálním zákazníkům a zlepší lokální zacílení.

Jako jeden z hlavních hodnotících faktorů považuje Google lokální SEO od poloviny roku 2014. V roce 2016 se po úpravě algoritmu stala lokalita uživatele ještě důležitější. Vyhledávač Google se tak snaží poskytovat maximálně relevantní výsledky na hledané spojení. Například pokud budete hledat autoservis, tak by výsledkem mělo být zobrazení autoservisů ve vaší nebo vedlejší ulici.

Hledanost na mobilu předstihla počítače

Už na počátku roku 2014 předstihla hledanost na mobilních telefonech hledanost na počítačích. Protože hledání na mobilních telefonech je vždy lokalizované, bude lokální SEO představovat stále důležitější součást propagace na internetu a počet návštěv z mobilních zařízení bude na webech dominovat.

 Hledanost na mobilu

Zdroj: http://www.smartinsights.com/mobile-marketing/mobile-marketing-analytics/mobile-marketing-statistics/

Kde budeme vaši firmu propagovat?

V rámci lokálního SEO je velice vhodné využít kanály, jenž fungují právě na bázi lokalizace a jsou hluboce provázány s vyhledávači.

  1. Moje firma na Googlu
  2. Firmy.cz
  3. Yelp.cz
  4. Facebook Lokality
  5. Další služby

 

Moje firma na Googlu

Moje firma na Googlu umožňuje umístit a spravovat informace o firmě do vyhledávání Googlu, Google Maps a na sociální sítí Google+. Jedná se o hlavní kanál pro lokální SEO, protože drtivá většina uživatelů vyhledává lokální služby přes svůj mobilní telefon nebo tablet a to buď přímo ve vyhledávání nebo v aplikaci Google Maps. Uživatelé tak budou moci najít vaši firmu prostřednictvím všech služeb od Googlu.

Moje firma na Googlu

Zdroj: https://www.google.com/business/

 

Firmy.cz a Seznam naplno

Firmy.cz jsou největší katalog ověřených firem v ČR s pravidelně aktualizovaným seznamem firemních zápisů obsahujících aktuální kontakty, ale také uživatelské recenze a hodnocení. Návštěvníci služby Firmy.cz mohou vyhledávat podle lokality ve které se nachází i podle zadaného místa. Zobrazit si můžou firmu na mapě včetně fotografie provozovny, přečíst si uživatelská hodnocení a filtrovat výsledky podle parametrů. Pro plné využití je důležité využít placené služby Seznam naplno. Jednotlivé firmy se také na základě hledání mohou zobrazovat ve výsledcích hledání.

Firmy.cz

Zdroj: https://www.firmy.cz/

 

Yelp.cz

Yelp funguje jako sociální síť a zároveň databáze restaurací, obchodů nebo služeb a na ně navázaných recenzí. Myšlenka této služby je postavena na tom, že podle hodnocení ostatních uživatelů si vyberete nejbližší podnik nebo firmu. Jedná se o americkou obdobu české služby Firmy.cz od Seznamu. Vliv této služby v České republice bude určitě sílit a je důležité mít firemní profil i zde. Yelp má i vlastní mobilní aplikaci a je integrovaný do map Apple.

 Yelp.cz

Zdroj: https://www.yelp.cz/

 

Facebook Lokality

Služba Facebook Lokality vám umožňuje propojit a spravovat všechny pobočky vaší firmy na Facebooku z jednoho místa. Díky nastavení Facebook Lokality zlepšíte provoz svých firemních stránek a zvýšíte místní povědomí o značce. Z jednoho místa můžete přidávat nové stránky, spouštět lokální akce, upravovat a spravovat pobočky. Funkcí Lokality zlepšíte prezentaci firmy na Facebooku, zejména pokud má firma více poboček.

Facebook Lokality

 

Další weby a služby vhodné pro lokální SEO

Na základě strategie, cílové skupiny a dalších aspektů je možno využít také dalších služeb. Dobrou motivací je také obsazení výsledků hledání na vlastní brand tak, abyste měli tyto výsledky pod kontrolou.

­

­

 

­

 

 

Ceník lokálního SEO

Malá firma cena od
5 000 Kč
  • 1 až 2 pobočky

 

 

Střední firma cena od
7 000 Kč
  • 3 až 5 poboček

 

 

Velká firma cena od
9 000 Kč
  • 5 a více poboček 

 

 

Co získáte?

  • Zápis firmy včetně všech poboček a vytvoření profilů ve službách Moje firma na Googlu, Firmy.cz, Yelp.cz, ZlatéStránky.cz, živéfirmy.cz, najisto.cz.
  • Grafiku, obsah a informace pro uživatele, ověření poboček, nastavení práv a správců, propojení odkazy na web.
  • Aktuální informace o vaší firmě snadno dostupné všem potencionálním zákazníkům. 

Průběh zakázky

  • Vyhodnocení aktuálního stavu zápisů ve všech službách, které využíváme pro lokální SEO.
  • Úprava existujících zápisů nebo zápis do služby Moje firma na Googlu, Firmy.cz, Yelp.cz, ZlatéStránky.cz, živéfirmy.cz a najisto.cz.
  • Řešení případných problémů se staršími zápisy, vlastnictvím, duplicitou, chybami a nastavením už existujících zápisů.
 

Domluvte si konzultaci

Napište nám, co pro Vás můžeme udělat nebo vyplňte poptávkový formulář

Nebo nás můžete kontaktovat na:
Telefon: +420 774 828 242 | E-mail: info@antstudio.cz

Více kontaktů

Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...